Sheherasade Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg har muligens tenkt til å søke permisjon fra den faste jobben min for å jobbe i en internasjonal organisasjon. Er det da oppsigelsestid? Og i så fall, hvor lenge? Har sett i Statens personalhåndbok, men det står ingenting om det der: 10.8.7 Permisjon uten lønn Permisjon uten lønn 10.8.7.1 Innledning Søknader om permisjon uten lønn avgjøres i hvert enkelt tilfelle av arbeidsgiver eller tilsettingsmyndigheten, som vurderer om det av hensyn til tjenesten lar seg gjøre å gi permisjon. Ved vurderingen legges bl.a. vekt på om det er mulig å skaffe vikar eller å ordne tjenesten på annen forsvarlig måte. Dette gjelder også søknader om permisjon knyttet til norske og internasjonale hjelpetiltak. Det internasjonale samarbeid og samkvem utvides og styrkes. Tjenestemenn i staten bør derfor gis anledning til å arbeide i administrasjonen i andre land eller i internasjonale institusjoner og organisasjoner. Gjennom dette arbeid tilegner tjenestemenn seg verdifulle kunnskaper og erfaringer som vil komme statstjenesten til nytte.
Glitnir Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Oppsigelsestiden er akkurat den samme om du er i permisjon eller ikke. Men om du sier opp i løpet av permisjonen, med lengre tid igjen av permisjonen enn oppsigelsestidens varighet, så vil jo oppsigelsestiden være ganske teoretisk.
Sheherasade Skrevet 3. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2009 Oppsigelsestiden er akkurat den samme om du er i permisjon eller ikke. Men om du sier opp i løpet av permisjonen, med lengre tid igjen av permisjonen enn oppsigelsestidens varighet, så vil jo oppsigelsestiden være ganske teoretisk. Hmmm, var ikke helt det jeg mente. Det jeg mente er om man må ha tre måneder i jobben (som ved oppsigelse) før man eventuelt får gå ut i permisjonen.
Glitnir Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Hmmm, var ikke helt det jeg mente. Det jeg mente er om man må ha tre måneder i jobben (som ved oppsigelse) før man eventuelt får gå ut i permisjonen. Det blir jo ikke akkurat oppsigelse da. Poenget med oppsigelse er jo å si opp jobben, og det er det du vil unngå ved å søke permisjon. Men hvor lenge du må vente fra du søker - eller om du i det hele tatt får perm - er opp til arbeidsgiver å vurdere i hvert tilfelle. Men det er vel vanlig at det må ta noe tid, slik at de får skaffet vikar.
Sheherasade Skrevet 4. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2009 Det blir jo ikke akkurat oppsigelse da. Poenget med oppsigelse er jo å si opp jobben, og det er det du vil unngå ved å søke permisjon. Men hvor lenge du må vente fra du søker - eller om du i det hele tatt får perm - er opp til arbeidsgiver å vurdere i hvert tilfelle. Men det er vel vanlig at det må ta noe tid, slik at de får skaffet vikar. Fint, takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 Det å ta permisjon ulønnet er i aller størst grad fordi man vil tilbake i den samme jobben igjen. Hvis man vil si opp jobben sin, så er det da vel ingen vits i å gå ut i en permisjon? Kan noen svare på det? Anonymkode: 5c82e...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå