Gjest Gjest_tigi_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Skal til Krakow om 2 1/2 uke, men begynner å bli litt skeptisk pga svineinfluensaen. Nabolandet,Ukraina, har mista kontroll og Polen vurderer å stenge grensa dit. Er dere skeptiske? Om man feiger ut, er det noe man kan få igjen på reiseforsikrinngen?
Gjest SmallTalk Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Spiller det noen rolle om man blir syk i Norge eller Polen, så lenge man har reiseforsikring så man kommer seg hjem dersom man skulle bli kritisk syk? Jeg tror forresten ikke du får igjen noe på reiseforsikringa. Da må enten UD fraråde folk å reise til visse områder, du må bli syk selv eller det må oppstå en prekær situasjon hjemme.
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Spiller det noen rolle om man blir syk i Norge eller Polen, så lenge man har reiseforsikring så man kommer seg hjem dersom man skulle bli kritisk syk? Jeg tror forresten ikke du får igjen noe på reiseforsikringa. Da må enten UD fraråde folk å reise til visse områder, du må bli syk selv eller det må oppstå en prekær situasjon hjemme. I sommer var det iallefall turister som ikke fikk reise hjem med flyet sitt fra Kypros og andre feriesteder fordi de hadde fått influensa. De måtte være igjen i landet til de ble frisk og smittefri, 7-9 dager. Vet ikke om jeg foretrekker polsk helsevesen fremfor norsk, jeg.....
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Norge topper statistikken av folk døde av svineinfluensa, så STATISTISK sett er det tryggere å oppholde seg i utlandet akkurat nå... (Det at det ikke er særlig gøy å være syk i utlandet, er jo en annen sak)
zuperduper Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Skal til Krakow om 2 1/2 uke, men begynner å bli litt skeptisk pga svineinfluensaen. Nabolandet,Ukraina, har mista kontroll og Polen vurderer å stenge grensa dit. Er dere skeptiske? Om man feiger ut, er det noe man kan få igjen på reiseforsikrinngen? Jeg ville ikke brydd meg om dette. Man kan bli syk hvor som helst.
Gjest SmallTalk Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 I sommer var det iallefall turister som ikke fikk reise hjem med flyet sitt fra Kypros og andre feriesteder fordi de hadde fått influensa. De måtte være igjen i landet til de ble frisk og smittefri, 7-9 dager. Vet ikke om jeg foretrekker polsk helsevesen fremfor norsk, jeg..... Så lenge man har reiseforsikring, så er polsk helsevesen like godt som norskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå