Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #1 Del Skrevet 3. november 2009 Har selv aldri sett på Teletubbies og vet lite om det bortsett fra det jeg har lest her og der. Har kanskje sett noe klipp av det og vil tro det er et program laget for små barn. Men hvorfor har folk ofte så store fordommer mot Teletubbies? Har hørt litt av vært om det, alt fra at det er skadelig for barn og til at barn blir påvirket til å bli homofil. Men hvor kommer alt dette fra? Så vidt jeg vet så blir man ikke homofil av å se på et program, og på hvilken måte skulle Teletubbies være skadelig? Har hørt mye rart folk si om det, men har aldri hørt noen form for begrunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 3. november 2009 #2 Del Skrevet 3. november 2009 Noen påstår at en av Teletubbiene, Tinky Winky kan påvirke barn til å bli homofil, fordi han er lilla og går med håndveske... Og alle vet jo at heterofile menn ikke går med noen som helst form for veske, det er det jo kun homofile som gjør Skadelig for barn vil jeg ikke tro programmet er, men heller ikke positivt. Det er et ganske "dumt" program, på lik linje med Bananer i pysjamas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 3. november 2009 #3 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg synes Teletubbiene er skumlere enn Pompel og Pilt! Jeg måtte lide meg gjennom noen episoder med Teletubbies en gang jeg var barnevakt. Jeg har aldri prøvd noen hallusinasjonsfremkallende stoffer, men jeg vil anta at det har omtrent samme virkning som å sitte og se på Teletubbies. Jeg husker en svær sol på himmelen, og inni sola var det et barneansikt som bare lo. Og Teletubbiene drev bare og danset rundt i en fargerik verden, helt uten mål og mening. Så kikket Teletubbiene på en liten film, og da filmen var ferdig så kikket de på den samme filmen en gang til!! Skremmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2009 #4 Del Skrevet 3. november 2009 noe av kritikken mot Teletubbies har vært at de ikke prater skikkelig. Barn som så Teletubbies tok etter "pratinga" til Teletubbiene og dermed pratet dårligere. mener jeg å huske ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PiriPiri Skrevet 3. november 2009 #5 Del Skrevet 3. november 2009 Teletubbies var vel noe av det første som ble laget av typen "baby-TV", noe som da det kom var en helt ny tanke. Skulle SÅ SMÅ BARN se på TV? Idag ser britiske 1-åringer i snitt 30 timer på TV ukentlig. Det er etter min mening altfor mye. Men at det er dumt eller skadelig i moderate mengder? Nei, det tror jeg ikke. Film, TV og dataspill har kommet for å bli, for barn i alle aldre. Teletubbiene ler og koser og er gode venner, de har snille stemmer og de danser glade rundt på en eng. Mange små barn syns dette er helt herlig. Og de små har jo en helt annen forståelsesverden enn oss voksne. Her hjemme har Drømmehagen (Night Garden) blitt veldig populært, det er ikke spesielt intelligent men fryktelig underholdene for de minste. Dessuten handler det om små hverdagslige ting de små kan relatere til, f.eks å vaske ansiktene eller leke med ball. Omtrent som Teletubbies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 4. november 2009 #6 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg synes Teletubbiene er skumlere enn Pompel og Pilt! Jeg måtte lide meg gjennom noen episoder med Teletubbies en gang jeg var barnevakt. Jeg har aldri prøvd noen hallusinasjonsfremkallende stoffer, men jeg vil anta at det har omtrent samme virkning som å sitte og se på Teletubbies. Jeg husker en svær sol på himmelen, og inni sola var det et barneansikt som bare lo. Og Teletubbiene drev bare og danset rundt i en fargerik verden, helt uten mål og mening. Så kikket Teletubbiene på en liten film, og da filmen var ferdig så kikket de på den samme filmen en gang til!! Skremmende! du blir mer gal av teletubbies enn syre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 7. november 2009 #7 Del Skrevet 7. november 2009 Teletubbies er ganske morsomt etter et par netter med lite søvn. Men ikke like morsomt som Peppa Pig. Jeg ler meg i hjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #8 Del Skrevet 14. november 2009 Folk synes at det er usigelig dumt, men de som er i målgruppen, nemlig 0 - 3-åringer, pleier å like det. Broren min pleide å stå opp med datteren sin og legge seg på sofaen med henne i helgene. Han duppet av og hun så på Teletubbies... Alle var happy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #9 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Nå er det Drømmehagen som gjelder Endret 1. januar 2010 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå