Gjest Nanne70 Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Noen som har forslag til eller vet hvor jeg kan finne et enkelt og effektivt styrketreningsprogram? Gjerne for apparater og/eller frie vekter. Jeg er så lei av alle disse treninsprogrammene med "ørten" ulike øvelser for hver muskelgruppe, og jeg er ikke ute etter å perfeksjonere min venstre triceps, for å si det sånn. Jeg vil bare ha et enkelt, effektivt program som styrker de store muskelgruppene/kjernemuskulaturen med færrest mulig øvelser. Ideelt sett ønsker jeg et program med maks 3 øvelser pr. muskelgruppe, men det bør kanskje inneholde noen flere øvelser som man kan bytte litt på så det ikke blir for ensformig.
Leifr Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 (endret) Her: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ...arting_Strength Knebøy, benkpress, markløft, militærpress, styrkevendinger ("power cleans"). Kan krydres med litt dips, pullups og mage/ryggøvelser. Alt du trenger er ei vektstang med skiver, en benk og et power rack for månedsvis med framgang. Endret 3. november 2009 av Leifr
Gjest Nanne70 Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Her: http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ...arting_Strength Knebøy, benkpress, markløft, militærpress, styrkevendinger ("power cleans"). Kan krydres med litt dips, pullups og mage/ryggøvelser. Alt du trenger er ei vektstang med skiver, en benk og et power rack for månedsvis med framgang. Takk, takk, men det virker noe komplisert for meg som er tildels uvant med frivekter. Har bare brukt håndvekter og gjort squats/utfall med 20 kg vektstang på skuldre.
Leifr Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 (endret) Takk, takk, men det virker noe komplisert for meg som er tildels uvant med frivekter. Det er et nybegynnerprogram, spesialdesignet for folk som er helt uvante med frivekter. Det er bare fem øvelser å lære. Blir ikke stort mindre komplisert enn dette. Endret 3. november 2009 av Leifr
Chanel.No5 Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Trener du på ett senter? Få deg en time med en Personlig trener der, fortell h*n akkurat hva du ønsker og dere kan sammen sette opp ett program til deg. Det er mange flinke som kan hjelpe deg om du registrer deg på www.iform.no og spør det om det samme der.. Bare litt tips..
Gjest Nanne70 Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Du burde prøve styrketrening i Redcord. Det er i alle fall det mest effektive jeg har prøvd til nå innen styrketrening. Får trent store deler av kroppen på kort tid. Hva er Redcord?
Gjest Nanne70 Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Det er et nybegynnerprogram, spesialdesignet for folk som er helt uvante med frivekter. Det er bare fem øvelser å lære. Blir ikke stort mindre komplisert enn dette. Joda, jeg tenker mer på dette med teknikk og sånt, man bør vel ha noen sammen med seg som kan dette for å være sikker på at man øver inn teknikken korrekt. Sikkert bare i hodet mitt at det er komplisert, det er liksom så enkelt med apparater. Men har fått forståelse av at frivekter gir mer effektiv trening.
Gjest Nanne70 Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Trener du på ett senter? Få deg en time med en Personlig trener der, fortell h*n akkurat hva du ønsker og dere kan sammen sette opp ett program til deg. Det er mange flinke som kan hjelpe deg om du registrer deg på www.iform.no og spør det om det samme der.. Bare litt tips.. Ja, jeg trener på et senter, men det drives delvis litt sånn på frivillig basis, så det er ikke snakk om å få noen personlig trener. Bor på et lite sted, ser du. Til faste tider er det utdannede trenere der som kan sette opp program etc., men så langt har jeg jo fått disse lange programmene med 20-25 øvelser, og det gidder jeg ikke. Iform er nok et bra tips, takker!
Gjest Gjest_Maggi_* Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ Jeg har fulgt dette programmet i 2 uker. På denne siden finner du mye info, om hvordan utføre øvelsene, og hvordan programmet fungerer. Det er enkelt, og tar bare 45min, skal utføres 3 ganger i uken. Vet om mange som følger dette, og det gir raske resultater!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå