Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Har ei jente på 2 år som har hatt feber, vært slapp, trøtt, hosta stygt og vært snørrete siden fredag ettermidag. Tok henne med til legen på lørdag siden vi har hørt at svineinfluensaen har kommet til bygda, men turnuslegen som hadde vakt mente det var vanlig forkjølelse eller influensa, så han ville ikke ta prøve og sende inn for å sjekke om det var svineinfluensa heller. Greit nok tenkte jeg siden hun har hatt det bare ett døgn. Men nå har hun vært slik siden fredag ettermiddag, og hun hadde feber og var slapp i dag også. Hun har spist så og si ingen ting, kanskje 1 kjeks, noen biter pære, noen skjeer makaroni og noen druer på 4 dager, og det er ikke mye. Hun drikker godt heldigvis, men nå synes jeg hun bør bli bedre snart, feber og så lite mat til en liten kropp er hardt i så mange dager. Tenkte å ringe legen i morgen og spørre om å få komme, jeg er vel ikke hysterisk da? Eller syns dere jeg skal vente lengre og se om det går over av seg selv? Tror ikke jeg klarer det.. (Har termin nå på fredag også, og vil så gjerne at hun ska være frisk når vi drar på sykehuset, ikke artig å reise fra ei syk lita tuppe som helst vil sitte i fanget til mamma og pappa :-( Ekstra tungt for meg å må være hjemme med henne fra barnehagen også, høygravid med vond rygg når hun vil bæres og sitte i fanget som er fullt fra før hele tiden..)
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Hun ble syk for 5 dager siden, har ikke alarmerende symptomer, og har såvidt jeg leser ikke blitt verre på disse dagene. Har hun svineinfluensa vil ikke tamiflu gjøre noen forskjell nå, og hadde hun hatt en baktierieinfeksjon ville hun sannsynlig ha blitt dårligere til nå. Umulig å gi råd når man ikke kan se og bedømme ungen, men at hun drikker godt høres bra ut. Det er normalt at små barn ikke vil spise når de er syke. Gi henne drikke som har litt kalorier, som saft, juice, brus eller brus hvor kullsyren er rørt vekk. Jeg hadde nok ventet, hvis allmenntilstanden er bra. Dvs at hun drikker, har en viss interesse for omgivelser selv om hun ikke leker som normalt, at hun ikke virker som hun har veldig vondt, osv. Skjønner at du vil ha henne frisk med en gang, men hvis det er virus, som det høres ut som, så tar det den tiden det tar. Antibiotika hjelper bare mot bakterier.
Gjest ts Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Hun ble syk for 5 dager siden, har ikke alarmerende symptomer, og har såvidt jeg leser ikke blitt verre på disse dagene. Har hun svineinfluensa vil ikke tamiflu gjøre noen forskjell nå, og hadde hun hatt en baktierieinfeksjon ville hun sannsynlig ha blitt dårligere til nå. Umulig å gi råd når man ikke kan se og bedømme ungen, men at hun drikker godt høres bra ut. Det er normalt at små barn ikke vil spise når de er syke. Gi henne drikke som har litt kalorier, som saft, juice, brus eller brus hvor kullsyren er rørt vekk. Jeg hadde nok ventet, hvis allmenntilstanden er bra. Dvs at hun drikker, har en viss interesse for omgivelser selv om hun ikke leker som normalt, at hun ikke virker som hun har veldig vondt, osv. Skjønner at du vil ha henne frisk med en gang, men hvis det er virus, som det høres ut som, så tar det den tiden det tar. Antibiotika hjelper bare mot bakterier. Takk for tilbakemelding! Nei, hun har ikke blitt værre, jeg syntes hun var i litt bedre form i går, hadde ikke feber før utpå ettermiddagen, og hun lekte seg faktisk litt. Så jeg håpa hun holdt på å bli bra igjen. Men i dag var hun febervarm fra morgenen av og har vært like slapp som hun var lørdag og søndag, da hun var værst. Det værste er at hun hoster så mye, lange hostekuler om kveldene som gjør at hun ikke roer seg og sovner godt. Og mye snørr. Har ikke akkurat fått lada opp til fødsel og barselstid med mye søvn kan man si, så håper ikke det blir fødsel enda.. Jeg får se det an i morgen, hvordan formen hennes er, kanskje noe hostesaft kunne hjulpet på hosten f.eks..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå