Gå til innhold

Vasking av frityr!

Gjest Gjest_Kvisten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Hei:)

Føler jeg har helt vaskedilla for tida:P Men jeg skal ihvertfall vaske frityren, noe jeg hater! Den blir jo aldri rein. Hvordan gjør dere det? Kan de i oppvaskmaskin?

Tenkte å gå for å vaske ut leiligheten vi skal flytte fra nå, og da begynne med å sette den i såpevann mens jeg vasker. Så når jeg er ferdig tar jeg å vasker den som normalt.Så tar jeg den med ned her og setter den i oppvaskimaskinen? Er det dumt?

Og finnes det noen form for frityrvaskemidddel? Hva bruker du?

Fikk ett tips om slik kafferens, det funker litt ihvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo ann på hva slags frityr du har da.

Om det er slik at man kan ta ut den delen som varmer opp, så kan du jo sette resten av delene i oppvaskmaskinen.

Jeg hadde en frityr som ikke hadde löse deler. Utrolig tungvindt da man må passe på at det ikke kommer vann inn i ledningdelen.

Nå har jeg en slik som man kan ta fra hverandre og den delen som varmer opp oljen vasker jeg for hånd da det sitter fast en ledning i den... resten putter jeg i oppvaskmaskinen etter å ha skylt ut olja.

Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Takk for svar :) Nå prøver jeg og går det ikke så går det ikke. Alle delene kan taes ifra hverandre, heldigvis! Har du/noen tips til hvordan jeg kan vaske den delen som har ledning, "display" og varmetingen som er i bunnen av frityren?

Skrevet

Jeg bare tar zalo og varmt vann jeg og skrubber lös.

Ikke noe vanskelig i det hele tatt.

Så lar jeg det ligge på et håndklede og törke helt.

Nå vasker jeg frityrkokeren relativt ofte (ca 1 gang i uka) så det er jo ikke noe som er brent fast på noe måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...