Gjest Spinell Skrevet 3. november 2009 #1 Del Skrevet 3. november 2009 Etter lengre tids fravær fra nynorskskriving har jeg fått et akutt behov for å få dreisen på nynorsken igjen. I den sammenheng fikk jeg behov for et nynorsk ord for bekvem, men står helt fast! Sammenhengen jeg vil bruke det i er av typen "En situasjon jeg ikke følte meg bekvem i...", "Han følte seg ubekvem sammen med NN" osv. Er det noen som har gode tips på lager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 3. november 2009 #2 Del Skrevet 3. november 2009 Komfortabel eller behageleg kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 3. november 2009 #3 Del Skrevet 3. november 2009 Takk skal du ha! Komfortabel kan jeg fint bruke Ellers kan jeg selvsagt omskrive setningene og likevel få fram samme betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. november 2009 #4 Del Skrevet 3. november 2009 NN saug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #5 Del Skrevet 3. november 2009 NN saug. Evnt. sug. Men for min del vil eg no påstå at nydansk sug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 3. november 2009 #6 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Evnt. sug. Men for min del vil eg no påstå at nydansk sug. Eg vil berre tipsa om at ordnett.no har ei bokmål-nynorsk-ordbok fritt tilgjengeleg. Ho er ikkje perfekt - det har eg framleis til gode å sjå ei bokmål-nynorsk-ordbok som er - men ho dug i dei fleste tilfelle. Endret 3. november 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. november 2009 #7 Del Skrevet 4. november 2009 Mange takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. desember 2009 #8 Del Skrevet 13. desember 2009 Evnt. sug. Men for min del vil eg no påstå at nydansk sug. Blir vel eigentleg meir syg, om ein skal vere heilt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 13. desember 2009 #9 Del Skrevet 13. desember 2009 Blir vel eigentleg meir syg, om ein skal vere heilt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. desember 2009 #10 Del Skrevet 13. desember 2009 Etter lengre tids fravær fra nynorskskriving har jeg fått et akutt behov for å få dreisen på nynorsken igjen. I den sammenheng fikk jeg behov for et nynorsk ord for bekvem, men står helt fast! Sammenhengen jeg vil bruke det i er av typen "En situasjon jeg ikke følte meg bekvem i...", "Han følte seg ubekvem sammen med NN" osv. Er det noen som har gode tips på lager? Hva med til pass? (Ikkje) godt til pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå