fru hønemor Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg trenger noe billig som fungerer. Barnet vårt er bare 1 1/2 år, så hun er ikke ekstremt opptatt av oppløsning osv, så lenge skjermen ikke plutselig blir svart. Oppgi gjerne pris og hvor du kjøpte den!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Kjøpte en bærbar på Expert for et par år siden for en tusenlapp. Funker forholdsvis greit, men vi bruker den ikke i bilen da. Vil ikke ha sånt inn i bilen, festet trygt eller ikke.
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 INgen, og skal ikke ha. får de det første gangen, vil de ha det hele tiden Barn må lære å kjede seg litt og.. eventuelt leke med "analoge" leker.. og så på utsikten
Yummy_Mummy Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Vi har en nextbase klikk&go. Er av de med størst skjerm, så ikke fryktelig billig, men valgte det slik at det var mulig å se den. Han sitter tross alt fastspent i en bilstol og kommer seg ikke nærmere. Finnes også billigere versjoner med mindre skjerm. Spilleren kan brukes både med hodetelefoner med tråd og ir-hodetelefoner (og selvsagt uten noe da). Den er enkel å montere i bilen (bokstavelig talt klikk & go) og kan ta mange kilder (f.eks. usb-penn og minnekort).
fru hønemor Skrevet 3. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2009 (endret) INgen, og skal ikke ha. får de det første gangen, vil de ha det hele tiden Barn må lære å kjede seg litt og.. eventuelt leke med "analoge" leker.. og så på utsikten Det er sant, men når en skal kjøre i 6 timer sammen med et barn på 1 1/2 år, trengs det noe mer enn fin utsikt for å få tida til å gå. Så her blir det dessverre surt eple og dvd-spiller. Men du over her som sier at du ikke vil ha sånt i bilen, uavhengig av om det er festet trygt eller ikke, vil det si at du mener det ikke er trygt uansett? Jeg har aldri sett en sånn live i bilen, og vet derfor ikke hvordan de er festet. Barnet vårt er bakovervendt, og jeg vil nødig at hun skal få spilleren midt i fleisen i tilfelle bråstopp. Så den må selvsagt være FAST, og da synes jeg det er tryggere enn at barnet skal leke med div annet, som også vil treffe ansiktet om vi bråbremser. En myk bamse holder liksom ikke på interessen en halv dag. Endret 3. november 2009 av fru hønemor
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Vi har også en nextbase. En dobbel, og vår festes i alle fall på nakkestøtten til forsetet med borrelås ( den går helt rundt ) og deretter settes spillerene fast ved å tre den ned på festet til det sier klikk. Og den er ikke enkel å bare klikke av igjen. Det er knapt nok plass til fingrene i mellom for å trykke inn knappen for deretter å dra den av festet igjen. Vil definitivt si at den er ett mindre drapsvåpen enn mange damers løse vesker som ligger i bilen. Så hvis du har nakkestøtte bak i bilen til å feste en dvd spiller i ville jeg nok kjøpt en, men hvis du ikke har det og den må være løs ville jeg absolutt ikke gjort det. Mulig det finnes typer som ikke skal festes på nakkestøtte, men de jeg har sett skal festes slik. Før dvd spilleren brukte vi lydbøker. Det er kanskje ett alternativ. De er ikke all verdens dyre, jeg kjøpte noen og lånte en del på biblioteket.
fru hønemor Skrevet 3. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2009 Vi har også en nextbase. En dobbel, og vår festes i alle fall på nakkestøtten til forsetet med borrelås ( den går helt rundt ) og deretter settes spillerene fast ved å tre den ned på festet til det sier klikk. Og den er ikke enkel å bare klikke av igjen. Det er knapt nok plass til fingrene i mellom for å trykke inn knappen for deretter å dra den av festet igjen. Vil definitivt si at den er ett mindre drapsvåpen enn mange damers løse vesker som ligger i bilen. Så hvis du har nakkestøtte bak i bilen til å feste en dvd spiller i ville jeg nok kjøpt en, men hvis du ikke har det og den må være løs ville jeg absolutt ikke gjort det. Mulig det finnes typer som ikke skal festes på nakkestøtte, men de jeg har sett skal festes slik. Før dvd spilleren brukte vi lydbøker. Det er kanskje ett alternativ. De er ikke all verdens dyre, jeg kjøpte noen og lånte en del på biblioteket. Vi har nakkestøtte bak, så det er ikke noe problem. Lydbøker tror jeg fort vil bli kjedelig for henne, dessverre, men takk for tipset. Det kan kanskje være noe for mor og far! :-) At dvd-spilleren skal være mobil er imidlertid ikke viktig, da den kun skal brukes i bilen. Men tåler disse frost, slik at den kan stå i bilen hele vinteren? Kan bli borti -20 grader her, men ligger mest rundt -10 grader.
Leanne Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Det er sant, men når en skal kjøre i 6 timer sammen med et barn på 1 1/2 år, trengs det noe mer enn fin utsikt for å få tida til å gå. Så her blir det dessverre surt eple og dvd-spiller. Bare et lite tips, siden dere skal på lang tur... Ikke monter skjermen før dere trenger den! Kan jo hende det holder lenge med lydbok/ musikk cd eller bare prat/søvn... Kan jo bli litt voldsomt å se på film hele veien liksom... Og sikkert ikke lett å slå av når den først er kommet på?
cilja Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Et lite barn på ett og et halvt år har absolutt ingen behov for å se på film i løpet av en seks timer lang kjøretur! Det skal da være måte på hva man skal prakke på småbarn. Sjansen er at barnet kommer til å sove deler av turen. Man må stoppe for å ta seg en pause, strekke på beina, spise, bytte bleie etc. En barneplate i CD-spilleren, noen leker å se på og leke med pluss litt snacks burde holde lenge... samt at du er jo der.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Vi har nakkestøtte bak, så det er ikke noe problem. Lydbøker tror jeg fort vil bli kjedelig for henne, dessverre, men takk for tipset. Det kan kanskje være noe for mor og far! :-) At dvd-spilleren skal være mobil er imidlertid ikke viktig, da den kun skal brukes i bilen. Men tåler disse frost, slik at den kan stå i bilen hele vinteren? Kan bli borti -20 grader her, men ligger mest rundt -10 grader. Å la den stå i bilen er jo invitering til inbrudd da, og elektronikk er ikke kjent for å like kuldegrader. Må bare legge til at jeg ikke kjøpte noen dvd spiller til bilen før ungene var 6 og 7 år gamle. Før dette var det musikk og lydbøker. Svigerforeldrene mine bor 5 timer unna oss, så ungene er vant til denne turen ca 1 gang i mnd, og det er ikke noe problem. Man må bare huske å stoppe ofte. Vår ble forøvrig kjøpt til bilen, har blitt brukt 5 ganger og nå er den tilkoblet tvn på rommet til mor og far. Faren ved dvd spiller er at man lar barnet sitte med høretelefoner og så glemmer man å stoppe ofte nok.
fru hønemor Skrevet 4. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2009 Faren ved dvd spiller er at man lar barnet sitte med høretelefoner og så glemmer man å stoppe ofte nok. Hun er så liten at hun skal ikke sitte med høretelefoner. Vi har kjørt denne strekningen med henne før, og da er hun sur og grinete store deler av turen. Hun sover den første timen av turen, og deretter er hun grinete. Men det var et godt tips å ikke ta fram dvd-spilleren før hun trenger det, så blir det i allefall ikke så mye tv-titting. Det eneste hun leker med hjemme er lekekjøkkenet sitt, og ellers liker hun å klatre på ting, samt å sitte i fanget og bli lest for. Ingen av disse aktivitetene er veldig bil-vennlige, så dette er en utfordring!
Yummy_Mummy Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 En barneplate i CD-spilleren, noen leker å se på og leke med pluss litt snacks burde holde lenge... samt at du er jo der. Det tror jeg kommer veldig an på barnet. Vi har en haug med barneCDer og har med både bøker og mat som kan spises underveis for å få tiden til å gå. Men han synes det blir kjedelig. Så i høst (2,5 år) kapitulerte jeg og kjøpte DVDspiller til bilen. Vi bor ikke i nærheten av noen av familiene våre (6-8 timers kjøring), så det blir en del turer. Bedre å ha en fornøyd gutt i baksetet enn at vi må stoppe hvert 30.minutt.
Shade Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Jeg tenker og på å kjøpe dvd spiller til bilen for lange bilturer. Det største barnet sitter fremovervendt så der er det bare til å feste på setet forann men når minsten blir større vil vel h*n og ha lyst til å se hva som skjer, så hvordan fester man skjermen når de sitter bakover vendt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå