Gå til innhold

Begynner å bli litt redd nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=588095

Svineinfluensaen har nå krevd sitt 15.dødsoffer i Norge.

En kvinne under 20 år fra Hedmark døde søndag av svineinfluensa på Rikshospitalet i Oslo. Det opplyser informasjonssjef Selva Kosiander til VG Nett.

Det er jo selvsagt ikke mange av 5-6 millioner mennesker (litt usikker på hvor mange det er i Niorge). Men er det noen grunn til bekymring? Begynner å bli litt småredd nå. Leste nettopp om en på som døde og det vart det 10 og nå putselig er det 15. Er vel ikke mange dagersd mellomrom mellom dem heller. Leste begge i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du like redd når du hører om alle dem som dør i trafikken hver år?

Svinehysteriet er sterkt overdrevet.

Skrevet

Nei.

Men det hører man ikke om på samme måte heller. Men med dette tar jo helt av med hysteri. Noen på jobb går til og med med plasthansker som de bytter hver gang de har tatt på noe. Er ikke det litt vel overdrevent? Det synes jeg, men man blir jo litt påvirket etter hvordan folk oppfører seg og lurer litt på ting.

Folk sier vi må ta vaksine eller så blir man syk og dør. Folk sier at vaksinen er farlig. Folk sier at svineinfluensa ikke er farlig og folk sier ditt og folk sier datt. Selv vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal tro lengre.

Skrevet

Vil du si at en bilulykke smitter også nå da?

Klart, de fleste døde var i risikogruppe, men det finnes MANGE mennesker som derfor er utsatt!

Gjest Gjest_bananas_*
Skrevet

Mitt tips: unngå tabloidavisene, også nettsidene deres. Og om du er som meg, fullstendig hypokonder med en gang du får vondt i hodet, er det egentlig best å unngå alt som har noe med media og svineinfluensaen å gjøre. Forhold deg til pandemi.no om du er bekymret, evt snakk med det lokale legekontoret ditt.

Jeg ligger hjemme, syk på 3. dagen, med det legen tror er svineinfluensa. De vil ikke ha meg inn til testing siden jeg ikke er i en risikogruppe, og ikke føler meg dødsyk. Men jeg har selvfølgelig fått med meg i Dagbladet at felles for alle som er død av influensaen er at tilstanden deres ble dramatisk forverret etter tre til fem dager, ergo spiller det liksom ingen rolle om jeg føler meg rimelig ok nå, det er liksom de neste to dagene som avgjør alt... :(

Ja, vet det er teit, men kan ikke noe for det.

Skrevet

Jeg har hørt mye om svineinfluensan, men jeg har ikke prsonlig opplevd noe. Hører naboene er syke, men de ser jeg aldri alikavel. Ligger seriøst ikke merke til denne sykdommen og jeg er seriøst ikke redd. Jeg tror de som dør er de som er veldig utsatt. For eksempel folk med asma

:regn: After rain comes sunshine!!!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Og omtrent 1000 mennesker dør hvert år av vanlig influensa, men det skrives ikke med krigstyper i avisene.

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sånn så altså KG ut for 10 år siden da svineinfluensaen herjet.

Anonymkode: 30621...8e5

• Liker 8
Skrevet

Håper virkelig ikke KG er representativt for frykten generelt i samfunnet!  😱

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, LeneXCII skrev:

Håper virkelig ikke KG er representativt for frykten generelt i samfunnet!  😱

Enig

Både jeg og sønnen min fikk sannsynligvis svineinfluensaen den gangen. Sønnen min var aldri sjuk, men den gangen ble han sengeliggende i to dager og ellers litt pjusk et par dager før og et par dager etterpå. Like frisk og rask etterpå.

Samme med meg. Og ingen av oss vaksinerte oss.

Og nå er jeg like lite redd for meg selv eller mine barn. Men, jeg tenker litt på f.eks moren min som ikke er helt ung lengre og på venninnen min som har svakt immunforsvar og jobber tett med barn. 

Og bortsett fra det syns jeg alt sammen er veldig opphauset og jeg leser ikke trådene om det på verken KG eller FB eller i nyhetene. (Leser informasjon fra fhi.no eller kommunens informasjon om det er noe...)

Anonymkode: 088e0...1d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...