Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 .....er likning og selvangivelse dokument det samme? jeg må levere likning til nav, men jeg finner ingen som heter det i de dokumentene jeg har fått/tatt vare på. på forhånd tusen takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Nei, ligning og selvangivelse er ikke det samme. Selvangivelse er det man sender inn til Skatteetaten, der man angir bl.a. inntekt og formue. Ligningen er svaret man noen måneder senere mottar fra Skattetaten, der man bl.a. får vite hvor mye skatt man skulle betalt.
Alison Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Nei, ligning og selvangivelse er ikke det samme. Selvangivelse er det man sender inn til Skatteetaten, der man angir bl.a. inntekt og formue. Ligningen er svaret man noen måneder senere mottar fra Skattetaten, der man bl.a. får vite hvor mye skatt man skulle betalt. Riktig. Selvangivelsen er mer detaljert enn utskrift av likningen. Der står det bl.a. spesifisert hvilke arbeidsgivere du har, i hvilken bank de forskjellige innskuddene er, hvilke kreditorer du har mm. Du kan finne både selvangivelsen of utskrift av likningen på Altinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå