Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Dersom jeg spiser mengder med nøtter vil jeg da legge på meg av dem? Og hvilken type nøtter legger man minst på seg av?
Tabris Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Nøtter inneholder en god del fett. Det er av den "sunne" fettypen, men jeg tror du vil legge på deg av det også. Hvor mye kan spise nøyaktig vet jeg ikke.
Zzyzx Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Det kommer helt an på det totale inntaket ditt og det totale forbruket. Nøtter er veldig kaloririkt, så det bør ikke spises i store mengder hvis du ikke vil legge på deg. Om du ønsker å legge på deg kan nøtter være nyttig, i tillegg til å øke muskelmasse ved trening.
Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Så, om man er gravid og spiser altfor mye nytter det ikke å bytte ut noe av småspisingen med nøtter? Tenkte det kanskje var en ide siden det skal være sunt og er mettende. Noen andre ting som kan være greit å fylle opp med?
Zzyzx Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Grønnsaker og (kesam)dip, kanskje? Mye fiber og vitaminer og i det hele tatt. Jeg er veldig glad i cherrytomater og smakstomater, det kan jeg knaske ubegrenset av. Melon er veldig kalorifattig i forhold til hvor søtt det er, og du får i deg mye væske på den måten også.
Glynis Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Så, om man er gravid og spiser altfor mye nytter det ikke å bytte ut noe av småspisingen med nøtter? Tenkte det kanskje var en ide siden det skal være sunt og er mettende. Jo, men nettopp fordi nøtter er mettende og fettrike skal man ikke spise 300 gram av dem. Men små mengder er jo knall.
Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Bare synd små mengder ikke finnes i vokabularet mitt lengre Takk for råd og tips, tar gjerne i mot flere tips til hva man kan spise mye av uten å gå opp i vekt
Chanel.No5 Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Les litt her: http://www.slank.no/artikler/notter.html Her er næringsinnhold i mange typer nøtter: http://www.rettkost.com/forum/showthread.php?t=500 Håper dette hjelper deg litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå