Gjest hjelp Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Hvordan forhold har du til din ex i dag?og hvordan var det da det ble slutt?? Sliter med skikkelig sorg nå..og trenger å høre fra andre som ar vært igjennom det..
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 har en ting å si til deg.... Bruk tiden som du har nå verdifult. Begynn å trene, omgås venner, ta et nytt kurs, eller en tur til syden. Vær opptatt mest mulig og tiden skal hjelpe deg. Vet at det er tøft, men det går over. Cross my heart :-)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Det er nå 4 måneder siden eksen min dumpet meg, og jeg har hatt en veldig svingete periode. Det som har hjulpet meg igjennom tiden er at jeg har brukt vennene mine veldig mye! også lagt meg ned og bare latt tårene komme når jeg har følt for det. Som sakt så er det 4 måneder siden det ble slutt, og jeg er enda ikke helt over henne. jeg har det bra, men det kommer en dag hær og dær som er ekstra tung. Det som gjør det ekstra vanskelig for meg er at eksen min og jeg har samme vennekrets, noe som igjen gjør til at jeg ser henne veldig ofte.... og det er det som ødelegger for meg. Hvis du vil komme deg raskt over eksen din, så vil jeg si at 0 kontakt er den beste måten. Kutt all kontakt, absolutt alt! ikke noe msn snakk, og heller ingen mobil chatting. du skal ha absolutt 0 kontakt med eksen. Det har vært den eneste og beste måten for meg og glemme henne gradvis på. lykke til
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Det er nå 4 måneder siden eksen min dumpet meg, og jeg har hatt en veldig svingete periode. Det som har hjulpet meg igjennom tiden er at jeg har brukt vennene mine veldig mye! også lagt meg ned og bare latt tårene komme når jeg har følt for det. Som sakt så er det 4 måneder siden det ble slutt, og jeg er enda ikke helt over henne. jeg har det bra, men det kommer en dag hær og dær som er ekstra tung. Det som gjør det ekstra vanskelig for meg er at eksen min og jeg har samme vennekrets, noe som igjen gjør til at jeg ser henne veldig ofte.... og det er det som ødelegger for meg. Hvis du vil komme deg raskt over eksen din, så vil jeg si at 0 kontakt er den beste måten. Kutt all kontakt, absolutt alt! ikke noe msn snakk, og heller ingen mobil chatting. du skal ha absolutt 0 kontakt med eksen. Det har vært den eneste og beste måten for meg og glemme henne gradvis på. lykke til enig! jeg var selv i ett forhold i 4,5 år..og han fikk seg ny dame 5 måneder etterpå..(samme dama han var utro med mot meg..)...uansett..avstand er eneste som funker...nå er jeg venn med han...er 6 mnd siden bruddet...vi var forlovet, samboere fra samme by. sammen siden videregående...jeg kom meg videre da han jeg elsket høyest rev ut hjertet mitt og tråkket på det... dette klarer du å =) bare ta avstand.! TING TAR TID
Tante Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Plutselig en dag sa forloveden min "Jeg elsker deg ikke lenger". Jeg måtte pakke sakene og flytte hjem til mamma, avbestille kirke og lokale og fortelle det til venner og familie og gå med ringskille i månedsvis. Det var mildt sagt det vondeste jeg har opplevd. Jeg ble deprimert. Lå hjemme og sov, jobba litt, mest på autopilot og når jeg traff venner hadde jeg bare virkelig behov for å snakke om ham. Var sikker på at hvis han kom og ville ha meg tilbake, ville jeg sagt ja på flekken. Det tok over ett år. Har ett par eksen (som jeg slo opp med) som jeg kan prate med den dag i dag, men ikke har mye kontakt med. Denne eksen har jeg ingen kontakt med. Det stikker veldig, fikk aldri snakka ut med han og med en gang jeg flytta endra han på en del ting jeg hadde savna i vårt forhold. det vil nok alltid stikke litt, og det gjør meg redd. Men nå er jeg lykkelig igjen og vet med meg selv at det "var ham, ikke meg". Han var bare ikke moden nok, og vi var ikke riktig for hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Jeg gikk på fylla hver helg i et halvt år sammen med gode venninner. Jeg var svært uansvarlig og dumpa borti både den ene og den andre i bygda.. Det var viktig å vise at jeg hadde det fint uten han. Umoden - jepp! Jeg var 18 år den gangen. Det er et par tiår siden. Håper du klarer det lettere enn hva jeg gjorde. Vi har ingen kontakt i dag - og har heller ikke hatt det siden.
Breakeven Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Jeg vet ikke konkret hva jeg gjorde, alt jeg tenkte var at dette kommer jeg aldri meg igjennom, hvordan skal jeg klare og glede meg over ting når han ikke er i livet mitt lenger. Men det er 8 måneder siden, nå har jeg det greit, mye av grunnen er at han nå er forlovet, det var vel det jeg fryktet mest etter det ble slutt, den dagen jeg fant ut at han hadde ny dame (ny og ny, de var sammen like før jeg ble sammen med han) Men anyways, jeg var med venner, prøvde og gå på byen, reiste til Australia..prøvde og ikke sitte inne og tenke, for det var da det var verst. Gradvis blir det lettere og stå opp om morgenen, for det var faktisk det verste. Når jeg våknet var det som om bruddet slo meg på nytt, sånn var det i flere uker, kanskje måneder. Kan nesten ikke tro at jeg har hatt det så vondt..det er utrolig hva du kommer deg igjennom, men du skal vite at det gjør du! LYKKE TIL:)
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Tok litt tid ja, men gikk fortere når jeg bestemte meg for å rett og slett prøve å slutte å tenke på han... Begynte med "i dag fra kl.17 og 18 skal jeg IKKE tenke på han"... hehe... det funka for meg!! Etter en stund klarte jeg en hel dag... Jeg måtte jeg bare få han ut av tankene mine, savna han sånn...og han hadde ikke såra meg, det skulle bare ikke bli oss.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Hvordan forhold har du til din ex i dag?og hvordan var det da det ble slutt?? Sliter med skikkelig sorg nå..og trenger å høre fra andre som ar vært igjennom det.. Ekser, unntatt mor til mine barn, er blitt totalt og fullstendig ignorert for evig og alltid. (De dumpet meg). Det er det eneste riktige. Smerten forsvinner etter noen år, men arrene er der for evig.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 For å si det helt ærlig tok det meg 7 år - den dag i dag tenker jeg tilbake på den fine tiden i ny og ne- men uten smerte.
Gummiloppa Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Var sammen med eksen min i 5 år før det ble slutt på verst tenkelige måte. Tok ca 2 år før jeg kom over ham, men jeg var veldig knytta til ham også, samt at han var min første når det gjalt alt. Har ikke noe kontakt med ham lenger, men har ikke snev av følelser igjen for ham. Gjorde egentlig ikke noe spesielt for å komme meg videre heller, det gikk bare gradvis over. Lykke til i hvertfall! Dette klarer du
Gjest TS Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 For å si det helt ærlig tok det meg 7 år - den dag i dag tenker jeg tilbake på den fine tiden i ny og ne- men uten smerte. 7 år....wææææ
Gjest Cynthia Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Det har som regel vært jeg som har slått opp, så jeg har vel aldri vært "helt der nede". Men jeg husker at bruddet med min første kjærlighet var spesielt tøft. Jeg elsket ham over alt, og mye av det han sa til meg, sitter som brent inni meg, den dag i dag. Jeg tror ikke at han vet hvor mye han betydde for meg. Det jeg gjorde var å: - Ha en lang samtale der vi snakket ut om alt. Gode og dårlige sider ved forholdet. - Kuttet all kontakt til jeg var over ham. Da ville han ikke ha noe med meg å gjøre, men han addet meg av en eller annen merkelig grunn som venn på FB for nesten ett år siden. - Skrive en liste over alle de negative tingene ved ham/forholdet og så på den hver gang jeg fikk "second thoughts". - Tillot meg selv å gråte, rase og kaste ting i veggen... - Snakket masse med vennene mine. - Skrev ut følelsene. - Tillot meg selv å ha det vondt. - Innledet et forhold til en ny bare noen måneder etterpå. Ikke spesielt smart for mitt vedkommende, siden jeg fremdeles var opphengt i eksen.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 En eks er det flere år siden vi slo opp. Eller, hun slo opp fordi hun "ikke hadde de rette følelsene". Var jævlig der og da. Jeg var helt på bånn psykisk en periode, gikk ned i vekt og greier. Hadde null kontakt med henne i over et år etterpå. Latet som jeg ikke kjente henne, selv om vi treftes ganske ofte. En dag på fylle kom hun til meg og vi snakket litt ut. Var kjempegodt å få vekk alt hatet, nå er vi ikke akkurat bestekompiser, men vi prater nå sivilisert og hilser når vi treffes. Personlig har jeg ingenting i mot henne og synes hun er kjempehyggelig En annen eks slo opp fordi hun "ikke var klar for et forhold lenger og ville oppleve singellivet", etter TO UKER var hun i nytt forhold. En felles venninne fortalte meg at dette nye forholdet varte bare et par mnd, men likevel hater jeg henne. Null kontakt. Ingen tilgivelse noen gang fra min side, ever. Dette er mangen år siden nå. Nå kan det også nevnes at begge eksene mine har lagt an på meg i fylla i seinere tid (kåte og fulle, ønske om ons). Jeg har avvist dem begge på en sivilisert måte og det har virkelig boosta selvtilliten min Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men kanskje min erfaring hjelper deg litt
Nicky! Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Det må bare gå seg til. Mens det står på så tror man ikke at man noensinne blir glad igjen, men ta tiden til hjelp og tillat deg selv å sørge. Steng deg likevel ikke inne alene, men kom deg ut, opplev ting, fyll dagene med aktiviteter som gir deg positiv energi. Sakte, men sikkert vil sorgen slippe taket, og den dagen du våkner og tydelig kjenner at nå er du på riktig vei, den er fantastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå