Gå til innhold

Spanskkurs på AOF


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Noen som har deltatt på spanskkursene til AOF? Er dette noe gøy? Vurderer å gjøre det for å ha noe å gjøre som er litt sosialt og lære språk.

Er dette noe for meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt AOF spanskkurs fra grunnen av, men jeg har tatt oppfriskningskurs der. Jeg hadde spansk i tre år på videregående og ønsket ca ti år etter å friske opp kunnskapene. Jeg har litt blandet erfaring - jeg synes det var et for lavt nivå og hadde lyst til å lære mer. Jeg ønsket også at det var mer diskusjoner på spansk, a la spansk konversasjon, men opplevde at det var mer terping på grammatikk, noe jeg synes er enkelt. Jeg syntes ikke at jeg ble utfordret nok. Hvis man først skal møte opp en gang i uka bør man jo lære noe av det, synes jeg. Men læreren var sympatisk og dyktig og vi hadde fine spansktimer. Det var hyggelig og jeg var ihvertfall aldri nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fullstendig motsatte erfaringer. Gikk på et videregående kurs for å friske opp spanskkunnskapene fra videregående skole. Vi hadde lærer som opprinnelig kom fra Sør-Amerika, og det var mye mer vekt på lesing og konversasjon enn på grammatikk og terping. Jeg hadde stort utbytte av kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Gikk på spansk: Este pais i fjor. Synes det var kjempeinteressant. Men har dessverre ikke rørt bøkene siden i fjor og er redd mye av det er glemt. Må oppfriske innimellom hvis ikke så husker man ingenting.

Anbefales, hverfall hvis man er strukturert og tar frem bøkene etter at kurset er avsluttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har fullstendig motsatte erfaringer. Gikk på et videregående kurs for å friske opp spanskkunnskapene fra videregående skole. Vi hadde lærer som opprinnelig kom fra Sør-Amerika, og det var mye mer vekt på lesing og konversasjon enn på grammatikk og terping. Jeg hadde stort utbytte av kurset!

Jeg tror mye kommer an på hvilken lærer man får. Jeg hadde en norsk lærer. Ser ut som opplegget du hadde ville passet meg bedre enn det jeg fikk.

Junebug ii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...