Gjest stearinpikken Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Marlo Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Når det gjelder navn så syns jeg man skal skrive det akkurat slik det skrives. Heter man t.ex. Björn, så skriver man ikke Bjoern. Har man et tastatur som ikke tillater det, som t.ex om en amerikaner skal skrive det navnet, så vil han jo mest sannsynlig bare skrive Bjorn. Altså ta den bokstaven som ligner mest.
Gjest stearinpikken Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Den korrekte oversettelsen av disse bokstavene til det internasjonale alfabetet er æ = ae ø = oe å = aa
Gjest Marlo Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Ja, jeg ville også skrevet navnet mitt som det egentlig skrives. Hadde det ikke vært for at internettadresser ikke kan ha det, og det ikke lønner seg så mye i utlandet. Med mindre jeg er kjent, og det er jeg jo ikke. Enda Okey, om du skal ha navnet i selve adressen så stiller jo saken seg litt anderledes Da ville jeg brukt de som de andre nevner her.
Gjest Problematique Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Jeg ville skrevet å=a, ø=o, æ=ae. Mtp på navnet ditt tror jeg det bare ser teit ut å skrive aa eller oo, stearinpikken.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Verden er vel ganske så internasjonal nå, er den ikke? Så vil tro det skulle gå bra å skrive det med æ,ø og å. Det er jo andre land som har andre bokstaver enn oss og vi skriver jo dems navn slik det skal.
Gjest Problematique Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Det går ikke ann å ha æ, ø, å i webadresser.
Meaty Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Jeg tror at det mest korrekte er å bruke to-bokstavsvarianten, men det mest vanlige i webadresser er vel å bare bruke en bokstav. F.eks. www.elkjop.no
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Det går ikke ann å ha æ, ø, å i webadresser. Det er ikke riktig. http://www.webnorge.no/domeneregistrering/...ne_ae_oe_aa.php Men explorer har vanskeligheter med å vise domener med spesialtegn. Uansett er jeg stolt av bokstavene våre!
Gjest stearinpikken Skrevet 3. november 2009 #12 Skrevet 3. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Problematique Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Det er ikke riktig. http://www.webnorge.no/domeneregistrering/...ne_ae_oe_aa.php Men explorer har vanskeligheter med å vise domener med spesialtegn. Uansett er jeg stolt av bokstavene våre! Joda, men om man skal ha en internasjonal side, så er det idiotisk å ha æ, ø og å i adressen. En ting er elkjøp.no, som er en side beregnet på norsk marked, men om man skal ingebjørghåkonsen.com og Ingebjørg Håkonsen er f.eks. fotograf som skal ha en internasjonal portfolioside, så er det å skyte seg selv i foten.
Gjest stearinpikken Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Gjest_Kvisten_* Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Mitt etternavn har Ø i seg, og store deler av familien har flyttet til utlandet. De bor både i Frankrike, USA og Japan. Alle skriver bar O istedenfor
Malibulita Skrevet 5. november 2009 #16 Skrevet 5. november 2009 Det kommer litt an på navnet, jeg ville valgt det som ser finest ut i hvert tilfelle med bokstaven ø: Gøril - Goeril Frøydis - Froydis Med bokstaven å tror jeg at jeg ville valgt aa uansett: Åse - Aase Kåra - Kaara Jeg kommer ikke på noen gode eksempel på jentenavn med æ i, så her er jeg ikke sikker.. mest sannsynlig passer vel ae best?
Gjest wahaj Skrevet 5. november 2009 #17 Skrevet 5. november 2009 Jeg har å i etternavnet og da bruker jeg bare enkelt aa, gjør det ikke verre enn det er :-)
Gjest farge Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 I e-postadresser jeg (og andre) har blitt tildelt som student eller på arbeidsplasser har å og æ blitt byttet ut med a og ø har blitt byttet ut med o. Det virker som dette har blitt en slags standard for e-postadresser, men det blir kanskje litt annerleded med nettadresser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå