Gjest Ts Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hei! Mulig jeg har lagt dette inn på feil forum, da er det i såfall bare å beklage! Jeg er så innmari forvirret nå.. 1 oktober hadde jeg i følge legen en SA. Var da gravid i uke 5 pluss 4. Blødde i to dager før blødningen avtok og jeg gikk over i brun utflod. Tok innvendig ultra som viste en fostersekk. Nå er dette 5 uker siden. Jeg føler meg gravid enda. Større, ømme pupper, kvalm....og tok senest idag en positiv test. Har ringt fastlegen flere ganger, men han har ikke noe svar til meg. Bare vente og se sier han.....
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Det var et merkelig svar legen din ga!! Skal du vente i et halvt år til å se om det plutselig kommer en baby? Jeg ville bedt om en henvisning til ultralyd (eventuelt gått privat) for å sjekke om det var noe inni der og om det levde. Det er jo viktig med en visshet for hvordan man lever livet sitt fremover. Ønsker deg lykke til!
Gjest Ts Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Det var et merkelig svar legen din ga!! Skal du vente i et halvt år til å se om det plutselig kommer en baby? Jeg ville bedt om en henvisning til ultralyd (eventuelt gått privat) for å sjekke om det var noe inni der og om det levde. Det er jo viktig med en visshet for hvordan man lever livet sitt fremover. Ønsker deg lykke til! Rimelig merkelig synes jeg ja! Mener at hcg etter en SA burde vært ute av kroppen nå etter 5 uker! Det er ikke noe privat ultra her jeg bor, men jeg lurer litt på å ringe direkte til gyn på sykehuset og spørre litt.. Kan jo ikke vente i evigheter å se hva som skjer heller!!
Virreliten Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Har du forsøkt en ny graviditetstest? Jeg hadde også slik blødning i 5-6 uke som kom som en stor overraskelse, skikkelig mens, liksom. Ringte legen i desperasjon som øyeblikkelig sendte meg videre til ultralyd på sykehuset. Kom inn dagen etter, helt overbevist om at det var over, og hadde til og med tatt en dobbel cognac kvelden før. Men ultralyddamen smilte og sa at her var det jo liv. Da ble legen glad og jeg glad og svært, svært overrasket, jeg var jo helt sikker på at det var gått galt. Så ikke gi opp, sett deg på legen din eller ring sykehuset selv og forklar situasjonen.
Gjest Ts Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Har du forsøkt en ny graviditetstest? Jeg hadde også slik blødning i 5-6 uke som kom som en stor overraskelse, skikkelig mens, liksom. Ringte legen i desperasjon som øyeblikkelig sendte meg videre til ultralyd på sykehuset. Kom inn dagen etter, helt overbevist om at det var over, og hadde til og med tatt en dobbel cognac kvelden før. Men ultralyddamen smilte og sa at her var det jo liv. Da ble legen glad og jeg glad og svært, svært overrasket, jeg var jo helt sikker på at det var gått galt. Så ikke gi opp, sett deg på legen din eller ring sykehuset selv og forklar situasjonen. Jeg tok to tester idag, en clearblue som viste "gravid" og en test fra billigtester som det straks kom opp to streker på! Jeg vet at en kan få positive tester ei stund etter SA siden en vil ha hcg i kroppen ei stund etter, men det er jo 5 uker siden nå.. Jeg har og drukket vin siden dette skjedde...for når legen sa jeg hadde mistet 1ste oktober så såg jeg ingen grunn til å tvile på han, og drakk litt vin den helga.. Er jeg fortsatt gravid nå så er jeg jo over 10 uker på vei.. Nei, ny tlf til legen i morgen...evt ringe direkte til gyn på sykehuset og få en ultralyd.. Åhhh, så frustrerende!!
SøsterLiten Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 En på jobben fortalte at kona var 7+3 da hun begynte å blø masse. Hun hadde gått på do og ut hadde det kommet en liten poselignende sak. De var helt sikre på at det var gått galt, men da de kom til UL dagen etterpå viste det ikke bare 1 men 2 små som hadde klamret seg fast. Legen forklarte da at det som hadde skjedd var at det antageligvis hadde ligget en cyste langs veggen i livmoren som hadde løsnet og kommet ut... Synes du skal KREVE ny UL og ikke la legen din snakke sånn til deg. Håper ting ordner seg!
Urge Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Synes i det minste du kan kreve av legen å få se at kroppen har ryddet opp ordentlig selv, så du ikke har igjen rester som gjør at kroppen tror du fortsatt er gravid, mens du ikke er det. (Evt. at du ikke har mistet.) Ville nok gått til en annen lege jeg, eller ringt direkte til sykehuset, og sagt at legen din ikke tar bekymringen din alvorlig.
^^Sunny^^ Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Stakkar deg ... Jeg hadde aldri slått meg til ro med det svaret .. Ring og få deg en sjekk, enten på sykehuset eller privat.. Krysser fingrene for at spiren din har klamret seg fast
Gjest TS, Oppdatering Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Nå har jeg vært til innvendig ultra, ringte rett på gyn og fikk komme... De er faktisk ikke sikre på hva som har skjedd.. Jeg har iallefall mistet det fosteret som jeg ville vært 10 uker på vei med. Men gynekologen såg noe i livmoren, det kan faktisk hende det er et nytt foster der, at jeg har blitt gravid rett etter SA uten noen mens i mellom! Det er litt uklart enda, for jeg blør litt nå.. Skal tilbake på ny ultra om to uker for å se om det er liv laga. Er det ikke det så regner jeg med det blir utskrapning... Testen er fortsatt positiv, og jeg har alle symptomer på graviditet.. Kryss fingrene for at dette går bra!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Krysser fingrene for deg!! Da jeg mistet sa gynekologen at man burde prøve ganske raskt igjen fordi kroppen var ekstra mottakelig (full av hormoner). Det at de sier du bør vente en mens imellom er vel mest av praktiske årsaker (lettere å telle seg frem til termin). Ønsker deg lykke til og håper at du holder oss litt oppdatert!
dreia Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Så bra at du fikk komme på ultralyd og får videre oppfølging! (Det skulle da bare mangle!) Håper det går bedre denne gang!
Zia Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Oi, stakkars deg - hørtes ikke noe moro ut å gjennomgå så mye frem og tilbake! Jeg kjenner ei som fikk beskjed om at hun hadde abortert etter en blødning tidlig i svangerskapet. Da hun skulle til gynekologen noe senere for å sjekke om alt hadde kommet ut naturlig fikk gynekologen i stedet opp hjertebank på skjermen. Svangerskapet gikk helt som normalt etter dette. Nå er vel ikke dette vanlig, og ei heller ønsker jeg å plante falske forhåpninger hos folk. Poenget er bare at det hender at leger også tar feil - og noen ganger kan det være greit å kjenne på kroppen sin og bruke egen sunn fornuft i tillegg til den informasjonen man får fra legen. Fortsatt masse lykke til
Gjest TS ny oppdatering Skrevet 8. november 2009 #13 Skrevet 8. november 2009 Ny oppdatering...; Etter den SA jeg hadde 1 okt så tok jeg en hcg for to uker siden, og en hcg for en uke siden. Prøvene ble sendt til aker. Har ikke fått svar fra fastlegen enda (tror han er litt treg...) Men nå på fredag ringte gynekologen meg og sa at hcg var svak, men fint stigende!!!! Så da kan det bety at det er et nytt foster.. Har det vært rester skulle den vært synkende.. Hadde litt blødning onsdag og torsdag morgen, ga seg torsdag, idag var det en dråpe rosa på papiret. Men det har vært minimalt, ikke behøvd å bruke bind, bare truseinnlegg.. Åhh, krysser fingene!! Ny GU om to uker.. Jeg velger å leve som gravid frem til d motsatte er bevisst!!
FrkHøne Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 Nå er jeg nyskjerrig, hvordan gikk det på den siste GU'n? Kan ikke være noe morsomt å gå å spekulere slik, at de ikke kan gi deg noe ordentlig svar...
Myrthel Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Dette var litt "mystisk".. Hvordan går det?
Gjest TS Skrevet 1. desember 2009 #16 Skrevet 1. desember 2009 Det gikk ikke så bra.... Jeg var blitt gravid rett etter SA, det ble oppdaget et nytt foster på ultralyd. Men desverre begynte jeg å blø igjen, og den siste GU jeg var på viste en ny SA.... Helt forferdelig trist, to SA på kort tid, og vi som har prøvd å bli gravide uten hell i flere år... Nå blir det en god pause! Er undersøkt grundig med ultralyd og vanlig GU, og alt er heldigvis normalt. Men rent psykisk sett trenger jeg et opphold..
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #17 Skrevet 1. desember 2009 Jeg føler med deg! Jeg måtte gjennom tre SA i løpet av et år før det endelig klaffet. Vi hadde heldigvis et barn fra før, så det hjelper jo litt, men vet at det er fryktelig tungt mens det står på. Ønsker deg lykke til når du er klar for å prøve igjen!
Nilla Skrevet 1. desember 2009 #18 Skrevet 1. desember 2009 Føler veldig med deg, TS. Ønsker dere lykke til når dere igjen føler dere klare for å prøve.
Myrthel Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 Trist å høre TS. Lykketil videre med prøvingen, når du føler for det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå