Gå til innhold

spørsmål om facebook

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

jeg har laget meg en profil på face der jeg bruker et dekknavn slik at ingen gamle kjente skulle kjenne meg igjen. Og også med en msn konto som er helt ny slik at ingen gamle kjente har den.

Men nå leste jeg en mail fra en av de gamle msn kontoene at en gammel venn av meg har lagt meg til på facebook, men jeg har ikke fått noen forespørsel eller noe. Og det jeg lurer på er hvordan i huleste han har funnet min profil?

Jeg har som sagt flere msn adresser men hvordan kunne han finne meg på den nye facebook sida mi når jeg bruker en helt annen hotmail konto??

Jeg vil ikke ha kontakt med de gamle.. Skjønner ikke detta greiene.. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Problematique
Skrevet

Om du ikke har fått noen forespørsel, så har han lagt til feil person.

Skrevet

Kanskje du har fått en forespørsel? Før jeg laget meg en FB-profil fikk jeg ofte mail fra venner om at de ville legge meg til, noe som innebar at jeg måtte lage meg en profil.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Eller vent litt... husker ikke helt men måtte jeg oppgi 2 hotmail adresser når jeg registrerte meg på face? For da har jeg helt garantert brukt den gamle msn adressen som han har meg på messenger på..

For jeg ser nå at jeg måtte bekrefte facebook kontoen på den gamle adressen også.

Faen.. Glemte det jeg.. Det betyr vel at alle de andre gamle kjente også har fått beskjed om at jeg er på face det da eller?

Da var det jo liten vits i å holde seg anonym på face, når de allikevel fikk beskjed..

Så alle på min msn får beskjed om at jeg har en facebook konto uten at jeg har tillat det? Det er ganske dristig av facebook? Jeg kan ikke huske at jeg har tillatt dette..

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

jeg har ikke fått noen forespørsel direkte på face profilen min.. kun på mail fra facebook at han vennen ville legge seg til på min face..

faen for no kluss, og siden de har funnet meg så sitter jeg i deep shit.. Nå kan jeg bare glemme å få sove inatt..

Gjest Problematique
Skrevet

Det kan også hende at han har sendt forespørsel om at han ønsker at du skal få deg en Facebook-konto. Man kan nemlig invitere alle mail-kontaktene en har på en adresse. Dvs. at han kan ha sendt ut en slik invitasjon til alle hans kontakter som ikke er registrert, da bl.a. deg på den adressen.

Om du har registrert den nye profilen din på Anne Andersen, men egentlig heter Anna Andresen f.eks. så kan du se på navnet som står på mailen. Er det Anne eller Anna? Om det står ditt "ekte" navn og ikke "facebook-navnet", så er det nok scenaoriet jeg skisserer øverst i innlegget her som har skjedd.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet
Kanskje du har fått en forespørsel? Før jeg laget meg en FB-profil fikk jeg ofte mail fra venner om at de ville legge meg til, noe som innebar at jeg måtte lage meg en profil.

Det står at "XXXXXXX la deg til som venn på facebook, vi må bekrefte at du faktisk er venn med XXXX før dere kan være venner på facebook" hilsen facebook teamet.

Faen.. ser han alt jeg skriver til andre nå eller? hva kan han se?

hater facebook men fikk meg profil der for å snakke med folk kun jeg ønsket, men nå får jo alle andre vite at jeg ikke ønsker å prate med dem om jeg ikke legger dem til som venn..

klikker snart...

Skrevet

Facebook bruker alt for å generere mer trafikk.. Skal du være trygg på facebook bør du slette alt av cookies og opprette nye epost-kontoer og begynne på nytt.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet
Det kan også hende at han har sendt forespørsel om at han ønsker at du skal få deg en Facebook-konto. Man kan nemlig invitere alle mail-kontaktene en har på en adresse. Dvs. at han kan ha sendt ut en slik invitasjon til alle hans kontakter som ikke er registrert, da bl.a. deg på den adressen.

Om du har registrert den nye profilen din på Anne Andersen, men egentlig heter Anna Andresen f.eks. så kan du se på navnet som står på mailen. Er det Anne eller Anna? Om det står ditt "ekte" navn og ikke "facebook-navnet", så er det nok scenaoriet jeg skisserer øverst i innlegget her som har skjedd.

Jeg har registrert samme navn og bruker navn om jeg husker riktig. Men er det slik at han kan ha invitert alle sine kontakter til å legge han som venn for en lang stund siden da han fikk seg face profil, og så kommer det bare automatisk invitasjon når jeg lagde face profil på den adressen han har meg på messenger på da eller??

Og hva med de andre gamle kontaktene mine på msn, får de beskjed om at jeg har laget meg en profil på face uten at jeg har sendt invitasjon eller venneforespørsel til dem?

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Hva er problemet ditt egentlig? Dersom du ikke vil ha et "offentlig" ansikt, så lar du bare være å skaffe deg Facebook-profil da. Hva skal du med det når du ikke vil at folk skal finne deg? Send mail eller slå på telefonen til de du vil ha kontakt med...

Og om du bruker ditt eget navn, så kan han jo finne deg på Facebook uten å ha mailadressen din. Det er jo bare å søke på navnet ditt det...

Skrevet

Hvilke innstillinger har du for deling av informasjon da? Er innstillingene riktig kan han ikke se hva du skriver så lenge du ikke har lagt han til som venn.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Forstod jeg det riktig, at det er slik at du har opprettet en facebookprofil hvor du har brukt en annen/ny epostadresse som innlogging? Og så har du fått en mail på en ANNEN/GAMMEL epostadresse om at noen har lagt deg til?

Da er dette ikke komplisert i det hele tatt. Vedkommende som har sendt forespørselen har på sin facebookside, tastet inn din epostadresse (den gamle, som han tydligvis kjenner til), slik at du får en mail om at han vil være din venn hvis du oppretter en profil. Det som da skjer, er at hvis du oppretter en facebookside med den epostadressen som har mottatt en forespørsel, så vil requesten komme opp der.

Han som har lagt deg til kan dermed ikke se noe av det du har på din profil registrert på en ANNEN epostadresse.

Litt vanskelig å forklare men skjønner du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...