Gjest Christina X Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg er en jente på 20 år som nå har vært sammen med en type i snart 5 år. Vi bor ikke sammen men vi pleier å møtes hver helg pga jeg jobber. I starten var han veldig sjenert og høffelig men etterhvert så ble han mer aggresiv mot meg. Han har tilogmed slått til meg flere ganger i ansiktet og dratt meg i håret.truet med å drepe meg og han selv. Men vi har alltid fikset det opp igjen. Sist gang gikk det så ille for seg at jeg måtte gå til naboen for da hadde han nesten kastet senga over meg og sa han skulle drepe meg før han sku drepe seg selv. Så dum som jeg er så kontaktet jeg han igjen og vi er nå sammen igjen. Jeg klarer ikke å forlate han! Fordi jeg er veldig glad i han og han har alltid up and downs humør. Må alltid passe på hva jeg sier til han.. Men det som plager meg er at han aldri vil være med ut ( for han hater andre folk ) han vil aldri dra på kino ( fordi han hater dem som er der ) han er veldig dømmende mot andre.. Han vil alltid bare være hos meg , spise middag og ha sex..Det kan ha noe med at han ikke er norsk, ikke vet jeg. Ofte gråter jeg fordi han blir så fort sur på meg og kan kalle meg masse stygge ting i tlf. Han kan si at han hater meg at jeg har ødelagt livet hans.. Han kan slenge så mye dritt! men etter noen timer så er han helt rolig igjen og sier han er glad i meg og at JEG får han til å reagere slik.Han kan si jeg er så stolt over meg selv og bare tenker på meg selv. Han kan true med å ringe jobben min å ødlegge alt for meg selvom han ikke gjør det.Det irriterer meg! Jeg har møtt foreldra hans men jeg vet dem er i mot oss.De har prøvd å gifte han bort, men han har nektet det, så de kastet han ut.. Han bodde hos kompiser å slikt i 2 år.. Og nå bor han hjemme igjen fordi dem tror det er slutt mellom oss.!De mente at det ikke var vits å være sammen med meg meg fordi jeg kom til å finne en ny gutt uansett etterhvert og vi ville bli skilt.. Noe som er helt patetisk å si for dem kjenner meg ikke engang!. Jeg er lei av å leve i forhold som skal være skjult. Han sier at alle vet at vi er sammen men hvorfor vil han ikke dra ut med meg? dra på kino? finne på ting. Han er så dømmende mot alle andre..Og det er så slitsomt å alltid måtte tenke på hva jeg sier til hanm for da kan han plutselig klikke fullstendig på meg!.. men jeg vet ikke hva det er med meg. Hvorfor jeg vil være med han når han kan være så drittsekk mot meg? Er han psykisk syk? Jeg spør hele tiden om han har ADHD men han sier han ikke har det. Men noe må det være. Har noen råd til meg? Hva jeg skal gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Hvis denne historien er sann, er svaret klart: KOM DEG VEKK FRA DENNE MANNEN!! Slik du beskriver ham, høres han faktisk svært ustabil og farlig ut!!!!
Gjest Punda Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg ønsker ikke å kommentere at du velger å være i forholdet, da det er bare du som kan ta ansvar for ditt eget liv. Du skjønner sikkert at du allerede har beskrevet hvilke svar du kommer til å få. Men jeg reagerer veldig på at du trenger en utenforsående årsak for å "unnskylde" at han er så slem (for det kan han selvsagt ikke være, om man er slem er man syk. ironi btw) ADHD? Tror du skal lese veldig nøye hva ADHD er for det har du tydeligvis et veldig rart bilde av uten rot i virkeligheten. Antisosial atferd høres nå mer ut som diagnosen du leter etter, uten at jeg tror det ligger noe svar der, jeg misunner deg ikke gullfuglen du har skutt, og jeg håper du tar ansvar for livet ditt, for det er det KUN du som kan gjøre. Ikke gå i omsorgsfella som så mange kvinner gjør så alt for lett. Jeg ønsker deg lykke til med å ta fatt på deg selv, og jeg anbefaler psykologhjelp til å få satt situasjonen og dine oppfatninger i perspektiv. Din "parter" kan du ikke redde, men du kan redde deg selv.
Gjest harDUiq? Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Hva er galt med deg, kjære? Noe er TYDELIGVIS galt med din kjæreste. INGEN skal oppføre seg slik. Bare fortsett å vær med han om du vil se hvordan dette vil ende. ..det vil ikke ende godt! du vil angre den dagen du er slått halveis til døde. Sånne menn må du holde deg unna!! Hva er galt med deg? KOM DEG VEKK FØR DET ER FOR SENT!
Gjest Purple Haze Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Du lever farlig ved å fortsette forholdet til denne mannen. I mitt nærområde har to kvinner blitt drept av mannen sin, og i begge tilfellene hadde mannen psykiske problemer av den samme natur som du beskriver (uten at jeg vet noe om hvilke diagnoser de har). Kun et råd å gi her. Kom deg unna og se deg ikke tilbake.
Gjest Dr_Phil Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Sånn seriøst, kom deg vekk fra han gærningen med engang før han tar en kniv å stikker'n i deg. Du har sakt at han har trua med å drepe deg... så hva faen gjør du me han da? Hvor kommer han fyren fra?
Gjest brutal_mann Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Se her! To tråder samtidig som beviser at jo større dritt du er, jo større drag har du på kvinner...
Ella_Grey Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 F-O-R-L-A-T.....H-A-N.....N-Å! Han er blitt tryggere på seg selv, på deg, på dine reaksjoner. Hans egentlige jeg kommer mer frem. Han tør vise deg skyggesiden sin. Hvis du ikke går vet du ikke hvor det ender. Du kan ikke redde han, du har intet ansvar for å gjøre livet hans bra. Du har et ansvar for deg selv
pantertante Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 (endret) Kjære Christina. Det er VELDIG bekymringsfullt å lese innlegget ditt og de røde flaggene er overalt. Som andre her skriver virker mannen ytterst ustabil og farlig og du bør i aller høyeste grad komme deg ut av forholdet fortere enn svint. Et liv med ham kan i beste fall gi deg et liv du absolutt ikke vil ha og i verste fall ende veldig veldig galt. Om du bestemmer deg for å gjøre det slutt,noe jeg inderlig oppfordrer deg til å gjøre,bør du alliere deg med familie/venner som du kan bo hos den første tiden etterpå, med tanke på de alvorlige truslene han har kommet med tidligere. Du er veldig ung og har hele livet foran deg. Vil du ha det slik som nå i år etter år etter år etter år? Søte Christina. Vær så snill å gjøre det jeg tror du innerst inne vet at du bør......ta livet ditt tilbake. Stor klem fra meg. Endret 3. november 2009 av Scorpina
Gjest Noen Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Nå vet jeg ikke hvor du bor hen eller om du har familie/venner som kan hjelpe deg. Men de aller fleste steder finnes krisesentre for kvinner i din situasjon. Jeg har vokst opp med en voldelig far og en mor som har fortsatt å være sammen med ham på tross av det. Dette kommer ikke til å endre seg! Hva vil du egentlig med denne mannen? Hva ser du for deg i fremtiden? Et liv sammen med en som slår deg og ødelegger deg psykisk? Det er ikke slik det skal være. Om du får barn med denne mannen, hva skjer da? Vil han fortsette å banke deg opp? Vil du at barna dine skal vokse opp slik? DU MÅ KOMME DEG VEKK!! Jeg har selv endt opp med å bli sammen med en slik mann som du beskriver og jeg tenkte ofte at det var min feil at han slo, det var min feil han ble sint osv Men det er det ikke. Dette er en måte å manipulere og bryte ned andre mennesker på og slike menn er eksperter på slikt! Du må nødt til å få litt respekt for deg selv og du fortjener virkelig bedre. Jeg vet at dette ikke er lett, men en dag er det for seint. Du kan kontakte legen din kanskje? Familie? Gjør noe i hvert fall og FÅ NOEN TIL Å TA DEG PÅ ALVOR. stor klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå