Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg har to barn med astma(lettere variant, trenger ikke medisiner hver dag)og med eggeallergi. Altså er de i risikogruppen for svineinfluensaen og kan heller ikke ta vaksinen pga eggeallergi. Kjenner at jeg begynner å bli redd ettersom man hører om folk som dør hver dag pga influensaen. (Jo, jeg vet at det dør masse folk hvert år pga vanlig influensa også.) Jeg kan vel ikke bure de inne heller. De går skole og jeg jobber. Regner med at flere er i lignende situasjon som meg. Hva gjør dere? Kanskje jeg bør ta vaksinen? Jeg er ikke i risikogruppen, men kanskje jeg får vaksinen for å "beskytte" mine barn?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har 1 barn med astma som karrakteriseres som moderat i år, alvorlig i fjor. Vi fikk ikke vaksine for å beskytte henne, men hun har blitt vaksinert selv. Kan jo hende du/dere kan få det siden hun ikke kan få den selv. Du bør vel i allefall ta den når du får mulighet. Vi har holdt henne hjemme den siste tiden før vaksninen pga stort utbrudd i barnehagen. Men når har hun slitt veldig med lungebetennelser flere ganger som har resultert i lungebetennelser.
Jade Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg ville hørt med legen om du kan få vaksine nå, pga at du har barn i risikogruppen som ikke kan vaksineres og som du ikke kan risikere å smitte.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Du bør få ungene prikketestet på selve vaksinen, mange med eggallergi kan ta vaksinen og det er kun de som lever helt eggfritt og som har fått alvorlig sjokk tidligere av egg som ikke kan ta den.
Gjest Vettel Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg har barn på 10 år med astma som er under kontroll. Hun tar medisin hver dag som forbyggende. Men jeg er usikker atså, gubben som er lege er for å ta den. (han har tatt vaksinen selv). Men uff, frøkna begynte å gråte idag bare ved tanken på å ta sprøyte. Ikke morro! Men forsøkte å motivere med at hvis hun blir sjuk, blir det mye mer sprøyter hvis hun må legges inn på sykehus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå