Gjest ferder Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 denne babyen hadde kollikk, og gråt selvsagt mye da. men den har liksom aldri sluttet - selv om den er godt og vel ett år. hadde det kun være enkelte tider på døgnet(sulten/trøtt, rundt leggetid etc.), så hadde det jo vært logisk nok. hører sjelden baby-snakk, så det virker som om den bare griner hele tiden fordi h*n ikke kan kommunisere på andre måter. gråten tilsier heller ikke at noe er galt, og den skriker ikke, kun jevn gråting - så derfor blir jeg temmelig gal snart...... det er hele tiden, fra de kommer hjem til de legger barnet. h-e-l-e- tiden, hver dag med kun tidvise opphold. en ting er at jeg blir sprø, og en annen ting er at jeg begynner å lure på om jeg kunne orket å ha barn selv dersom dette faktisk er vanlig... så: er det normalt med barn som gråter stort sette hele dagen selv når ingenting tilsynelatende er galt?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Nei det er ikke normalen at barn gråter hele tiden. Det er gjerne en grunn til det. Hadde selv en nabo som fikk barn litt før meg. De fikk tvillinger, og disse gråt hele døgnet første året. Jeg hørte dem og følte virkelig med dem. Hadde selv en liten en som ikke gråt særlig. Mens naboene mine var ute og gikk med vogna døgnet rundt, for det roet ungene litt. Jeg snakket med dem om dette et par ganger, og disse barna hadde vedvarende sykdom som gjorde at de gråt de første to årene.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Nei det er ikke normalen at barn gråter hele tiden. Det er gjerne en grunn til det. Hadde selv en nabo som fikk barn litt før meg. De fikk tvillinger, og disse gråt hele døgnet første året. Jeg hørte dem og følte virkelig med dem. Hadde selv en liten en som ikke gråt særlig. Mens naboene mine var ute og gikk med vogna døgnet rundt, for det roet ungene litt. Jeg snakket med dem om dette et par ganger, og disse barna hadde vedvarende sykdom som gjorde at de gråt de første to årene. Altså, de gråt ikke like mye sitt andre år
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Sønnen min gråt i vel halvannet år pga. sykdom. Jeg syntes det var helt forferdelig å tenke på hva naboene måtte tro om meg...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Sønnen min gråt i vel halvannet år pga. sykdom. Jeg syntes det var helt forferdelig å tenke på hva naboene måtte tro om meg... Ja, man skal være veldig forsiktig med å trekke konklusjoner... Hører ofte om "sutreunger" som sikkert er vanskelige, foreldre som neppe kan gi god omsorg for barnet skriker støtt og stadig osv. Lite vet vi om hva som foregår hjemme hos folk vi ikke kjenner godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå