Gå til innhold

Program som brukes til arkivering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg?

Søker jobb for tiden og i den forbindelse har jeg kommet over

annonser hvor man søker etter sekretærer med erfaring i å bruke et spesielt program som brukes til arkivering eller lignende, men jeg kan ikke huske hva det heter og annonsen er tatt bort!

Er det noen som i det hele tatt aner hva jeg snakker om? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du sikkert ikke den erfaringen de spør etter. :fnise:

Unnskyld flåsete fleiping, her kommer et forsøk på å hjelpe: Kan det være DocuLive? Foreslår det bare fordi vi bruker det på jobben (offentlig sektor). Ellers står det oppgitt noen tilsvarende systemer her.

Lykke til med jobbsøkingen!

Skrevet

Det kan være Acos Websak, EMC Documentum eller DocuLive. De er vel de største som jeg vet om i hvertfall, men det finnes MANGE. Børsen, Vegvesenet og Hydro bruker Documentum.

Men siden du ikke husker navnet har du vel neppe erfaringen uansett? Ikke at det trenger å være noe problem, for arkivering er ofte enkelt bare man får en grundig innføring, det kan være verre med saksbehandling i et arkivsystem/dokumenthåndteringssystem (som alle de tre ovenstående _egentlig_ er). Og da spørs det om det er statlig eller privat næring ofte, og i staten kan det være noark-arkivering som gjelder. Man har man ofte eget kurs i nettopp "saksbehandling i Staten". Som altså også oftest innebærer arkivering/arbeidsflyt/saksbehandling mm.

Siden de krever erfaring er det nok litt mer omfattende enn "bare" arkivering av innkommende post eller noe sånt. Har man erfaring med arkivering i seg selv men ikke med det spesifikke programmet er det vanligvis bare variasjoner over samme tema man trenger å lære seg.

Skrevet

He he takk for svar! :)

Har jo ikke den erfaring nei, men får jo prøve å få det nå da.

Skrevet
Det kan være Acos Websak, EMC Documentum eller DocuLive. De er vel de største som jeg vet om i hvertfall, men det finnes MANGE. Børsen, Vegvesenet og Hydro bruker Documentum.

*snip*

Ikke at det betyr noe i denne sammenhengen, men Vegvesenet bruker DocuLive pr i dag. Nytt system er imidlertid under planlegging så vidt jeg har skjønt. Kanskje det er her Documentum kommer inn i bildet?

Hilsen tidligere "småflåsete" gjest.

Skrevet

Det kan hende de bruker begge deler, for alt jeg vet. Hvert til sitt bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...