Gjest Gjest_Fauna_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Er det noen som har totalrenovert et hus og kan si ca. hva det kom på? Da tenker jeg på utskiftning av tak og kledning, nytt rørsystem, skifte alt det elektriske, nytt kjøkken og bad. Egentlig alt. Tenker å gjøre en del selv, som legging av gulv, tapetsering/maling, listing osv. Kan nevne at det vi ser på er en liten enebolig, tomt 39m2, huset er på 66m2.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Vi har pusset opp et gammelt 2 etg. hus. Hittil har vi brukt 800 000 på det. Vi har da ikke skiftet tak og kledning ute ennå. Vi har nytt el anlegg, nytt røropplegg, nye vinduer, nytt kjøkken og bad, nytt tak og golv inne, noen rom er delt opp, resten er malt. Iblant tenker jeg at jeg burde hørt på de som advarte oss. Det er fryktelig mye arbeid, vi gjør det ikke igjen.
Gjest Gjest_*M*_* Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Når du skal gjøre såpass mye med et gammelt hus kjøper du i prinsippet nesten bare tomten. Jeg ville regnet kvm-kostnader som for bygging av nytt hus - du har jo skallet, men rivingen kommer jo i tillegg. Ofte må man også gjøre tiltak på dreneringssiden etc når det er et såpass gammelt hus. Ville regnet minst 25 000 kr per kvm, og ettersom det er mye uforutsett som kan dukke opp så ville jeg lagt på en del ekstra også for å ha noe sikkerhet. Det er dyrt å bygge og minst like dyrt å renovere - men så kan det bli fint også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå