Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo er en slags lokalkjendis her vi bor. Ordenlig snill er han.

Og det synes alle andre også.

Og det forteller de meg. Hver dag.

Siden jeg bare har bodd her i 9 måneder kjenner de meg ikke så godt.

Så i tilegg til å få høre hvor fantastisk han er minst en gang om dagen, gjør det at jeg føler meg oversett. For jeg er fremdeles bare hun heldige samboeren til sambo.

Det er jo greit, men det blir for mye av det gode.

Og han er jo ikke bare så snill og grei som alle skal ha det til. Han er snill, men ikke perfekt.

Og jeg føler meg utaknemlig og usynlig når alle forteller meg hvor heldig jeg er. Ingen vurderer å si at han er heldig som har meg.

Dette høres sikkert sytete og selvmedlidende ut, men det er et problem for meg.

Og ja, jeg driver med å skaffe meg venner, men det tar tid.

Noen tips? Please.

Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men jeg har samme "problemet".

Alle ser opp til min kjæreste, mine foreldre forteller ham alltid hvor stolte de er, vennene mine ser på ham med gærn respekt for det han gjør, han får hele tiden høre hvor smart, talentfull og fantastisk han er.

Og her er jeg da. Får ikke høre en skit.

Jeg snakka med min, han hadde faktisk lagt merke til det og syntes det var ubehagelig. Om noen sier "ååh, jeg så det du hadde gjort, det var så bra" kan han si "tusen takk, det var Emmanuelle som ga meg ideen og uten hennes hjelp hadde det ikke blitt slik..."

Selv om de ikke slutter, så er det godt at iallefall èn person skryter av meg også :)

Skrevet

Har dessverre ikke noe godt forslag, men forstår deg veldig godt!

Det er et problemet å være to når kun én får veldig mye oppmerksomhet og mye positiv tilbakemelding. Man føler seg da tilsidesatt, eller som noen som er "dårlig" selv om man ikke er det, eller at folk nødvendigvis mener dette. Dette om det er kjærester eller vennepar.

De fleste ganger er dette noe nok som løses etter at det går litt tid. Men mitt aller sterkeste råd er å få andre venner og EGNE venner. For noen ganger får noen mennesker en slags kultstatus og folk tilber nesten personen. Da blir det så vanskelig å bli sett av disse, uansett om du er verdens mest sexy helgen.

Husker jeg kjente en fyr som var en slik en. Synes folk var stygge mot kjæresten hans, jeg. Folk behandlet henne som luft når han var der, men var storkompis så lenge hun var middel for å få være/komme i hans krets. Synes faktisk han var er en dårlig kjærest at han ikke så andre behandlet dama hans slik. Men ofte så var problemet at han likte så godt å være det sosiale midtpunkt, så dama ble også glemt av han. Noen ganger bokstavelig glemt... Dette ble tydeligvis oversett i glorifisering av ham av alle andre. Ikke det, han var kjekk, morsom og sosial, utgående og omtenksom ung mann, men har var langt fra så perfekt som noen ville ha han til å være. Hadde han ikke fått så nesegrus beundring fra andre hele tiden, så tror jeg faktisk kjærestene hans hadde hatt det mye bedre sammen med han.

Skrevet
:klemmer: Det er gode råd du har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...