Gjest Bekymret Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg lurer på om noen har vært borti hunder som gnager/napper ut hår fra labben? Det er snakk om oppå "håndbaken", og hun begynner å bli hårløs... Merket det nå rett i sted, men vet hun har vært fæl til å klø med tennene der. Er det farlig eller skal jeg bare prøve å kjøpe en hundesalve(som feks den grønne illeluktende som man bruker under potene om vinteren), slik at hun slutter å slikke/bite? Hun har matlyst og liker å gå tur og sånn. Blir bare litt bekymret da jeg plutselig så rett på huden hennes...
Gjest Nattvette Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Ta ein tur til dyrlegen, kan være ein hud-irritasjon eller noe som gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Ja, vi skal dra i morgen tidlig, har ingen i nærheten og ingen bil heller:( Er bare litt bekymret så ville forhøre meg.
Gjest Nattvette Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Det kan være pga rastløshet også, eller kanskje til og med ein slags "tvangshandling".
Gjest Shock Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Kan også være stress, eller at hunden er under/overstimulert. Ta først en tur til dyrlegen og finn ut om det er noe fysisk galt med hunden, og om det ikke er det, må du prøve å finne ut av hva psykisk som kan få hunden til å gjøre det
Kamelia83 Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Eller det kan være allergi. Har du vært hos veterinær?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Min hund gjorde også dette i en periode. Bet og slikket og nappet ut hår så han endte opp med et hårløst og litt sårt område på labben. Hos ham tror jeg det rett og slett var p.g.a. understimulering, med andre ord at han holdt på å kjede seg vettet av seg, for han sluttet når jeg passet på å stimulere ham mer og ba ham om å ikke slikke.
Sheenaca Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Vår hund begynte i voksen alder å klø rundt snuten og på forlabbene, det viste seg å være allergi (husstøvmidd). Men det kan jo være så mye rart, en liten flis eller annen irritasjon på labben, insektbitt, over-/understimulering, et lite sår som klør... Jeg ville avventet noen dager, forsøkt å hindre hunden i å klø, og dratt til veterinær hvis det ikke gikk over. Tvilsomt at det er noe akutt, men studér labben og sjekk at ikke hunden har vondt i den - da ville jeg dratt til veterinær raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå