Gjest Ebano ikke innlogget Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Trenger hjelp til valg av farger på pynt osv til bryllupet. Festen skal være i en eldre fjellstue med tilhørende gult trepanel, solbleket røde krogenæs møbler i peisestuen og kongeblåe stoler i spisestuen. Heldigvis er det hvite gardiner osv. Har ikke tenkt å gjøre noe med de blå stolene, en ser jo ikke disse når vi sitter. Men det er greit å ta litt hensyn med pynten på bordet slik at det ikke ser rotete ut når en kommer til bords. En kan evt legge laken over de solblekede møblene. Det er et vinterbryllup. Liker veldig godt grønt og kunne tenke meg å bruke hvitt/mørke grønt og masse levende lys. Samtidig synes jeg det er kjempe stilig med bruk av farget duk osv. F.eks. brun duk med rosa blomster til. Men er usikker på om det passer inn på en fjellstue? Noen som kan hjelpe meg å komme med forslag? Er overhode ikke kreativ selv, så setter stor pris på alle mulige forslag.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg ville ha tatt utgangspunkt i floraen rundt fjellstuen. Der er det sikkert litt lyng og røtter. Hvorfor ikke lage dekorasjoner rundt dette? Du bruker selvfølgelig andre blomster også, men med disse tingene sammen med dem. Da vil dekorasjonene og fjellstua danne en helhet.
Gjest Marlo Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Enig med pom. Bruk lyng, rognebär, grönne farger er også fint i tillegg til store kubbelys i naturfarger.
Gjest Gjest_ebano_* Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Takk for supre tips. Har tenkt på dette med lyng selv også. Men nå skal vi gifte oss i februar, og da er lyngen godt dekket at snø. Røtter derimot var genialt, det kan vi samle sammen på høsten. Fargene kan en jo bruke som utgangspunkt, mørke grønt, brunt, hvitt og kanskje litt sølv? Hva med noen einekvister til pynt på bordet? Hvite blomster, og kanskje noen sølv/glasshjerter.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Hvitt og sølv er fine februarfarger, og nydelig sammen. Einekvister høres også bra ut. Når det gjelder lyng, tror jeg at du får kjøpt vårlyng i blomsterbutikker/hagesentre på den tiden. De er heller ikke så dyre.
Gjest Gjest_ebano_* Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Takker igjen for gode tips. Skal sjekke med hagesenterene for å høre hva de har inne på den tiden. Googlet litt etter dekorasjoner med mose, her er noe av det jeg fant (kanskje det er andre som også trenger inspirasjon ) Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Bilde 5 Bilde 6 Riktig nok er flere av disse julebord, men om en fjerner nissene og det røde så vil jeg tro at det fungerer greit også i februar. Skulle vel også være mulig å få tak på mose i litt mindre snørike områder.
Christal Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Kjempe flotte bilder og massevis av inspirasjon! Tenkte selv å skrive litt om hva jeg tenker, men ser andre har skrevet mye av det samme så jeg bare henger meg på. Selv fant jeg en super ide på et av bildene du viste, bilde nr 2, det blå treet. Skal selv bruke trær som er døde fra før, men å spraye dem i en farge var jo super lurt. Så takk skal du ha!
Ebano Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Det var spenstig å male treet ja. Har tidligere kun sett tre malt i hvitt. Roser går også godt sammen med mose, bare se her. Likte veldig godt ideen med mose, gran, eine, bjørkekvister, hvite roser og noen glassperle hjerter. Vil også gjerne ha noe brunt. Så lurer på om jeg skal bruke en løper av brun sizoweb, eller blir det rotete? Vil på det varmeste anbefale Løten lys, de var meget hjelpsomme og kom med mange gode ideer når jeg var innom i dag. Tar mer enn gjerne i mot flere tips, bilder og linker
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Mose som en finner under snøen er ofte gul/brun i fargen. Så jeg ville vurdert alternativer til mose.
Ebano Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Takk for tips, mosen kan nok fort bli litt gulaktig ja. Får heller stase på einer og/eller cypress soom et grønne innslaget. Fant noen fine bilder i en annen tråd som viser slik jeg kunne tenke meg å pynte. Bilde 1 Bilde 2 Ser for meg å bruke brun løper i stede for lilla. Eller blir dette for mye kontraster og dermed rotete?? Kommer også til å bruke einer/cypress som grønt til de hvite rosene, hva tror dere?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Det var spenstig å male treet ja. Har tidligere kun sett tre malt i hvitt. Roser går også godt sammen med mose, bare se her. Likte veldig godt ideen med mose, gran, eine, bjørkekvister, hvite roser og noen glassperle hjerter. Vil også gjerne ha noe brunt. Så lurer på om jeg skal bruke en løper av brun sizoweb, eller blir det rotete? Vil på det varmeste anbefale Løten lys, de var meget hjelpsomme og kom med mange gode ideer når jeg var innom i dag. Tar mer enn gjerne i mot flere tips, bilder og linker Hei! Jeg har også vært innom på løten lys...der er det så mye fint! Men vi diskuterte også med dem om å få leie endel pynt. Gjorde du dette?
Ebano Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Hei! Jeg har også vært innom på løten lys...der er det så mye fint! Men vi diskuterte også med dem om å få leie endel pynt. Gjorde du dette? Har hørt om de som har gjort det. Tenkt tanken selv også, får se hva vi trenger. Hold med oppdatert på hvordan det går om dere skal leie av dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå