Gjest Gjest_Frustrert_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Hei folkens Det er slik at min samboer og jeg har et lite problem om dagen. Vi er kommet til et punkt hvor vi lurer på om vi faktisk skal gjøre det slutt. Dette har ikke noe med at vi ikke er glad i hverandre, men at han kommer fra et annet (nært) land, og savner familie og venner litt for mye. Jeg har ikke anledning til å flytte fra Norge siden jeg har barn her, og det er mange år til de er store nok til at jeg skal kunne flytte. Dette er en rar situasjon å være i. Vi snakker masse om dette, men igjen av oss klarer å gjøre det slutt. Vi er rett og slett for glad i hverandre. Uansett. Saken er den at han skal "hjem" i en to ukers periode nå. Jeg sa at i den perioden så får vi virkelig prøve å se hva vi føler for hverandre ved å ha null kontakt. Da kan han få "prøve" å se hvordan det er å reise fra meg og vende tilbake til hjemlandet. Dette er ikke en drømmesituasjon for meg som sitter her å bare vet at jeg virkelig ønsker å ha denne mannen. Jeg forstår samtidig veldig godt at han savner familie og kompiser, så jeg klarer liksom ikke å "tvinge" ham til å bli heller. Så til spørsmålet; jeg ønsker å legge oppi en liten "hilsen/gave" i bagen hans når han reiser. Ett eller annet som det står noe på eller som beskriver at jeg er ufattelig glad i ham og så får ham til å tenke på meg når han ser det jeg har lagt oppi. Har dere noen gode forslag?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Har et vennepar som begge lever i utlendighet. De er opprinnelig fra et annet vesteuropeisk land, men bor hovedsakelig i Norge. Men de reiser ofte på turer til familien i hjemlandet, f.eks. et par uker i slengen noen ganger i året.
leirbål Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg ville laget en gave med bilder fra fine stunder sammen, og minst ett av bare deg, et langt kjærlighetsbrev, noen gaver som han vil sette pris på, (småting som minner han om deg), og en cd med sangene deres, hvor du også forteller ham hvor mye du elsker ham. Hvis du ikke får laget en cd, bruk en mp3 spiller.
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Takk for bra forslag Kommer nok til å bruke noe av dette, men lurer også på om det er noen som har et bra dikt eller noe som "sier det meste"
Gjest Marlo Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg har ikke anledning til å flytte fra Norge siden jeg har barn her, og det er mange år til de er store nok til at jeg skal kunne flytte. Hvorfor kan du ikke flytte med barn? Er det din familie som holder deg tilbake, eller bare fordi du har barn? For jeg er ganske sikker på at de fleste barn vil takle det å flytte til et annet land bra
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Takk for bra forslag Kommer nok til å bruke noe av dette, men lurer også på om det er noen som har et bra dikt eller noe som "sier det meste" Til hjertene Glem aldri henne du aldri møtte, - som kanskje møter deg efter døden. Glem aldri henne som kanskje ventet på å få møte deg hele livet. Glem aldri henne som har din lengsel. Glem aldri henne for den du elsker. Glem aldri henne for hun alene er det du elsker i den du elsker.
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Hvorfor kan du ikke flytte med barn? Er det din familie som holder deg tilbake, eller bare fordi du har barn? For jeg er ganske sikker på at de fleste barn vil takle det å flytte til et annet land bra Kan ikke flytte siden faren til mine barn fremdeles bor her i Norge. Han er en bra far, og kommer ALDRI til å akseptere at jeg skulle ta barna med til et annet land. Vi har barna 50 / 50.
Gjest jalla Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Hvorfor kan du ikke flytte med barn? Er det din familie som holder deg tilbake, eller bare fordi du har barn? For jeg er ganske sikker på at de fleste barn vil takle det å flytte til et annet land bra Noe sier meg at hun ikke har disse barna med denne nye mannen.. faren til barna har forhåpentligvis noe han skulle ha sagt her også.
Gjest jalla Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Noe sier meg at hun ikke har disse barna med denne nye mannen.. faren til barna har forhåpentligvis noe han skulle ha sagt her også. svarer før jeg har lest hele tråden, he he
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Hei det er meg igjen (TS) Fikk lagt oppi et brev hvor jeg beskrev hva jeg virkelig føler osv. Probleme nå er at det er ca 4 timer siden jeg kjørte ham på flyplassen, Å JEG KAN IKKE PÅ MIN BESTE MÅTE FORSTÅ HVORDAN JEG SKAL KLARE 2 UKER UTEN KONTAKT. Det er mot all logikk at to personer som er glad i hverandre ikke skal ha noen form for kontakt i 2 hele uker. Jeg syntes selv at dette var et godt forslag når jeg sa det til ham, men nå bare hater jeg meg selv for å ha sagt det Vær så snill noen å overbevis meg om at dette var smart
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Hei det er meg igjen (TS) Fikk lagt oppi et brev hvor jeg beskrev hva jeg virkelig føler osv. Probleme nå er at det er ca 4 timer siden jeg kjørte ham på flyplassen, Å JEG KAN IKKE PÅ MIN BESTE MÅTE FORSTÅ HVORDAN JEG SKAL KLARE 2 UKER UTEN KONTAKT. Det er mot all logikk at to personer som er glad i hverandre ikke skal ha noen form for kontakt i 2 hele uker. Jeg syntes selv at dette var et godt forslag når jeg sa det til ham, men nå bare hater jeg meg selv for å ha sagt det Vær så snill noen å overbevis meg om at dette var smart Kødder du?? to uker er da INGENTING!!! de går nå fort skal du se:)
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Kødder du?? to uker er da INGENTING!!! de går nå fort skal du se:) Normalt når han er offshore er 2 uker INGENTING, men da har vi kontakt hver dag. Vi har aldri gått mer enn kanskje 2 dager uten kontakt før, så to uker blir leeeeenge. Å siden det er mulig å ha kontakt, men bestemt oss for å ikke ha det for å se om vi savner hverandre nok til å fortsette forholdet. Da blir det liksom MYE vanskeligere å ikke sende en liten sms eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Uff, skjønner dette er tungvindt og fælt, uansett hva som skjer så er det ventetiden som alltid er den verste! 2 uker går fort, normalt sett, men når man venter så er det utrolig hvordan sekunder og minutter kan dra seg ut i det uendelige. Planlegg koseting på kveldene, finn deg en GOD bok å lese, lei kanskje noen filmer du har ønsket å se lenge? Gjør de små tingene for deg selv, og finn trøst i dem, du kommer et stykke med det.
Elisabeth82 Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 Skjønner ikke helt poenget med å ikke ha kontakt med hverandre på 2 uker og hva det skal bevise.. Enten bestemmer man seg for å være sammen eller ikke. Og finner en løsning, for det finnes alltid en løsning
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Skjønner ikke helt poenget med å ikke ha kontakt med hverandre på 2 uker og hva det skal bevise.. Enten bestemmer man seg for å være sammen eller ikke. Og finner en løsning, for det finnes alltid en løsning Poenget er at han sliter veldig med hjemlengsel til sitt opprinnelige land (familie/kopiser). Vi vet vi er glad i hverandre så det er ikke det vi prøver å finne ut av. Det vi, eller heller mest han, skal finne ut av er om lengselen etter meg og mine barn er stor nok til at han velger å bli i Norge. Som sagt tidligere så har vi aldri gått en så lang periode uten å ha kontakt, så derfor prøver vi nå dette som siste utvei. Vi har sitter her i stua i flere timer/dager for å finne ut hva vi skal gjøre, men ingen av oss klarer å gjøre det slutt. Det er helt absurd, tro meg
Elisabeth82 Skrevet 7. november 2009 #16 Skrevet 7. november 2009 Poenget er at han sliter veldig med hjemlengsel til sitt opprinnelige land (familie/kopiser). Vi vet vi er glad i hverandre så det er ikke det vi prøver å finne ut av. Det vi, eller heller mest han, skal finne ut av er om lengselen etter meg og mine barn er stor nok til at han velger å bli i Norge. Som sagt tidligere så har vi aldri gått en så lang periode uten å ha kontakt, så derfor prøver vi nå dette som siste utvei. Vi har sitter her i stua i flere timer/dager for å finne ut hva vi skal gjøre, men ingen av oss klarer å gjøre det slutt. Det er helt absurd, tro meg Ok. Dette burde han vel tenkt på før han involverte andre fra dette landet i sitt liv? Går utifra at han traff deg her i landet. Han kan jo ikke akkurat forvente at du med barn skal pakke sakene dine og velge han fremfor dine barn. Altså sette han foran dine barn. Det blir jo helt feil. Hvis det er slik det forholder seg. Veldig urettferdig overfor deg å i det hele tatt sette deg i en slik situasjon som du nå befinner deg i. Sorry at jeg sier det
Gjest Gjest Frustrert Skrevet 7. november 2009 #17 Skrevet 7. november 2009 Ok. Dette burde han vel tenkt på før han involverte andre fra dette landet i sitt liv? Går utifra at han traff deg her i landet. Han kan jo ikke akkurat forvente at du med barn skal pakke sakene dine og velge han fremfor dine barn. Altså sette han foran dine barn. Det blir jo helt feil. Hvis det er slik det forholder seg. Veldig urettferdig overfor deg å i det hele tatt sette deg i en slik situasjon som du nå befinner deg i. Sorry at jeg sier det Jeg er helt enig med deg i alt du skriver. Ja vi traff hverandre her i Norge. Jeg fortalte ham om alle mine bekymringer allerede før vi ble sammen ang. dette med at han er fra et annet land. Jeg fortalte også at jeg ikke ønsker å involvere mange forskjellige menn inn i livet til mine unger, så jeg måtte vurdere dette veldig før vi gikk dit henn å ble seriøse kjærester. Jeg ble den gang overbevist om at så lenge han hadde kjæreste / samboer her i Norge så var det ikke aktuelt å flytte tilbake til hjemlandet osv. Det er det som er så frustrerende, vi vil virkelig være sammen, og vi er virkelig glad i hverandre. Det som er problemet er at han blir trukket i to retninger. Bli her hos meg og mine barn, eller flytte hjem til et sosialt nettverk og familie. Det er som tidligere nevnt det sosiale nettverket som sliter mest på ham. At han ikke har så mange kompiser eller felles venner som har samme interesser som ham her i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå