Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hva er egentlig den mest humane måten å gjøre dette på? Har lest så ymse... Har et 80-liters akvarium, med blant annet en del platy i. Nå er det en som har sunget på siste verset - litt for lenge - jeg var så sikker på at det ville gå kjapt, det gjør jo gjerne det, men ikke denne karen, nei. Jeg skulle nok tatt livet av den for mange dager siden, men jeg er fryktelig dårlig på slikt. Det er jo fælt at den skal lide, så nå må jeg bare. Hva gjør jeg? Slipper den ned i kokende vann? Ikke si kappe hodet av den, da må jeg i såfall tilkalle assistanse...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det mest humane er å fryse den i en pose med akvarievann. Etterhvert som vannet blir kalt blir fisken bare trøtt og "sovner inn" uten dramatikk.
Gjest Maxtor Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Når det er så liten fisk som en platy ville jeg kokt vann. Den er død med engang den treffer vannet.
Gjest Shock Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg hogger av huet dems med kjøttøks.
Aurora M. Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg koker opp vann i en gammel kjele, tar fisken i håven og holder den nedi. Død momentant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå