Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Her en dag begynte jeg å synge på en kjempegammel sang... Jeg kan tenke meg at det er 20-30 år siden den var populær. Jeg husker deler av teksten, men ikke hvem som synger... 1.vers: Si meg hva som hendte en rolig søndag ettermiddag Gnisten som du tente ga livet et kick men alt hva jeg fikk var uro og problemer og ingenting fikk bli som det var Bare gåter og systemer jeg spør og spør men får ikke svar Refreng: Du kom som troll opp av en eske min venn men snart var du vekk igjen (en setning er borte fra hukommelsen) jeg sto alene som før Du kom som troll opp av en eske du vant beseiret meg lett forsvant (og resten av refrenget er borte) Noen som kjenner igjen sangen, og som vet hvem som sang den? Jeg får den ikke ut av hodet, og det er irriterende.... jeg likte den jo ikke engang!
PiriPiri Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Uff det høres ut som noe deLillos kunne skrevet
Gjest Gjest_Yngve_* Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Hei. Eg kjenner igjen sangen, men vet heller ikke hvem artisten er. Eg tror det må være en dame hvert fall. Og du har helt rett, det er ikke verdens beste sang. Men fryktelig irriterende å ha på hjernen. Moren min nevnte at det kanskje kunne være en artist som het Bente Bøe, men ikke vet eg. Eg har sjekket det aller fleste som er tilgjengelig online hvert fall som youtube, spotify, og forsøkt å søke på teksten på google. Det var slik eg fant deg forresten. Men si gjerne i fra om du har noe fremgang.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 23. januar 2010 #4 Skrevet 23. januar 2010 Denne sangen kjenner jeg! På den versjonen jeg har hørt blir den sunget av barnesangerinnen Jannicke. Den heter Troll i eske og finnes på cdn Jannicke 3
Kjetil S. Skrevet 23. januar 2010 #5 Skrevet 23. januar 2010 Denne sangen kjenner jeg! På den versjonen jeg har hørt blir den sunget av barnesangerinnen Jannicke. Den heter Troll i eske og finnes på cdn Jannicke 3 I2LCldRvRfM
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. januar 2010 #6 Skrevet 23. januar 2010 Der var den... Hadde helt glemt denne tråden, helt til jeg så den på forsiden igjen. Takk til Gjest og Kjetil S. Det var morsomt å se den igjen, men nå blir neste utfordring å få den ut av hjernen igjen... Og til deg som foreslo Bente Bøe... det kunne det vært, men jeg visste at det ikke var henne etter forrige gang en sang satte seg på hjernen... (Kristina av Tønsberg) Den var hennes.
Kjetil S. Skrevet 23. januar 2010 #7 Skrevet 23. januar 2010 Utrolig godt gjort å huske hele teksten også da! ;-) Ha en herlig kveld! :-))
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. januar 2010 #8 Skrevet 23. januar 2010 Utrolig godt gjort å huske hele teksten også da! ;-) Ha en herlig kveld! :-)) Den må jo ha gjort et visst inntrykk da, siden jeg husket den 20 år etterpå... På den tiden hadde jeg klisterhjerne, jeg husket alt jeg hadde hørt eller lest en gang. (Husker også gamle telefonnummere fra 30 år tilbake i tid )
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. januar 2010 #9 Skrevet 23. januar 2010 Forresten, ha en fin kveld du også.
johnrt Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 (endret) Jeg tror det er Bente Lind som synger denne. (Mulig låta heter "Troll i eske"). Har vært ute etter denne jeg også. Si fra om du finner den noe sted. Endret 14. august 2010 av johnrt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå