Gå til innhold

Fikk mensen i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Madde_*
Skrevet

Hadde så håpet på å være gravid, men fikk mensen i dag :(:( Hadde ikke trodd jeg skulle ta det så tungt, men jeg har grått masse i dag. Vi hadde jo begynt å planlegge framtida vår med en unge, og vi gledet oss veldig. Mannen min har og såå lyst på unge.

Vi har bare prøvd 1 måned, og ja jeg vet det er vanskelig å få til på første forsøk. Men det hadde passet så bra å bli gravid nå for da hadde jeg hatt termin i juli og kunne begynt på skolen igjen i August. Mannen min hadde tenkt å ta permisjon. Men hvis vi skal prøve på nytt så ville jeg hatt termin samtidig som skolen begynner igjen. :( Jeg har ikke lyst å ta permisjon fra studiene fordi jeg allerede har vært forsinket flere år. :( Det går vel ikke ann å begynne på skolen dager etter fødselen? Og blir man like trist hver gang man mislykkes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest Merethe
Skrevet
Hadde så håpet på å være gravid, men fikk mensen i dag :(:( Hadde ikke trodd jeg skulle ta det så tungt, men jeg har grått masse i dag. Vi hadde jo begynt å planlegge framtida vår med en unge, og vi gledet oss veldig. Mannen min har og såå lyst på unge.

Vi har bare prøvd 1 måned, og ja jeg vet det er vanskelig å få til på første forsøk. Men det hadde passet så bra å bli gravid nå for da hadde jeg hatt termin i juli og kunne begynt på skolen igjen i August. Mannen min hadde tenkt å ta permisjon. Men hvis vi skal prøve på nytt så ville jeg hatt termin samtidig som skolen begynner igjen. :( Jeg har ikke lyst å ta permisjon fra studiene fordi jeg allerede har vært forsinket flere år. :( Det går vel ikke ann å begynne på skolen dager etter fødselen? Og blir man like trist hver gang man mislykkes?

Herregud, styr deg jente! Vi har holdt på i 4 år, med alle slags behandlinger og prøverør. Gått inn og ut av depresjoner, og så kommer du her og forteller at du ligger og gråter fordi du ikke lykkes ved 1. forsøk! Hvor mange er det som gjør det da? Av og til kan man virkelig holde munn mener jeg.

Gjest Gjest_Madde_*
Skrevet
Herregud, styr deg jente! Vi har holdt på i 4 år, med alle slags behandlinger og prøverør. Gått inn og ut av depresjoner, og så kommer du her og forteller at du ligger og gråter fordi du ikke lykkes ved 1. forsøk! Hvor mange er det som gjør det da? Av og til kan man virkelig holde munn mener jeg.

Beklager så mye! Tenkte ikke så langt tydeligvis. Unnskyld :( Jeg er da også bare et menneske. Jeg ble lei meg, men ser at det er tåpelig.

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet

Prøvd i EN måned og du skriver inne på ufrivillig barnløse??????

Synes det er fryktelig respektløst mot de som er virkelige prøvere her inne.

Kanskje dumt av meg å skrive dette men du virker veldig umoden og ganske ung utifra innlegget, og burde satt deg litt bedre inn i ting før du skriver slike innlegg.

Graviditet er for de aller fleste veldig vanskelig å planlegge, og statistikken sier at 60% eller noe blir gravid i løpet av et halvår. Så å prøve å time graviditet når du vet null om fruktbarheten din er litt meningsløst. Når du har prøvd i ett år som tilsier at ca. 90% blir gravide på, og ikke er gravid ennå, da har du lov å grine litt.

Ser at innlegget er ganske krast men blir bare litt irritert på slikt.

Skrevet

skjønner jo at det kan virke "sårende" for noen som har prøvd lenge, men dette er jo et forum for prøvere også ikke bare ufrivillig barneløse.. Selvom det er overhode ikke er lenge å prøve 1 mnd - er det lov å bli trist når det ikke går. Men det er normalt at det tar hvertfall 1 år før det klaffer, så det er bare å smøre seg med tålmodighet... baby kan ikke bestilles akkurat når det passer for deg, den kommer når den kommer.

Skrevet

Til dere som reagerte litt mer enn nødvendig, så heter dette forumet:

"Prøvere og ufrivillig barnløse.

Enten du sliter med å bli gravid, eller akkurat har satt i gang med prøvingen, er dette stedet for deg."

Lykke til TS :klemmer:

Skrevet

Lykke til TS.!!

Du har full rett til å bli litt skuffet så ikke bry deg om de andre som skriver her, forumet er for prøvere også :)

Du har følelser og noen blir mer lei seg enn andre, spesielt siden dere gleder dere sånn og prater mye om det, og at det passet så bra å bli gravid denne mnd! + man har jo litt hormoner akkurat under mensen!! :fnise:

Jeg fikk mensen for 2 dager siden, og det var da etter 1PP. Merket jo at jeg syns det var litt ergerlig å kjenne mensen komme, men jeg

vet atikke alle er like heldige og gleder meg bare til å endelig se en positiv test. om det er om 1 måned eller om 6 mndr. Prøv å glede deg til det du også. Forebered og gled deg til å se en positiv test! Lykken blir da stor :)

Og man må også forberede seg mentalt på å kunne miste, så man ikke skal gå rett i kjelleren om det skjer.

Det blir både din og min tur skal du se :klemmer:

Skrevet

Ja, dette er et forum for alle prøvere, men som 4 års prøver må jeg si meg enig med at det virker litt vel mye å gå i kjelleren etter 1 måneds prøving. Jeg kjenner følelsen av det å få en negativ graviditets test og vet hvor trist man kan føle seg...

Samtidig så skal jeg ikke si at du er 100% uberettiget dine følelser for man kan bli lei seg!! Og du har lov å bli skuffet!!!

Mitt beste tips til deg TS er å få litt tykkere hud ift testingen. Det kommer mest sannsynlig flere negative tester og hvis du blir så lei deg av at de er negative så vil det påvirke hverdagen din så mye at hele livet ditt til slutt vil handle om prøvingen.

Mitt neste tips til deg er å nyte denne tiden hvor dere prøver å lage et lite mirakel. Du er jo priveligert som har funnet en fantastisk mann som du elsker og som elsker deg så mye at dere vil at dere to skal lage noe så vakkert sammen. Nyt hver gang dere har sex, gjør det fordi dere har lyst og ikke fordi en el test sier at dere burde, ta en negativ test som en mulighet til å ta en glass rødvin sammen, gå ut med venninner (eller røyken en måned lenger :lur:)

Det er 90% sjanse for at du er gravid om et år, og 90% er ganske mye!! Stress ned, nyt livet og LYKKE til!! :strix:

Skrevet

Hm, mange av oss har vært der... Det er kjipt hver gang mensen kommer. Man har liksom håpet og troen, men får et slag i ansiktet... Dessverre er det ikke så mange som lykkes på første forsøk. Heller ikke andre. Så du bør kanskje forberede deg på at det kan ta litt tid... Vi har prøvd i 10 mnd :(

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir lei deg jeg, TS. Jeg er ganske nyprøver selv og er igrunn inne i min første PP. Jeg tror det er ganske vanlig å tro du blir gravid på første forsøk, fordi det er det vi ønsker så sterkt.

Og jeg fikk inntrykk av at du ikke mente du var i kjelleren, men at du bare ville snakke med noen og dele tankene dine. :klem:

Skjønner dere som har prøvd i årevis at dere mener sorgen deres som større, og det har jeg forståelse for at den er, men det er tross alt et forum for alle prøvere, også ufriville barnløse.

Skrevet
Jeg skjønner godt at du blir lei deg jeg, TS. Jeg er ganske nyprøver selv og er igrunn inne i min første PP. Jeg tror det er ganske vanlig å tro du blir gravid på første forsøk, fordi det er det vi ønsker så sterkt.

Og jeg fikk inntrykk av at du ikke mente du var i kjelleren, men at du bare ville snakke med noen og dele tankene dine. :klem:

Skjønner dere som har prøvd i årevis at dere mener sorgen deres som større, og det har jeg forståelse for at den er, men det er tross alt et forum for alle prøvere, også ufriville barnløse.

Jeg skjønner dere som har vært prøvere kortere også med at det er tøft! Har da selv vært der og det var ikke noe mindre fortvilende det!!

Når jeg skrev "kjelleren" så mente jeg egentlig bare at TS ble veldig lei seg, noe jeg også skriver at jeg skjønner...

Gjest Alabama
Skrevet
Men hvis vi skal prøve på nytt så ville jeg hatt termin samtidig som skolen begynner igjen. :( Jeg har ikke lyst å ta permisjon fra studiene fordi jeg allerede har vært forsinket flere år. :( Det går vel ikke ann å begynne på skolen dager etter fødselen?

Hvorfor sånn hastverk? Kan du ikke vente til etter studier hvis du er redd for å henge etter? Stor sannsynlighet for at du ville blitt hengende etter studiet med et spedbarn i heimen. Hvordan skulle du forresten fått ammet? Og sovet?

Skrevet

FY dere som kommer så egoistiske kommentarer. Selvsagt er det synd på dere som har prøvd i årevis. Det er kjipt. Det betyr ikke at man ikke at man ikke kan vise medfølelse mot de som er nye i gamet. Skam dere!

Man stresser så mye med å ikke bli gravid når man bruker prevensjon. Derfor bygger man jo opp en forventning av at så fort man slutter, så blir man gravid. For mange skjer det, men for veldig mange andre, så tar det lengre tid. Hver negative test er en skuffelse, men livet går videre. Man prøver igjen.

Lykke til videre til alle sammen.

Skrevet
Hvorfor sånn hastverk? Kan du ikke vente til etter studier hvis du er redd for å henge etter? Stor sannsynlighet for at du ville blitt hengende etter studiet med et spedbarn i heimen. Hvordan skulle du forresten fått ammet? Og sovet?

:hakeslepp:

En ting er at det er mange som er forståelig sårbare etter mange skuffelser og synes de har enerett på skuffelse, men det skulle virkelig ikke være nødvendig å komme med oppgulp om at trådstarter ikke burde få barn nå i det hele tatt, etter ens egne mye smartere mening om hvordan man burde leve livet sitt.

Trådstarter er helt sikkert ikke dummere enn at hun har vurdert muligheten for studieforsinkelse, og valgt å ta sjansen. Det finnes andre måter å ernære et barn på, og det finnes studenter som har mulighet for ammepauser og pumping. Far i permisjon kan ta nattevåken.

High five til trådstarter som tenker utenfor boksen!

Det er lov å ha masse håp knyttet til hver eneste syklus, men lurt å ikke stille seg lagelig til hogg for damer som ikke greier å være sitt beste etter langt prøveslit og sviktende håp, og damer som bare er bitchy fordi det er sånn de er...

Gjest Alabama
Skrevet

Spedbarn trenger mamman sin! Synes det er egoistisk når man ikke tenker på barnets beste. Hvis du får hakeslepp av min kommentar, så har du mye å lære i livet.

Hilsen en som hverken er korttids- eller langtidsprøver.

Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet

Jeg er enig med Alabama. Virker jo her som om ungen er noe som skal bare presses ut i løpet av sommerferien, og så være fars ansvar.

Skrevet

Jeg forstår godt at det er lett å bli lei seg når mensen kommer selv om man ikke har prøvd så lenge. Kanskje spesielt den første måneden, da man er ekstra glad og spent og kanskje har ventet lenge på å starte prøvingen. For meg ble det mye lettere etterhvert, og vi har prøvd en stund.

Skrevet

Jeg anbefaler deg ikke å begynne å studere to måneder etter at du har fått en baby.

Skrevet
Spedbarn trenger mamman sin! Synes det er egoistisk når man ikke tenker på barnets beste. Hvis du får hakeslepp av min kommentar, så har du mye å lære i livet.

Hilsen en som hverken er korttids- eller langtidsprøver.

100% enig! Virker utrolig lite gjennomtenkt.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Madde_*
Skrevet

Hei igjen!

Har ikke vært her mer siden den dagen jeg skrev her første gang. Leste de 2 første kommentarene, og bestemte meg så for ikke å gå tilbake hit mer. Ble jo såret av kommentarene. Men nå måtte jeg innom for å sjekke datoen jeg fikk mensen, siden jeg ble litt usikker. Ser at mange har svart, og at de fleste var støttende og positive! Tusen takk til dere som forstår :) Det betyr mye :) Jeg forstår veldig godt at det er kjipt for dere som har prøvd i flere år, men jeg syns likevel at man har lov å være lei seg der man selv er i livet, uansett om andre skulle ha opplevd verre ting. Nå så jeg også at forumet er for de som akkurat har begynt å prøve, og der passer jeg da godt inn.

Vi har begge lyst på barn, og jeg ser ikke noe galt i at far skal være hjemme med barnet. Han er da like godt egnet selvom han ikke har pupp. Jeg kan jo amme evt pumpe på skolen. Jeg ser ikke på det som at far skal passe barnet, han er da ingen barnevakt men en far - like mye forelder som en mor er. Kan ikke tro at jeg er den første som velger å studere, mens far er hjemme..?!

Og til deg som lurte, jeg er 25. Vil ikke vente til etter studiene siden vi har lyst på mange unger og siden jeg har mange år igjen å studere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...