Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg vil veldig gjerne gjøre noe fint for moren min, hun har det litt tungt for tiden. men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. overaske med god mat til hun kommer fra jobb og rydde ogsånn, gjør jeg ofte allerede, så det ville ikke være noen ny og "spennende" overaskelse å komme hjem til. jeg har tenkt på å kanskje kjøpe noen nye klær til henne, (hun liker ikke så godt å kjøpe klær til seg selv så) eller noe til kjøkkenet(bestikk, talerkner, glass osv) men det blir ikke personlig til henne, men til alle i huset. nye gardiner, duker osv er hun jo veldig opptatt av, men igjen er det ikke personlig, å dessuten er jeg ikke helt sikker på hva hun liker og ikke liker. la oss si du har hatt det tungt i det siste, hva ville du ønsket å komme hjem til? og hva slags ting ønsker du deg? (jeg har penger til noe frakonfirmasjon, bursdager..osv, usansett..) så hva kan jeg egentlig gjøre? vet dette ble et rart emne, men jeg er helt blank!
Gjest *Mim* Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Så hyggelig at du vil gjøre noe for moren din! Jeg hadde satt veldig pris på å komme hjem til ryddig og rent hus. Eller tid til egenpleie - aromaterapi, ansiktsbehandling, spa... Eller et gavekort på noe hyggelig dere kan gjøre sammen - dra på kino, kafe etc.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Så hyggelig at du vil gjøre noe for moren din! Jeg hadde satt veldig pris på å komme hjem til ryddig og rent hus. Eller tid til egenpleie - aromaterapi, ansiktsbehandling, spa... Eller et gavekort på noe hyggelig dere kan gjøre sammen - dra på kino, kafe etc. Helt enig med innlegget over meg =) Stikk på butikken, gjerne en som spesialiserer seg litt på gode produkter til hud og egenpleie, feks bodyshop? Har dere badekar eller dusj? Uansett finnes det MENGDER av godsaker man kan ha glede av i begge deler. Fine duftlys hun kan ha stående på rommet sitt? Liker hun spesielle dyr, kanskje finne fine malerier/bilder av dem, eller andre interesser eller hobbyer hun har? Mulighetene er så vanvittig mange, selv tok jeg moren min med på en konsert med et band hun har digget i over 30 år, hun elsket det. Er så koselig å gjøre noe for våre kjære mødre, de har jo gjort all verden for oss. Du er en godhjertet person som tydelig setter god pris på din mamma =)
Gjest Purple Haze Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg har hatt tunge perioder, og den beste gaven for meg da, var at ungene mine bare ga meg en klem og sa de er glad i meg. Det hjelper veldig Og det hjelper også på at du hjelper til hjemme med smått og stort. Vis mamma at du setter pris på henne i ord og gjerninger. Tror det varmer mammahjertet
Brukernavn Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Du høres ut til å være en flott datter!! Et gavekort på noe dere kan gjøre sammen tror jeg nok ville varmet mamma-hjertet.
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Så snill du er! Et mammahjerte blir aller mest glad for å få klemmer, hyggelige ord og bli satt pris på. Å få huset ryddet og vasket høres ut som en drøm. Ellers hadde jeg blitt veldig glad om noen dullet litt med meg, feks kokt kakao, hentet avisen og lagd noen deilige smørbrød. Eller at noen hadde ordnet til et deilig bad med badeolje og krem, ukeblad og et glass kald farris ved siden av. For meg betyr det ikke så mye få ting som koster mye. Det er tanken bak som teller.
leirbål Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Jeg er enig med de som sier at det ikke behøver å koste noe. En klem, og å få høre at poden er glad i meg er det beste jeg kan tenke meg. Hvis jeg skal drømme villt og uhemmet hadde han: ryddet huset til jeg kom hjem, laget middag og sagt at han ønsket å tilbringe kvelden med meg og at han ville gjøre noe koselig sammen med meg. Han hadde laget te eller kakao, og kanskje tom. skrevet et kort hvor han skrøt av meg som mamma... :rødme: Hadde han brukt av noe særlig av pengene sine ville jeg ha fått en bismak av dårlig samvittighet. For en tenåring har ikke mye penger. Men alt det andre ville jeg blitt superglad for. Jeg vet om ei, hun har en mor med en del vondter. Hun masserte ømme muskler, og såre føtter når hun ville være ekstra snill.
kaprifolen Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Så god tanke av deg! Tenk om flere var flinke til å å gjøre sånt for flere! Kanskje disse tingene kan være til en inspirasjon. Ting jeg har gjort for min mor: Kjøpt et nytt antrekk til henne. Bukse, genser og veske, da jeg vet at hun ikke er komfortabel verken med å bruke penger på seg selv, eller handle klær. Da hun hadde operert og slet med mye smerter, kjøpte jeg en kurv som jeg fylte med badeoljer, nakkepute til å ha i badekaret, og sånn "vaskestav" til å komme til på ryggen, beina osv, siden hun hadde problemer med å bevege seg skikkelig. Kjøpte en diger blomsterbukett, trenger ikke være så dyrt hvis du kjøper store blomster! Jeg kjøpte liljer og nelliker. Det ble en stor, flott bukett som hun "måtte" se når hun kom opp i stuen, og kunne glede seg over. Til venninner har jeg gjort forskjellige ting, etter anledning og råd: Kjøpt to topper på salg på h&m, lagt i sjokolade, te, ansiktsmaske, hårkur etc og et brev hvor jeg ramset opp alle hennes gode kvaliteter. Heklet et skjerf i favorittfargen hennes. Fått min mor til å strikke sokker for meg, som jeg sendte (jenta var nedkjørt, hadde dårlig råd og kald leilighet ) Og den største tingen, som jeg tror jeg er mest stolt av, er da venninnen min fikk barn. Da lagde jeg en stor eske, som jeg fylte med ting, og satte små lapper på hver ting med en liten tekst. F.eks to engler til å henge i taket(dine bestemødre våker over barnet ditt), en lebepomade (fordi mødre alltid har myke lepper til å susse bort au'ene), et babypledd (fordi du alltid vil være i stand til å varme barnet ditt), en håndkrem (så du kan kjenne den myke barnehånden som griper din), også husker jeg ikke mer akkurat nå, men jeg gav forskjellige ting som skulle brukes for å holde på "kjæresteriet" etter man ble foreldre, ting til å ta vare på seg selv, og ting til babyen... Husk at det er tanken bak som teller. Hvis du vrir nøtta litt, kommer du garantert på noe moren din ville satt pris på. Hun kommer garantert til å sette mest pris på det at du i det hele tatt har tenkt på henne slik i utgangspunktet! Mannen min har et par ganger kjøpt med seg ting hjem og bare skrevet "fordi du er den du er", eller "jeg visste du ville like denne"... Trenger ikke noe mer! Det at han har meg i tankene hele dagen, og deler det med meg, er nok! :rødme: Lykke til!
Gjest trådstarter. Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 tusen takk for svar! tror jeg vet hva jeg skal gjøre nå, må bare vente til hun skal jobbe på kvelden^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå