Gå til innhold

Tips til hjemmetrening, uten hjelpemiddler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal slanke meg. Bestemte meg i august, for å ta det på alvor å slanke meg. Det begynte så greit.

Gikk 2 - 3 turer i skog og mark hver uke, og trening hjemme de andre dagene, med hopp og sprett på stuegulvet.

Jeg gjør ulike ting hver gang jeg trener hjemmer for å ikke gjøre det samme hele tiden, på den måten overrasker man jo musklene.

Så ble jeg syk noen uker, da ble det ikke trening, men begynte igjen etter at jeg ble frisk. Men etter det har jeg ikke vært like flink med treningen, det har bare blitt 1 - 2 turer i uka i skog og mark, men ganske lite hopp og sprett hjemme.

Nå tok jeg meg i "nakkeskinnet" igjen idag, og tok ca 20 min med hopp og sprett på stuegulvet.

Magen har begynt å henge over buksekanten, så den SKAL vekk. Gjør meg ingenting om den ikke blir helt flat, men den skal bli en del mindre. Ser ikke på meg selv som tjukk, selv om magen er for stor, er der fettet samler seg på meg.

I en travel hverdag har jeg ikke tid til trening, men jeg SKAL, 20 - 30 minutter annenhver dag kan jeg få til, hopp og sprett blir oftest når jeg legger meg i 15 - 20 min før jeg legger meg under dyna.

Fra aug til jeg ble syk, merket jeg faktisk LITT forskjell, men ikke mye, etter det tror jeg det har stått noe lunde stilt pga det har blitt altfor lite trening. Hender jeg tar hopp og sprett mens jeg ser på tv.

Har dere tips til hjemmetreing uten hjelpemiddler?

Jeg vet mat har mye å si når man slanker seg, men det er treningsformer hjemme jeg er interresert i å få tips fra dere om, som jeg kan gjøre forran tv, rett før leggetid, på badet, i stua, mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig o.s.v....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en strikk

http://www.kk.no/340659/topptrent-med-strikk

Kan brukes overalt og veldig effektivt. Ellers så er gode gamle push ups, sit-ups, spenst hopp, og knebøy fine.

Kjøp også en yoga matte hvis ikke du har det, da blir mange av øvelsene mer behagelige.

Anbefaler også Davina DVD som du kanskje kunne gjort 1 gang i uken, lover du kommer til å kjenne det. Anbefaler denne http://www.play.com/DVD/DVD/4-/6855009/Dav...ut/Product.html.

De fleste øktene er ca 30 min lange :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...