Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på ferien til neste år, greit å være tidlig ute :ler:

Vi kommer til å reise et sted i Europa, men kan ikke bestemme oss for akkurat hvor. Siden ingen av oss er veldig reisevante håper jeg å få noen tips.

Vi er to voksne og ei jente på 15, og det er viktig at alle finner noe de liker på turen. Kan godt tenke oss å kombinere bading og by-ferie, det må også være muligheter for litt shopping (særlig klær og sko), noen få museer er også fint. Kan godt tenke oss et sted "med sjel", men det må samtidig være noe liv der, slik at ikke 15-åringen kjeder seg.

Vi er ikke avhengige av å være på samme sted hele tiden, men kan godt se for oss å bruke 3 uker på turen, og besøke litt forskjellige steder. Har lurt litt på å reise med tog, for å kunne hoppe av og på der vi ønsker. Er det en god ide? Kan også voksne kjøpe Inter-rail billett?

Veldig takknemlig hvis noen av dere som er mer reisevante enn meg kan gi meg svar og tips til reiserute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne kan kjøpe interrailbillett.

Mine foreldre hadde med min bror på 16 på øyhopping i Hellas. Det var kjempesuksess! Da akn man jo starte i Athen/Santorini, og dra til de stedene man vil . De greske øyene har jo byer for enhver smak. De opplevde også at det var lett å få overnattingssteder (de står på kaia), siden de var voksne. Ergo var de mer ønsket enn gjenger med ungdom.

Jeg har også vært på øyhopping, og det anbefales! Hvis dere har 3 uker, kan dere jo ta noen dager i Athen på begynnelsen/slutten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den franske rivieraen kan anbefales! Der finner dere både store og små steder - så mulighetene til å både shoppe og finne steder med sjel er gode. Dessuten går det tog langs kysten som fortsetter til Italia. Det går jo også hurtigtog (TGV) til Paris fra Lyon(?), og der er jo mulighetene til shopping og opplevelser enorme.

Rivieraen er også diskutert her inne flere ganger før, så hvis du gjør et lite søk finner du nok mange tips.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...