Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jen86_*
Skrevet

Hei.

Er ei frisk og rask jente på 23 år, har samboer med 2 barn fra før, og vi bestemte oss i sommer for å begynne å prøve. Men her er det ingenting som skjer :( slutta på pillen i mars, og vi prøvde ikke, men var veldig forsiktige ( han trakk seg ut og vi brukte kondom innimllom ;) ) og i sommer ble vi enige om å begynne å prøve. Vi er begge i faste stabile jobber, med god inntekt, bor i hus, har bil og er veldig lykkelige sammen :)

Han har jo som sagt 2 barn i fra før som jeg er utrolig glad i, men ikke noe han heller vil enn å gi meg vårt barn, og han vil veldig gjerne ha 1 barn til :rødme: snille mannen min !

Siden juni nå, så har det vært flittig bruk av el tester, og har jo tydeligvis eggløsning, og vi er kaniner de dagene denne er positiv ;) men det går vel ca 13 dager, så får jeg mens. Ingen antydning til noe som helst. Jeg innbiller meg jo litt ting innimellom da, for vil man nok så ser man plutselig mørkere areola, og kjenner brystspreng og slikt ser du :P

Det som skal sies er at jeg har hatt vanncyster på eggstokkene, oprerte bort disse for 4 år siden, og var på utredning for 2 måneder siden, og ikke særlig med arrvev og slikt, så skulle ikke være noe problem det. Jeg var også veldig syk i vinter og mistet mens 3 måneder ( derfor jeg sluttet på pillen til å begynne med ). Hadde da gått på den i 8 år.

Men dette er litt frustrerende da, for å si det mildt. Får jo bare beskjed av legen om å være tålmodig og ikke stresse noe med det, og prøver virkelig å tenke at dette er ikke noe som skjer med det samme for de fleste. Men klarer ikke la være å tenke på hvor glad jeg hadde blitt om jeg hadde gått et par dager over tiden, tatt en test og sett gravid på testen.

Det som også skal sies er at jeg røyker, men har kuttet veldig ned siden vi bestemte oss for å prøve. Jeg spiser veldig sunt, trener fler ganger i uken, og følger alle kjærringråd i verden :)

Jeg slutter å røyke på dagen, hvis jeg blir gravid :) Bare litt vanskelig nå når jeg er mye frustrert og lei meg for dette.

Han har også sjekka om alt er vel med hans soldater, og han kunne produsere en landsby på en gang :fnise: så er meg i så fall hvis det er noe.

Noen som har opplevd lignende med cyster og slikt? Noen gode råd?

God varm klem til alle medprøvere :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juni er ikke så lenge siden, så jeg vil nok være enig med legen din om å være tolmodig litt til. Særlig siden du er så ung, er det ingen grunn til å sette himmel og jord i bevegelse før du i det minste har prøvd ett år.

Selv fikk jeg klaff på forsøk nr 17, så det er absolutt ikke slik at det enten går med en gang eller aldri.

Skrevet (endret)

Ingen grunn til å bli engstelig pga dette.. Det kan ta tid, og dere har ikke prøvd så lenge heller. Det skal endel til som må klaffe også for at en graviditet ska oppstå..

Smår på deg tålmodigheten og prøv å lev et normalt liv, plutselig sitter ann :jepp:

Lykke te! :nigo:

Endret av pleiepike
Gjest Gjest_ripsmedsukkerpå_*
Skrevet

er som lotto... når er det vår tur? :)

vi er i vår 5.prøve måned. og nå er det første gang jeg har begynt å merke symptomer.. men må ennå vente 1 og en halv uke... Følelsen er bra.. hvis det ikke klaffer.. så tenker jeg heller at da får jeg kose meg en ekstra gang med en liten fest eller noe...sånt. :) en gang klaffer det uansett.. men som sakt denne måneden er annerledes :) så krysser fingrene.

Og masse lykke til til alle. :jepp:

Skrevet
er som lotto... når er det vår tur? :)

vi er i vår 5.prøve måned. og nå er det første gang jeg har begynt å merke symptomer.. men må ennå vente 1 og en halv uke... Følelsen er bra.. hvis det ikke klaffer.. så tenker jeg heller at da får jeg kose meg en ekstra gang med en liten fest eller noe...sånt. :) en gang klaffer det uansett.. men som sakt denne måneden er annerledes :) så krysser fingrene.

Og masse lykke til til alle. :jepp:

Hei hei!!

Tenkte å legge igjen et lite spor her, vi sluttet på p pillen i april og har vært prøvere siden juni og ingenting har skjedd her heller. Prøver iherdig hver måned med EL-tester, temping og styr :P Føler alikevel at vi slapper av og nyter prøvertilværelsen men... Skjer fint lite :(

Nå er det straks EL igjen så vi får bare stå på :humpe: Lykke til, og vi gir ikke opp :)

:klem:

Gjest Gjest_ripsmedsukkerpå_*
Skrevet

nå er det bare noen dager igjen... men begynner å tvile. de symptomene som var er vekk.. og de vanlige smertene er kjennes nå. Jaja.. ikke noe å gjøre med det.

Skrevet

Jeg sluttet med pillen i begynnelsen av juli og det er ingenting som skjer her heller. Ganske frustrerende. Jeg er jo ung og frisk og alle forhold burde litt tilrette, og likevel skjer det ingenting. :trist:

Og jeg vet at det kan ta tid, men det gjør det ikke noe mindre frusterende egentlig... For andre klaffer det jo med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...