Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg og faren til barnet klarer ikke å bli enige om hvor hun skal gå på skolen. Vi bor i nærmiljøer som ligger ved siden av hverandre. Hun begynner på skolen til høsten. Far har adressen hennes hos seg, så hun er nå blitt tildelt skole i hans nærmiljø. Hun har også et halvsøsken og to stesøsken hun kommer til å gå på skolen sammen med dersom hun begynner på skolen hans. Ingen hun kommer til å gå på skolen sammen med her. Føler at jeg ikke stiller med noen ting. Men det er her hun har bodd hele livet sitt og det var her det var meningen at hun skulle begynne på skolen. Men far nekter å gi seg... Hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Hun bør gå på skole der venninnen i hennes nærmiljø går på skole!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Det høres jo ikke ut som om dere bor så langt fra hverandre. Sett fra barnet del så blir det jo mer delaktig med halvsøsken på samme skole. Det vil dra med seg miljøer som barnet ditt er en del av. Og det er positivt. Sett ut fra at barnet har fars bostedsadresse - ja, så er det slik det er. Tror du dette plager barnet? Eller er det bare deg det plager? Hva du hadde tenkt og sett for deg av fremtiden osv?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Hva tror du barnet vil? Hva tror du er best for barnet? Det er det viktigste.
Cava Queen Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Bor hun like mye hos far som hos deg - men har folkereg. adresse hos far? Hvis dette er tilfelle så ser ikke jeg noe galt i at hun begynner på skolen som tilhører der far bor. Og så lenge du sier at dere bor i nærmiljøer som ligger nær hverandre så går vel det helt greit? At hun har bodd der hvor du bor hele livet og det var meningen at hun skulle gått på skolen der du bor synes ikke jeg er noe argument. Og det at hun flyttet med far (ihvertfall i folkeregisteret) har jo den konsekvens at hun må begynne der han bor. Så vidt jeg vet må det vel søkes og begrunnes overfor kommunen om man vi at barn skal begynne på annen skole en den skolekretsen de tilhører. Vi flyttet like før mine begynte på skolen (til ny bydel) noe som medførte at de begynte på annen skole enn hva kompisene i barnehagen begynte på. Ikke noe problem. Og når man har hel/halv/ste-søsken som går på samme skole så har man jo trygghet i det. Er det det praktiske for deg i hverdagen du tenker på kanskje ts? At det blir vanskelig for deg å bringe/hente til sfo, at datteren din får lengre gangvei når hun er hos deg? At det ville blitt lettere for deg om hun gikk på den andre skolen? Begynner hun på den skolen du vil så vil hun jo bare få omvendt problem når hun er hos faren.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Eller er du redd for å møte på faren/stemoren med familie når det er tilstelninger på skolen??
Cava Queen Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Eller er du redd for å møte på faren/stemoren med familie når det er tilstelninger på skolen?? Møte på faren/stemoren på skolen vil hun vel gjøre uansett hvilken skole datteren skal gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå