Phobaeticus Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Hei. Ønsker å komme i kontakt med dere som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor. Jeg har brukt den i 2 PP - er inne i 3 PP med CBFM nå, og kan godt tenke meg å høre andres erfaringer med denne. Skriv her eller send meg en melding. I 1. PP fikk jeg aldri noe utslag på testene. I 2. PP fikk jeg veldig mange dager med HIGH utslag - men ikke PEAK. I 3. PP venter jeg spent på om jeg får se noe utslag snart...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Hei. Ønsker å komme i kontakt med dere som bruker Clearblue Fertilitetsmonitor. Jeg har brukt den i 2 PP - er inne i 3 PP med CBFM nå, og kan godt tenke meg å høre andres erfaringer med denne. Skriv her eller send meg en melding. I 1. PP fikk jeg aldri noe utslag på testene. I 2. PP fikk jeg veldig mange dager med HIGH utslag - men ikke PEAK. I 3. PP venter jeg spent på om jeg får se noe utslag snart... Jeg bruker CB-monitor. PP1: fikk utslag på testpinne (så en sterk strek), men monitor viste aldri forhøyet fertilitet. PP2: Brukte testpinnene litt senere på dagen, i stedenfor på morningen, og fikk 2 dager forhøyet, så 2 dager EL-peak, en dag forhøyet, før ned til lavt nivå igjen. PP3: Testpinner på morningen igjen. 1 Dag forhøyet, 2 dager EL-peak, 1 dag forhøyet, så tilbake til normal.
Phobaeticus Skrevet 15. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2009 Hm.. Når på dagen testet du da? Kanskje jeg skal sette testtiden til kl 15:00 for da kan jeg teste etter/før jobb? Nå er straks ferdig med PP3 og ikke noe utsalg i det hele tatt denne PP'n, så tror rett og slett ikke kroppen min gir meg noe EL jeg... for jeg bør jo kunne stole på en såpass avansert testedings syns jeg.
Gjest Nybegynner Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Jeg har nettopp kjøpt CBFM og skal snart starte med denne. Er veldig spent. Skal samtidig starte på hormonkur fordi jeg ikke har EL av meg selv,så lurer på om dette kan lure maskinen på noen måte?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Hm.. Når på dagen testet du da? Kanskje jeg skal sette testtiden til kl 15:00 for da kan jeg teste etter/før jobb? Nå er straks ferdig med PP3 og ikke noe utsalg i det hele tatt denne PP'n, så tror rett og slett ikke kroppen min gir meg noe EL jeg... for jeg bør jo kunne stole på en såpass avansert testedings syns jeg. Første PP testet jeg når jeg sto opp. Andre PP testet jeg ca kl 12. Siste PP gikk jeg tilbake til når jeg står opp pga det er jo det som står i bruksabnvisningen. En ser jo utslagene på testpinnen selv. Fordi jeg har erfaring med el-strimler, vet jeg at det best er å teste utpå ettermiddagen grunnet hormonproduksjonen starter når en står opp. (pernille.info) Den PP jeg testet ettermiddager, ble teststreken mye sterkere enn når jeg testet om morningen. Har du fått streker på testpinnene?
Phobaeticus Skrevet 17. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2009 (endret) Jepp - strek på testpinnene, men LOW på monitoren, så regner med det bare er en kontrollstrek - eller kan den brukes til noe mer? Endret 17. november 2009 av Phobaeticus
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 da jeg hadde hormonstigning før EL, og fikk peak på monitoren, var det to streker. ellers var det kun 1 strek - kontrollstrek.
Phobaeticus Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2009 Ok - i dag så jeg en veldig blå strek og en veldig lys blå strek. Får følge med på de strekene også fremover da - har stortsett bare kastet de i søppla ute å se så nøye på de.
Gjest Gjest_..._* Skrevet 22. november 2009 #9 Skrevet 22. november 2009 For meg klaffet det med clfm i løpet av den første måneden, tok testene på morgenen og fikk kartlagt syklusen min veldig greit. Desverre ble det SA i uke 7, men etter noen måneders pause starter jeg nå opp igjen med den. Så får se om den er like effektiv denne gangen
Phobaeticus Skrevet 23. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2009 (endret) Så fint at clfm hjalp deg å bli gravid så kjapt, men trist å lese at det ble SA. Ønsker deg lykke til når du nå starter prøvingen igjen! Jeg er straks klar for PP 4 med cbfm'en så håper at denne gangen får jeg både high og peak utslag! Endret 24. januar 2010 av Phobaeticus
Phobaeticus Skrevet 30. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2009 I dag var det faktisk to blå streker på pinnen og HIGH utslag! Kanskje jeg endelig får sett utslag med PEAK også!
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #12 Skrevet 1. desember 2009 hvordan funker denne ? må man tisse på testpinner og så leses de av? er den dyr å bruke? med tanke på at jeg da må gjøre dette hver dag? jeg har ingen som helst syklus..
Gjest Nybegynner Skrevet 1. desember 2009 #13 Skrevet 1. desember 2009 Jeg har kjøpt denne. Det er for såvidt en dyr investering. Selve maskinen koster jo ca 1400 kr. Så må du ha testpinner i tillegg som koster ca 250 kr pr pakke (inneholder 20 stk). Jeg har heller ingen syklus, så er spent på hvordan den vil regaere. Den gir beskjed selv når den vil at du skal teste, så det trenger jeg ikke å tenke på. Det står også at den kan kreve mer enn 10 testpinner i en periode dersom den ikke får det resultaten den forventer eller noe sånn. Lykke til om du også går til innkjøp!
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #14 Skrevet 1. desember 2009 hei :D håper du oppdaterer litt om hvordan det går! hadde vært artig å sett om du fikk noen utslag selv om du ikke har noen syklus :D
Phobaeticus Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. desember 2009 En "starter" monitoren ved å trykke på en knapp den dagen en får mensen. Så teller monitoren dagene og sier i fra når den ønsker at du skal starte å teste. Da tisser en på en test stick som en stikker inn i monitoren, som da viser om du har LOW, HIGH eller PEAK utslag. Hos meg har den bedt om tester flere en 10 dager hver syklus fordi den ikke har funnet stigning i hormon nivåe(ne). Jeg bestilte monitoren på E-bay, og det samme gjør jeg med test sticksene for da koster de ca 140kr for 20stk.
NoAngel Skrevet 2. desember 2009 #16 Skrevet 2. desember 2009 men om man ikke har mensen, da er det bare å starte den en dag da kanskje... men jeg vilel jo måtte teste hver eneste dag for å finne ut?
leirbål Skrevet 2. desember 2009 #17 Skrevet 2. desember 2009 En "starter" monitoren ved å trykke på en knapp den dagen en får mensen. Så teller monitoren dagene og sier i fra når den ønsker at du skal starte å teste. Da tisser en på en test stick som en stikker inn i monitoren, som da viser om du har LOW, HIGH eller PEAK utslag. Hos meg har den bedt om tester flere en 10 dager hver syklus fordi den ikke har funnet stigning i hormon nivåe(ne). Jeg bestilte monitoren på E-bay, og det samme gjør jeg med test sticksene for da koster de ca 140kr for 20stk. Kan du gi meg linken til selgeren? Hva betalte du for monitoren?
Phobaeticus Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2009 (endret) Nei, en kan ikke starte å teste når en selv ønsker. Det er monitoren som sier i fra de dagene en skal teste, så monitoren kan bare brukes fra den dagen du får mensen. Endret 3. desember 2009 av Phobaeticus
Phobaeticus Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #19 Skrevet 3. desember 2009 Test sticks kjøper jeg av homehealt-uk på www.ebay.co.uk - billigere på britiske ebay enn amerikanske ebay sånn jeg har sett det. Pris ca kr 150 for 20 test sticks. Si i fra hvis andre finner de billigere på en annen side!! Monitoren kjøpte jeg for kr 650,- også på e-bay, men finner ikke selgeren men hun hadde e-post adr [email protected] Bare husk å be de om å krysse av for "GIFT" så du slipper å betale ekstra for toll og mva!
Phobaeticus Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #20 Skrevet 21. desember 2009 PP 1 ingen utslag på CBFM... LOW på alle tester PP 2 veldig mange dager med HIGH utslag - fra dag 10 til TR, ingen PEAK PP 3 ingen utslag på CBFM... LOW på alle tester PP 4.Veldig mange dager med HIGH utslag - fra dag 12 til TR, ingen PEAK... Kan jeg konkludere med at jeg ikke har EL eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå