Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hvor lenge hadde du vært sammen med din kjæreste/samboer når du feiret jul hos svigerfamilien for første gang? Hvordan var det å feire jul hos svigers?
Periwinkle Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Jeg feiret jul med hans familie vår 2. jul sammen, og han skal feire jul med min familie i år:) Det var egentlig veldig koselig og ikke rart i det hele tatt. De hadde litt andre mattradisjoner enn vår familie, noe som det ofte er, men jula var veldig koselig (og litt trist siden det var første jul uten min kjærestes far)
Rosalie Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 4 år, ja. Veldig rart, men god mat! I år skal vi være hos svigers igjen. Grugleder meg. Er jo trivelig, og som sagt så har de veldig god julemat, men det er slitsomt å være i samme hus som svigermor i mer enn ett døgn...
Periwinkle Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 men det er slitsomt å være i samme hus som svigermor i mer enn ett døgn... Enig der.. Blir godt å feire med min familie i år:) Men er jo mulig han er av samme oppfatning av mamma da, som jeg er av svigermor.. uten at han har sagt noe:P
Tabris Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Vi feiret jul hos hans familie den 3. julen vi var sammen. Dette fordi de bor på en annen kant av landet, så det var første gang vi hadde mulighet til å reise dit.
Gjest SmallTalk Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Har fortsatt ikke feiret jul sammen enda, og vi har vært sammen i 5,5 år og samboere i 2,5 år. Men med å feire jul sammen, så vil det for oss si å spise middag og pakke opp pakkene sammen. Samboer feirer jul hos foreldrene sine som bor 150 meter fra oss, og jeg hos besteforeldrene mine som bor 30 min fra oss, så da har vi ikke behovet for å feire sammen i den grad. Vi ser hverandre frem til kl 15, og vi ser hverandre igjen i 21-tiden, for da er jeg hjemme og rekker kaffe og kaker hos svigers. Antageligvis så kommer vi ikke til å feire sammen før vi har plass til å samle hele familien på ett sted eller vi får barn sammen.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Vi feiret jul sammen den andre jula vi var sammen. Men vi møttes så snart som mulig første året sammen også. Jeg dro til ham så snart vi var ferdig med å åpne gavene og da heiv nesten foreldrene mine meg ut for da hadde jeg ring ham sikkert ti ganger den dagen allerede. Han var min familie fra veldig tidlig av og det var for meg unaturlig å ikke skulle feire jul med min viktigste familie, nemlig ham.
vingle Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 (endret) Vår tredje jul som par (i fjor) ble feiret sammen hos foreldrene og brødrene hans. Det var veldig koselig og veldig rart på en og samme gang. Familien hans er veldig søte og maten var nydelig (og veldig lik som hjemme ), så "rammene" hadde jeg ikke noe å utsette på. Det var litt trist å ikke være sammen med mor, far og lillebror, men de var vi hos i romjula, så det gikk veldig fint og vi koste oss. I år blir det motsatt, vi skal hjem til min familie julaften, og hans i romjula. JUL Endret 3. november 2009 av vingle
TanteBrun Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 (endret) Første julen. Det var praktisk i forhold til feiring med andre familiemedlemmer på den siden, og siden vi er forholdsvis godt voksne, etablerte vi oss ganske raskt. På de fleste områder. Nå er det feiring med min familie og hans familie annenhver jul. Og nei, det var ikke rart, men kanskje litt spesielt siden det er uvant osv. Endret 3. november 2009 av -TanteBrun-
Gjest brutal_mann Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 Med én gang. Jul med min familie er bare slitsomt...
einna Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Han skal feire jul med min familie denne julen, så skal vi til hans familie i romjulen. Omvendt neste år. Det blir 3 julen vi er sammen, har vært sammen ca 2 år, ble sammen rett før jul 07. Jeg tror det kommer til å gå helt fint, og vi gleder oss begge to. Bare litt trist å ikke se familiene våre så lenge som vanlig, da ingen av oss bor i nærheten av dem til vanlig, og er fra forskjellige deler av landet. Mye reising i jula mao.
Gjest megvel Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 Vi ble sammen i novemver, så strengt tatt var det vel andre julen at jeg ble med til svigers. Rart var det, men svigers er utrolig hyggelige og tradisjonene deres var ikke veldig forskjellige fra det jeg er vandt med, så det gikk veldig fint. Nå kommer tredje julen vår, og da er den hans tur til å være med til min far.
Minttu Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Kjære og jeg ble sammen i september 2006, allerede den julen feiret vi sammen Jeg var med han til besteforeldrene hans! Var veldig annerledes! Er vandt med å ha det rolig på juleaften, her ble det skikkelig livat og en helg haug med pakker osv. Besteforeldrene hans har 7 barn og de med partnere + barn igjen.. Veldig mange folk 2007 var jeg med min familie, men kjære kom til meg utpå kvelden. I fjor var jeg med kjære. I år kommer jeg nok til å være hjemme med mamma og de, og enten drar jeg til kjære på kvelden eller han til meg Vanskelig når man ikke bor sammen eller har sin egen lille familie, vil jo være med begge sider, så en får bare gjøre sitt beste
Gjest Emmanuelle Skrevet 3. november 2009 #16 Skrevet 3. november 2009 Jeg tror det blir neste år, altså 5.julen vår sammen. Feirer vel hos ham da, så stikker vi opp til min familie 3.juledag eller nå
Gjest haren Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 tja...må ha blitt den 8. julen tror jeg. vi ble sammen i starten av tyveårene, er ikke gift eller har barn. etter vi kjøpte leilighet sammen feiret vi hos oss etter mye mas fra foreldre... så det var vel mer de enn oss som følte sterkt for å feire sammen:P
einna Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 Se forresten denne tråden, handler om mye det samme http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...447156&st=0
Gjest gidder ikke logge inn Skrevet 4. november 2009 #19 Skrevet 4. november 2009 Vi har vært sammen 7 år og har enda ikke feiret jul sammen. Min familie består av kun min mor og ett søsken, og jeg har ikke lyst å la dem "i stikken" ved å feire hos svigers. Selvsagt kan samboeren min feire hos oss, men da forventes det liksom at vi er hos hans familie neste år. I fjor foreslo vi å invitere begge familiene hjem til oss, men siden det ville bli trangt, mente svigermor at alle kunne komme hjem til dem. Da fikk min mor kalde føtter, så da ble det ikke noe av det....
lilleGrethe Skrevet 4. november 2009 #20 Skrevet 4. november 2009 Vi har feiret jul sammen siden vi ble samboere, og bytter på hvilke foreldre vi feirer med annethvert år. Vi må reise langt til begge familiene, så det blir som regel en lengre ferie inkludert jul og nyttår. Er fornøyd med den ordningen, og synes det er hyggelig begge steder. Sambo har en niese og nevø som vi også feirer med - hyggelig med små barn til jul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå