Gå til innhold

Ta initiativ?

Ingrid93

Anbefalte innlegg

Where to start.. Okei, jeg er en 16 år gammel jente som begynte i et skolekorps for vel et år siden. Ergo har jeg ganske lite erfaringer med korps generelt, men etter mye øving har jeg allikevel kommet meg et stykke på vei. Nå har det seg slik at den trommelæreren jeg har hatt hele tiden, bestemte seg for å slutte for vel over to måneder siden. Jeg syntes selvfølgelig at det var leit, men samtidig så jeg på det som en mulighet for å få andre erfaringer fra en eventuelt ny trommelærer. Jeg er noen år eldre enn de andre på slagverksgruppa, så det falt seg naturlig at jeg snakket mye med Thomas som han heter i pausene og slikt. Ved første øyekast tenkte jeg at han var rundt 25 (skjegg, langt hår..), og at han sikkert bare var interessert i å ha noen å prate med da han er ny i jobben og slikt. Det viste seg forøvrig etterhvert at han er 20, hvis det har noe å si det hele tatt. =)

Men etter noen uker fikk det for alvro opp for meg hvor vanvittig mye vi faktisk har til felles. Vi hører på samme musikk, har mange av de samme meningene og en utrolig lik sans for humor. Vi ler mye sammen, og har en generelt flørtene tone med hverandre. Praten går som en lek, og ja, jeg har i de siste ukene derfor sett han med helt nye øyne. Jeg er en jente som sjeldent blir forelsket, men nå er jeg virkelig helt på knærne. Jeg har forøvrig aldri vært så usikker som jeg er nå. Saken er at jeg ikke vet om han bare prøver å være imøtekommende fordi han kommer til å begynne som fast lærer etter jul, eller om det faktisk kan ligge noe mer bak. Jeg merker også at han er litt tilbakeholden når dirigenter er i rommet. (Han er per idag bare med på spillingene hvor alle i korpset deltar og ikke på enkelt-timer.) Det er så vanvittig energikrevende å bruke store deler av dagen på å tenke på en person som jeg ikke vet hva tenker og føler om meg. Jeg aner heller ikke om jeg bør ta initiativet til noe mer, i og med at det kan bli ganske kleint om det viser seg at han ikke er interessert. What to do..?

(Takker for alle meninger og svar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har bare kjent ham et par måneder, så kanskje det er lurt å se det an litt til? Det er litt vanskelig å vite om han bare har vennskapelige følelser for deg, og han vil sikkert ikke ta noe initiativ siden han skal være som en lærer for deg.

Har du veldig lyst til det, så kan det vel ikke skade å be ham med på fest eller lignende. Kanskje du kan snakke litt rundt en film som går, og dersom han viser interesse, kan du be ham med på kino?

Dere har iallefall mye til felles virker det som, og det burde være det beste utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...