Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Trappen er i lakket furu. Den må pusses og grunnes først regner jeg med'Men spm er maling på trinnene. Skal vi bruke gulvmaling (oksyd , eller noe slikt- heter det visst) eller skal vi bruke vanlig lady med glans ? er visst enklere å male med lady men lurer på va som holder best. Det er barn i huset og mye gåing/løping i trappen.
Gjest Badabing Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Jeg har brukt grunning og gulvmaling (vannbasert). Er bare et år siden, men ingen tegn til at den slites, det eneste er at det har blitt noen riper når jeg har dratt ting opp trappen
Gjest megvel Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Ville brukt gulvmaling. Mye mer slitesterkt.
Ellevill Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg har brukt grunning og gulvmaling (vannbasert). Er bare et år siden, men ingen tegn til at den slites, det eneste er at det har blitt noen riper når jeg har dratt ting opp trappen Pusset du ned mye av lakken før du malte?
Gjest Badabing Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Pusset du ned mye av lakken før du malte? Ja, jeg pusset ned en del av lakken ("rubbet" den litt), men pusset den ikke helt ned. Brukte bare sånn håndslipemaskin med vanlig sandpapir.
Ellevill Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Ok, takk! Ser for meg at det blir knotete med spilene i gelenderet.
Gjest Gjest_ole_* Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Ok, takk! Ser for meg at det blir knotete med spilene i gelenderet.
Gjest Gjest_ole_* Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Hei. Vurderte det samme, maling av spiler. Tar jo veldig lang tid, slip, 3 strøk etc. Og blir det pent ? Har nå fått tilbud fra trapp-leverandør, nye spiler hvitlakkert. Ca kr 100,- pluss moms pr. stk. Bedre løsning. Tilbud også innhentet fra lakkeringsverksted. ca 65 alt inkl /stk. Skal sjekke kvalitet. Er det OK, går jeg for dette. Det er jo ikke slitasje på dette området av trappen.
Gjest Badabing Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Har ikke spiler vi da, og de ville jeg vel fjernet eller funnet en annen løsning for.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Hei. Vurderte det samme, maling av spiler. Tar jo veldig lang tid, slip, 3 strøk etc. Og blir det pent ? Har nå fått tilbud fra trapp-leverandør, nye spiler hvitlakkert. Ca kr 100,- pluss moms pr. stk. Bedre løsning. Tilbud også innhentet fra lakkeringsverksted. ca 65 alt inkl /stk. Skal sjekke kvalitet. Er det OK, går jeg for dette. Det er jo ikke slitasje på dette området av trappen. da må hele gelenderet demonteres?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå