Gå til innhold

Blomsterportal!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle bryllupsklare jenter!

Jeg skal ha utendørs bryllup om et år, og har så lyst på blomsterportal og hvit løper- Men uansett hvor mye jeg leter, så finner jeg ikke noen som selger disse tingene!

Har noen av dere hatt dette i bryllupet deres eller vet hvor man får tak i dette?

Begynner å bli desperat her gitt... :trist:

Endret av Bolus
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle bryllupsklare jenter!

Jeg skal ha utendørs bryllup om et år, og har så lyst på blomsterportal og hvit løper- Men uansett hvor mye jeg leter, så finner jeg ikke noen som selger disse tingene!

Har noen av dere hatt dette i bryllupet deres eller vet hvor man får tak i dette?

Begynner å bli desperat her gitt... :trist:

Vi har tenkt på akkurat det samme og skal lage alt selv.

Har du prøvd å søke på ordet rosebue ? Det gjorde jeg og fant mye flott og mye inspiriasjon.

Skrevet
Vi har tenkt på akkurat det samme og skal lage alt selv.

Har du prøvd å søke på ordet rosebue ? Det gjorde jeg og fant mye flott og mye inspiriasjon.

Tusen takk for svar!Du aner ikke hvor mye jeg har lett med feil søkeord..

Er helt ny på dette området... :gjeiper:

Hvor har du kjøpt rosebuen din? Jeg er ikke ute etter toppkvalitet, men kun noe som holder for en dag..- Og hva slags planter skal du bruke? Hvis man skal ha rosebuen ferdig til august- når bør man begynne å plante, og hvor oppbevarer man rosen om vinteren?

Til slutt: Hvordan lager du hvit løper?

Håper du fortsatt er "tilgjengelig"- og takk igjen! :goodbye:

Skrevet

Det er ikke så enkelt å finne det man leter etter når man leter med feil søkeord :fnise:

Vi har tenkt å lage den selv (mannen er handyman :fnise: ) og så skal vi pynte den med ferske roser kjøpt hos gartneriet som spesialiserer seg på roser, lyslenker og mest trolig eføy. Tror det kan bli veldig bra :jepp:

Hvit løper er litt værre med da de fleste kun har røde løpere. Tenkte å ta en tur innom butikk hvor de selger tepper og matter og høre om de har hvite løpere (matter) som man egentlig skal bruke inne i feks gang.. kan jo duge det også? :jepp:

Gjest Gjest_Bolus_*
Skrevet
Det er ikke så enkelt å finne det man leter etter når man leter med feil søkeord :fnise:

Vi har tenkt å lage den selv (mannen er handyman :fnise: ) og så skal vi pynte den med ferske roser kjøpt hos gartneriet som spesialiserer seg på roser, lyslenker og mest trolig eføy. Tror det kan bli veldig bra :jepp:

Hvit løper er litt værre med da de fleste kun har røde løpere. Tenkte å ta en tur innom butikk hvor de selger tepper og matter og høre om de har hvite løpere (matter) som man egentlig skal bruke inne i feks gang.. kan jo duge det også? :jepp:

Hei igjen!

Så flinke dere er!Skal dere bygge rosebuen av tre??Så lurt av dere å kjøpe blomster når dagen nærmer seg! :jepp: (slipper å plante dem og stresse hele vinteren)

Når det gjelder hvit løper- har du tips om teppebutikker? Har hørt at det bør være noe stabilt, som ikke blåser bort eller hvor hæler setter seg fast...(kanskje utelukket å bruke vanlig stoff....?)

hilsen bolus :goodbye:

Skrevet (endret)

Nei, ikke av tre, men den skal sveisest som en skikkelig bue. Den ligner slik som denne http://www.gopetals.com/images/red-rose-arbor.gif

Vi skal bruke den lokale teppebutikken som har et veldig godt utvalgt.

Hvor i landet bor du?

img-tags fjernet iht reglene

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet

Vi skal ha utendørs bryllup og skal lage portal av småtrær (som likevel skal hugges før noen hogger av meg hodet ;) ). Vi skal pynte den med tynt gjennomsiktig stoff, og noen hvite og rosa blomster her og der.

Jeg ble inspirert av denne, men ønsker en som ser litt enklere og ryddigere ut.

Gjest Gjest_bolus_*
Skrevet (endret)
Nei, ikke av tre, men den skal sveisest som en skikkelig bue. Den ligner slik som denne http://www.gopetals.com/images/red-rose-arbor.gif

Vi skal bruke den lokale teppebutikken som har et veldig godt utvalgt.

Hvor i landet bor du?

Nydelig!!!

Bor i hovedstaden, men har jo ikke gått ut i butikkene og kikket enda. Bare sett på litt nettsider...Tenker det blir dyrt å bestille helt i fra statene, så hadde jo vært best å finne noe her i landet..

Tenkte også å ha noen gipssøyler, men de jeg har sett hittil er svindyre...!

sitat endret,

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet
Vi skal ha utendørs bryllup og skal lage portal av småtrær (som likevel skal hugges før noen hogger av meg hodet ;) ). Vi skal pynte den med tynt gjennomsiktig stoff, og noen hvite og rosa blomster her og der.

Jeg ble inspirert av denne, men ønsker en som ser litt enklere og ryddigere ut.

Hei du!

Så utrolig koselig bue!Hva slags planter har du tenkt å bruke?

:jepp:

Skrevet

hei

jeg lurte faktisk på å kjøpe en eller annen bue fra plantasjen eller noe, regner med at de får inn oe før sommeren.

punter den med hvit tyll og små julelys. eller noe ...

vi gifter oss ute i juli..

tar bare vielsen på forskudd da det er mer praktisk, og vår vielse på sommeren er paganistisk og ikke godkjent ;)

henger meg på her å venter i spenning på fler forslag :D

Skrevet
Hei du!

Så utrolig koselig bue!Hva slags planter har du tenkt å bruke?

:jepp:

Jeg tipper det blir bjørk og selje vi lager den av, og så pynter vi med roser og de andre blomstene vi skal pynte med ellers på festen. Vi skal ikke ha så masse blomster som det er vist på noen av bildene her inne da vi vil ha det enkelt.

Jeg har tegnet et skikkelig dårlig forslag der jeg har tatt som utgangspunkt i at den skal stå i melkespann for at det skal være stødig (bryllupet skal være på en gård ved havet).

post-18421-1257358575_thumb.jpg

Skrevet
Nydelig!!!

Bor i hovedstaden, men har jo ikke gått ut i butikkene og kikket enda. Bare sett på litt nettsider...Tenker det blir dyrt å bestille helt i fra statene, så hadde jo vært best å finne noe her i landet..

Tenkte også å ha noen gipssøyler, men de jeg har sett hittil er svindyre...!

Har du sett denne rosebuen? Den kan du bestille via den norske nettbutikken.

Og veldig rimelig var den også :jepp:

Skrevet
Har du sett denne rosebuen? Den kan du bestille via den norske nettbutikken.

Og veldig rimelig var den også :jepp:

Hei igjen!

Ja jeg har sett den. Den ser veldig fin ut! Har sett en til:

http://www.krukkegaarden.no/index.htm

Noen som har vært innom denne butikken/kjenner den? :sjenert:

Gjest *gjest*
Skrevet

Ang. hvit løper...Nå vet jeg ikke hva du er helt ute ette, men prøv "aisle runner" som søkeord. Håper det kan hjelpe :)

Skrevet

kikket akkurat etter kjoler på finn, der kom jeg over en rosebue til salgs. Riktig nok en gammel annonse, så det kan jo hende den er solgt, men hvem vet.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg vet hvor du får tak i hvit løper:)

Gå inn på www.favorfrenzy.com de har noen fine der :)

Skrevet

Hei igjen!

Ja jeg har sett den. Den ser veldig fin ut! Har sett en til:

http://www.krukkegaarden.no/index.htm

Noen som har vært innom denne butikken/kjenner den? :sjenert:

Krukkegården er ganske kjent for folk i Follo. Jeg har ikke vært der selv, men har hørt mye bra om dem.

Skrevet

Vi skal gifte oss utendørs og har lurt på å bygge en portal som ligner på denne . Er det noen som vet om det er noen religiøse koblinger til slike buer. Skal ha en humanetisk vielse, og vet at de er ganske strenge på at det ikke skal være religiøse symbol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...