Gå til innhold

Laaaaaaang tid på frokosten...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Mine barn bruker uhorvelig lang tid på å spise!

Det gjelder ikke bare til frokost, men hvert eneste måltid,

med mindre det er loff med Nugatti.

I dag tok det halvannen time å spise en halv brødskive.

Sånn orker ikke jeg å ha det, har noen et råd til meg?

Vi kan ikke fortsette å stå opp tre timer før vi skal dra bare fordi de er så treige med å spise....

Pliiiis hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det ikke bare jeg som har slike barn....?? :o

Har ingen fasit men det blir jo et evig mas om å bli færdig fordi vi har det travelt da.

Tror det er bedre å la de spise til de skal dra og hvis de ikke har spist opp så blir det ikke mere. Etterhvert sjønner de vel at de har begrenset med tid og må spise opp der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( så deg på listen over brukere som var i forumet og visste du ville svare... :ler: )

Problemet er bare at da spiser de ingenting. Matboksene kommer fulle hjem, og til middag... Vel, det er et sorgens kapitel hvis det ikke er favorittmaten.....

Og jeg kan ikke servere pannekaker hver dag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta med en brødskive i hånda på veg til skole/sfo/barnehage (vet ikke hvor gamle barna die er...), eventuelt smøre en "frokostpakke" som de kan spise når de kommer dit de skal, i tillegg til matpakke??!!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker nok med yngstemann, han er førsteklassing og går på SFO...

Men femteklassingen da??

Hun må jo ha i seg noe før hun går (og frokostblanding eller cornflakes uten melk er IKKE mat) ellers lærer hun jo ingenting....

*Tex er fortvilet* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det sånn om morgenen:

Steller barna først. De kler på seg mens jeg smører mat. Så steller jeg meg selv mens de spiser. De har selskap av hverandre mens jeg dusjer etc., og jeg slipper å vente utålmodig på at de skal bli ferdig.

Nå er det ikke noe problem her at barna ikke VIL ha mat, bare at de bruker så himla lang tid.

Hva med at du lar barna selv sitte ved bordet sammen og smøre sin egen mat? Da kan de velge akkurat det de vil ha på, og kanskje det er mer gøy å spise det de har laget til selv? Mens du da selvsagt går og ordner deg selv, så du slipper å mase og hjelpe og vente og bli utålmodig osv..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å la de ordne seg selv, men da tar det bare enda lengre tid.

Jeg er en sånn fem minutter i dusjen, to til å kle på og ett minutt til mascaraen-type, så jeg har ikke ro på meg til å dille rundt mens de sitter der og fjoller...

Dessuten blir det absolutt null spising hvis jeg ikke henger over hodene på dem......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisk dem :wink:

Mamma pleide å si til meg (hadde veldig liten matlyst om morgenen) at denne brødskiven og dette glasset med melk skal spises opp før du må gå, du har 10 min på deg. Basta. Hun var streng, men jeg spiste jo.

Har selv slitt med dette med andre unger, frokost og tidsklemma, men det var bare til å si "spis opp maten din, vi skal gå om 5 min" og så måtte de spise. Det kan kanskje hjelpe å lage maten god? Godt pålegg, eller kanskje fruktsalat som du lager kvelden før? Likedan ved middag, de ble ikke presset til å spise noe de ikke kunne fordra, men de måtte spise middag. Og ikke noe kjeks osv. rett før middag. Hvordan kan ungene dine overleve hele dagen på ingen mat?? og fortsatt nekte å spise når de kommer hjem? Spiser de junk? Unger flest eter jo som noen dinosaurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Kjenner meg igjen på denne morgen rutinen din Tex...

Jeg halveis henger over eldste man.....nå må du spise...spis da.. nå drar vi snart..

Her kommer også matboksen hjem med mye mat..Kansje tatt en bit eller to...

Men i perioder så spiser han som en hest !!!!! :o Hna har begynt i andre klasse nå å den siste uken har han spist 4 kneip skiver til kvelds... :o

Har også spist frokost, formiddagsmat og middag...

Så det jeg har funnet ut er at han spiser når han er sulten...

Tok opp med læreren ang at matpakka kom i retur..Hun sa hun skulle følge med å da var boksen tom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...