Livets datter Skrevet 19. august 2003 #1 Skrevet 19. august 2003 Er du selvopptatt? Har du evnen til å se deg selv slik du virkelig er? Er du klar over dine egne feil, og prøver å gjøre noe med det? Hvordan tror du andre oppfatter deg i forhold til ditt eget "speilbilde"?
Gjest Vanessa Skrevet 19. august 2003 #2 Skrevet 19. august 2003 Ja, jeg er selvopptatt, men ikke egoistisk. Jeg vet ikke om det jeg ser stemmer helt med virkeligheten, men jeg er veldig klar over mine egne feil. I den grad jeg klarer, prøver jeg å gjøre noe med det, men det er alltid noe jeg kunne ha gjort bedre. Jeg har ofte dårlig samvittighet for at jeg ikke er sånn eller sånn. Jeg tror folk stort sett ser på meg som en OK person. Vet at enkelte ikke gjør det, men det har så langt utelukkende vært personer som jeg heller ikke synes er OK, og personer som egentlig ikke liker andre enn seg selv. Tror at alle jeg bryr meg om og liker, også liker meg. Men det har tatt lang tid å overbevise meg selv om dette, og noen ganger holder det hardt.
aline Skrevet 19. august 2003 #3 Skrevet 19. august 2003 Hos meg ligger vel heller problemet i at jeg IKKE ser den samme personen andre ser.... :-? Blir likt av de fleste, men jeg er skrekkelig usikker på hva det er de ser som gjør at de liker meg, for jeg er ikke så flink til å se det selv. Jeg liker egentlig meg selv (etter timer med terapi..) , men at andre skal like meg vet jeg ikke hvorfor skjer... Men jobber med saken da!!
Gjest Jaheira Skrevet 19. august 2003 #4 Skrevet 19. august 2003 Jeg er opptatt av meg selv, og jeg er opptatt av andre. Jeg er klar over mine feil. Jeg prøver å gjøre noe med de feilene jeg mener er reelle, og blåser i den kritikken som jeg mener er ubegrunnet (etter å ha tenkt grundig igjennom det). Jeg tror mine nærmeste oppfatter meg ganske likt som meg selv- er ikke helt sikker. Det jeg vet, er at mennesker jeg ikke liker, ofte oppfatter meg veldig annerledes, siden jeg oppfører meg veldig ulikt meg selv dersom jeg befinner meg sammen med - etter min mening - uinteressante personer. Da blir jeg stille, humørløs og forsiktig. Fordi jeg kjeder meg. Men det er jo ikke så farlig. Det er mennesker som betyr noe, som er viktig at forstår seg på meg, og det mener jeg de gjør. :D Hva med deg da, Livets Datter?
Admèra Skrevet 19. august 2003 #5 Skrevet 19. august 2003 Er klar over mine mindre sjarmerende sider, vi har alle våre feil og i syns jeg er ganske flink til å se mine egne feil, ja.Gjør så godt jeg kan !
torarin Skrevet 19. august 2003 #6 Skrevet 19. august 2003 Jeg har mange feil, og vet sikkert bare om en brøkdel av dem sjøl. Prøver å luke ut den største feilen nå, så får jeg ta de andre etterhvert..
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #7 Skrevet 20. august 2003 Jeg har et godt selvbilde(er både selvopptatt og forfengelig), men blir dårlig likt av andre.
Gjest Jaheira Skrevet 20. august 2003 #8 Skrevet 20. august 2003 Jeg har et godt selvbilde(er både selvopptatt og forfengelig)' date=' men blir dårlig likt av andre.[/quote'] Ehh...
Livets datter Skrevet 20. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2003 Jeg har et godt selvbilde(er både selvopptatt og forfengelig)' date=' men blir dårlig likt av andre.[/quote'] Selvopptatt OG forfengelig blir som regel ikke godt mottatt av andre...
Padmee Skrevet 20. august 2003 #10 Skrevet 20. august 2003 Jeg er nok litt opptatt av meg selv ja, men noe bra bilde av meg selv har jeg ikke. Det vil si, jeg vet at det synet jeg har på meg selv er riktig, det er bare det at ingen andre er enig. :D Jeg er meget klar over egne feil og mangler.
mellom Skrevet 20. august 2003 #11 Skrevet 20. august 2003 er selvopptatt. men ikke egosentrisk. kan hende ville jeg vært det mer om ikke mannen bruker opp begge dosene vi har fått tildelt... jeg er selvkritisk, og vet hva andre reagerer på når det gjelder min væremåte og min personlighet - noe av det forsøker jeg å gjøre noe med - noe lar jeg være. både pga. at det er elemnter ved meg som er uforanderlige og og fordi at noe vil jeg at skal være sånn. forsøker jeg å slipe ned alle kantene slik at de fleste liker meg, tror jeg ikke det blir mye igjen av den de sannsynligvis i utgangspunktet liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå