Gjest gutter og musikk Skrevet 3. november 2009 #1 Del Skrevet 3. november 2009 Er det viktig at jenta har samme musikksmak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 3. november 2009 #2 Del Skrevet 3. november 2009 Nja, litt viktig er det. Men det kommer kanskje an på hvor ulik smaken er, jeg kan godt høre på annet enn det jeg liker jeg, så lenge det ikke er noe av det jeg absolutt ikke liker å høre på. Jeg f.eks. hadde nok ikke kunnet være sammen med en som digga house, techno o.l. og hørte på det i tide og utide. Og kanskje også skulle hatt meg med på konserter. Rett og slett fordi det ikke er noe jeg liker og jeg ville sett på det som plagsomt. Og så kommer det litt an på hvor stor del av livet til vedkommende som dreier seg om musikk. Om den andre parten er oppriktig interessert i musikk og/eller har det som hobby så synes jeg det er en fordel at man har samme musikksmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #3 Del Skrevet 3. november 2009 Er det viktig at jenta har samme musikksmak? Litt. Hører hun på metallica og annet headbanger-selvskadermusikk så takker jeg for meg og går. Det meste annet av sosialt akseptert musikk (les: det som blir spilt på normale utesteder / kulturelle begivenheter) gjør meg ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #4 Del Skrevet 3. november 2009 Litt. Hører hun på metallica og annet headbanger-selvskadermusikk så takker jeg for meg og går. Det meste annet av sosialt akseptert musikk (les: det som blir spilt på normale utesteder / kulturelle begivenheter) gjør meg ingen ting. At Metallica er selvskader-musikk? Du prøver bare å provosere med et så feilaktig innlegg. Ærlig talt, hvem i helvete lister musikksmaken sin som "sosialt akseptert musikk" og musikk som blir spilt på normale utesteder/kulturbegivenheter? Kan du ikke bare si at du ikke har musikksmak, og bare vil passe inn framfor å ha din egen personlighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 3. november 2009 #5 Del Skrevet 3. november 2009 De to forrige innleggene er vel bra eksempel på hvordan det blir hvis det ikke funkerer. :gjeiper: Samme for meg, hører på alt mulig bortsett fra metal generelt og trance/techno type musikk. Men det kommer an på om hele livet til jenta dreier seg om musikk så klart, da blir det annerledes hvis smaken ikke stemmer i det hele tatt. Helst så burde det være noen likheter, og toleranse for andre musikksmaker, ellers så kan det bli problematisk, men hvis det er det eneste problemet man har i et forhold er det ikke noe å klage sånn veldig over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #6 Del Skrevet 3. november 2009 De to forrige innleggene er vel bra eksempel på hvordan det blir hvis det ikke funkerer. :gjeiper: Samme for meg, hører på alt mulig bortsett fra metal generelt og trance/techno type musikk. Men det kommer an på om hele livet til jenta dreier seg om musikk så klart, da blir det annerledes hvis smaken ikke stemmer i det hele tatt. Helst så burde det være noen likheter, og toleranse for andre musikksmaker, ellers så kan det bli problematisk, men hvis det er det eneste problemet man har i et forhold er det ikke noe å klage sånn veldig over. hehe.. takk for svar=) har ett inntrykk at musikk er viktig for folk..men om de liker jenta/gutten så er ikke det no faktor som gjør at dem liker de bedre/mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. november 2009 #7 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg er jente da, men jeg kan si at jeg syns det er litt viktig. Det er fordi jeg er av oppfatningen om at musikksmaken din sier noe om deg som person. Og jeg har det med å klikke best med folk som liker rock, indie osv. Og for meg er en person som liker trance, techno osv en annen type person. Til en viss grad selvfølgelig. Og det er mange andre ting som spiller inn. Og har man musikk og konserter som en hobby er det jo en fordel, for da kan man dele interessen og gå på konsert sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #8 Del Skrevet 3. november 2009 Ærlig talt, hvem i helvete lister musikksmaken sin som "sosialt akseptert musikk" og musikk som blir spilt på normale utesteder/kulturbegivenheter? Kan du ikke bare si at du ikke har musikksmak, og bare vil passe inn framfor å ha din egen personlighet? I dine øyne har jeg nok ikke personlighet fordi jeg tilpasser meg samfunnet rundt meg. Det er i mine øyne avgjørende for å få en godt betalt jobb. Kall det gjerne rævslikker om du vil. De som hater samfunnet og går i dertil egnede klær pleier å få jobb i bedrifter som krever uniform (les: bensinstasjoner). Dessuten er det ikke en hemmelighet at vi som ikke hører på musikk som fremprovoserer destruktiv tankegang lett kan se på flesteparten av dere at dere er utskudd i samfunnet som hater oss kjedelige og vanlige. Du må gjerne påstå at jeg ikke har musikksmak, for det gjør jeg om deg også. Men jeg vil tippe at 100% av de jeg har spilt for deler min mening... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #9 Del Skrevet 3. november 2009 eksen min var skikkli hardrocker, ala iron maiden-musikk...+ gitarist... og jeg liker beatles og muse..men likevel gikk det fint=) var på konserter m ham, selv om d ikke var favorittmusikken min...må sies at jeg lot som jeg var fan a samme musikk som han i starten:P...helt til han falt for meg...nå er jeg betatt a en som også liker hardrock, dog litt annen musikk enn maiden...men fremdeles ikke min type musik..så jeg håper han her ikke lar det være for stor faktor for jeg er veeeldig betatt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #10 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg er jente da, men jeg kan si at jeg syns det er litt viktig. Det er fordi jeg er av oppfatningen om at musikksmaken din sier noe om deg som person. Og jeg har det med å klikke best med folk som liker rock, indie osv. Og for meg er en person som liker trance, techno osv en annen type person. Til en viss grad selvfølgelig. Og det er mange andre ting som spiller inn. Og har man musikk og konserter som en hobby er det jo en fordel, for da kan man dele interessen og gå på konsert sammen Det er ikke alltid sant. Jeg kjøper mye house, men hører også på mange andre sjangere for å få variasjon. Musikksmaken stagnerer hvis man hører på det samme hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #11 Del Skrevet 3. november 2009 Det er i mine øyne avgjørende for å få en godt betalt jobb. Kall det gjerne rævslikker om du vil. De som hater samfunnet og går i dertil egnede klær (...) Dessuten er det ikke en hemmelighet at vi som ikke hører på musikk som fremprovoserer destruktiv tankegang lett kan se på flesteparten av dere at dere er utskudd i samfunnet som hater oss kjedelige og vanlige. Hvis du ikke hører på Metal fordi du ikke tror du vil få en godt betalt jobb pga. det, så vil jeg kalle deg en rævslikker, ja. Det tror jeg faktisk alle normale mennesker ville gjort. At du forbinder Metal med klesstil og destruktiv oppførsel (og med Metallica som eksempel, lulz) viser jo bare din egen manglende innsikt. Her prater du om ting du ikke vet noe som helst om. La oss bare si det slik at noen av landest mest suksessfulle mennesker med på band som Metallica (uten at du ser det på dem, tro det eller ei)og la det ligge der. Personlig tror jeg ikke musikk blir noen barriere i et forhold, det er kun fordommer og uvitenhet som Max Magnus har klart å demonstrere her som eventuelt vil avgjøre om musikk har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #12 Del Skrevet 3. november 2009 La oss bare si det slik at noen av landest mest suksessfulle mennesker hører* på band som Metallica skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 3. november 2009 #13 Del Skrevet 3. november 2009 I dine øyne har jeg nok ikke personlighet fordi jeg tilpasser meg samfunnet rundt meg. Det er i mine øyne avgjørende for å få en godt betalt jobb. Skjønner at du ikke liker en viss type musikk, men å si at det er nødvendig for å få en godt betalt jobb er rimelig idiotisk. Virker mer som en unnskyldning for å ikke si at man egentlig er en kjedelig person når det gjelder musikk spør du meg. Jeg har i hvertfall ikke hørt om noen som ikke klarer å la være å gå i klær som matcher musikksjanger når de liker noe som er "spesielt". I tillegg så er det vel rimelig vanlig å skille mellom jobb og privatliv? "Streite" klær på jobb, andre klær ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 3. november 2009 #14 Del Skrevet 3. november 2009 Det er ikke alltid sant. Jeg kjøper mye house, men hører også på mange andre sjangere for å få variasjon. Musikksmaken stagnerer hvis man hører på det samme hele tiden. Selvfølgelig. Jeg også hører på mye forskjellig, men man har gjerne en favoritt som er "deg", og jeg ville selvsagt satt pris på om en kjæreste ikke var en sånn viktigper som "ikke kan høre på en teit morolåt på fest fordi det ikke er kvalitetsindie", hvis du skjønner. Men det jeg mener, er at den musikken man i hovedsak foretrekker og som er "deg" - hvis musikk er en viktig del av livet - bør stemme overens. En som hardnakka er ravemusikktypen hadde lett kræsja med meg som liker å stå med en øl i hånda og rugge sakte til god rock, det er alt jeg mener. Men selvfølgelig, om mye annet stemmer så har det jo ikek så mye å si, men jeg mener fortsatt at disse to typene innehar ulike personlighetstrekk som kan være avgjørende. Vis meg platesamlingen din, og jeg skal si deg hvem du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #15 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) La oss bare si det slik at noen av landest mest suksessfulle mennesker med på band som Metallica (uten at du ser det på dem, tro det eller ei)og la det ligge der. Klart jeg ikke lar dette ligge. Se på bostedet mitt og let deg frem på forumet etter hvor i Norge jeg jobber. Det er bare å nevne i fleng alle de kjente og suksessfulle menneskene du kjenner som hører på Metallica. Endret 3. november 2009 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #16 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Skjønner at du ikke liker en viss type musikk, men å si at det er nødvendig for å få en godt betalt jobb er rimelig idiotisk. Virker mer som en unnskyldning for å ikke si at man egentlig er en kjedelig person når det gjelder musikk spør du meg. Jeg har i hvertfall ikke hørt om noen som ikke klarer å la være å gå i klær som matcher musikksjanger når de liker noe som er "spesielt". I tillegg så er det vel rimelig vanlig å skille mellom jobb og privatliv? "Streite" klær på jobb, andre klær ellers? Kall meg gjerne kjedelig siden jeg liker klær med farger... Jeg sa heller ikke at musikken hindrer deg i å få jobben. Jeg snakker om stereotypen av folkene som hører på. Streite klær på jobb, andre klær ellers? Joda, hvis du er personlighetsforstyrret. De fleste trives i jobber hvor de kan være seg selv... Hvis ikke blir du gjennomskuet av sjefen snart. Endret 3. november 2009 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 3. november 2009 #17 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg mente at en person som bare gjorde det folk mente han burde gjøre, er en kjedelig person. Trenger ikke være personlighetsforstyrret for å ha forskjellige klær vel? Eller skifte klær i løpet av dagen/uka? Selv om du kanskje ikke kunne klart det uten å være personlighetsforstyrret, så klarer andre det helt fint. EDIT: Til syvende og sist, hvis du gjør jobben din sånn den skal gjøres, så tror jeg sjefen ikke bryr seg om resten. Veit ikke helt hvordan det skal skinne gjennom at man digger Iron Maiden mens man sitter i ganske vanlige klær på jobb, men hvis man klarer å gjøre jobben sin uten noen negative virkninger av metals skumle innflytelser, så gir vel sjefen blanke? De fleste vil jeg tro i allfall, det er jo alltid noen folk som ikke tolererer forskjeller blant mennesker. Endret 3. november 2009 av Thrusthamster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #18 Del Skrevet 3. november 2009 Klart jeg ikke lar dette ligge. Se på bostedet mitt og let deg frem på forumet etter hvor i Norge jeg jobber. Det er bare å nevne i fleng alle de kjente og suksessfulle menneskene du kjenner som hører på Metallica. Jeg vet om folk med suksessfulle jobber og bra lønnsslipper som hører på metal, men det blir håpløst å nevne navn da de forsåvidt ikke er kjendiser. Hvis du vil høre om kjente Metallica fans så viste et kjapt google-søk disse kjendisene: mange musikere. (åpenbart) Når Madonna, Snoop Dog og Celine Dion er Metallica fans burde det kanskje si noe om hvor mange forskjellige mennesker som er Metallica fans. Til og med en av Olsen-tvillingene er Metallica-fan, og de er vel ganske forankret i mote-verden. Så at du holdt til på Bærum, og da burde du kanskje kjenne igjen Tiger Woods. Selvfølgelig er han Metallia fan. I tillegg er det en drøss med idrettsfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #19 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er jente da, og jeg er veldig interessert i musikk og foretrekker at han også er det. Det er gøy å dele. Når det gjelder (musikkinteresserte) menn så er min oppfatning at de er litt vant med at jenter ikke er like opptatt som dem av musikk, så det er kanskje ikke det viktigste i verden om hun ikke har peiling - men på den andre siden et gigantisk pluss i boka når hun har det. Jeg har stor interesse for og kunnskap om musikk, og det er virkelig en guttemagnet uten like. Noen menn får jo regelrett ereksjon hvis du har hørt den siste EPen til det lille "obskure" indiebandet de elsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 4. november 2009 #20 Del Skrevet 4. november 2009 Litt. Hører hun på metallica og annet headbanger-selvskadermusikk så takker jeg for meg og går. Det meste annet av sosialt akseptert musikk (les: det som blir spilt på normale utesteder / kulturelle begivenheter) gjør meg ingen ting. Kanskje "mannen i gata" hadde vært et bedre nick? Metallica "selvskadermusikk", er du medlem av Betania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå