Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Sambo er overansvarlig på jobben sin. Han føler seg uunværlig, og sliter seg ut. Så nå har han blitt sykmeldt. Men han greier ikke å slappe av allikevel. Han ringer og blir ringt av jobben mange ganger om dagen. Han sier det er nødvendig siden han er leder. (Ikke øverste sjef.) Og han greier ikke å slappe av og ta seg fri. Jobben legger alt for mye ansvar og jobb på han. Nå er han irritabel, sur kranglete og gråter. Og tar alt opp i verste mening. Det sliter på meg og ungene. Han sover ikke så bra heller. Han har vært hos lege, men han trenger hvile. Han vil, men greier ikke. Hva skal vi gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Hvis han ikke er noe innstilt på å faktisk kutte ned på vor mye han stiller opp på jobben vil jeg i det minste anbefale å lære noen avslappingsteknikker. Meditasjon f eks, det gjør i hvert fall at jeg bevarer roen i mange fler situasjoner og takler mer stress.
Gjest Emmanuelle Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Send han på hyttetur uten dekning. Kan du ta deg fri, så blir du med.
Gjest Gjest_81 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Synes du skal finne på noe du liker selv. Få han til å se etter ungene, og kos deg med dine hobbyer og dine venner. Mange menn bruker partnerens lykke som mål på hvor vellykket de er som partner. Hvis han ser at han har suksess hjemme, ved at du er lykkelig, er det stor sjanse for at han fokuserer mer på hjemmet. Jeg har også en samboer som var syk en lang periode, med store smerter. Alt fungerte mye bedre når jeg tok godt vare på meg selv, og ikke dullet med han. Behandlet han som vanlig. Satte foten kraftig ned når han skulle ha unntak, og ikke satte grnser for omgivelsene sine. Vis han at han trengs hjemme ved å overlate en god del av arbeidet som er hjemme til han. Husk at mannfolk yter mer når de får skryt, og mindre når de får kjeft. Lag klare avtaler, og IKKE mas. F.eks at det og det husarbeidet er hans ansvarsområde, og det skal være ferdig f.eks før dere legger dere, eller før helga el. Så må du bare ha tiltro til at han gjør det. IKKE mas mer før fristen er ute... lykke til
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Å være sammen med en mann er som å være sammen med en 5-åring, sånn mentalt sett. Ikke mase, bare skryte, men likevel klarer de aldri gjøre andre ting enn det som gir de selvtilfredsstillelse. Tenke på andre klarer de ikke. Alt handler om status. De blir til og med frivillig utbrente bare for å ha noe å vise til i jobbsammenheng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå