Gjest Gjest_kine_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Noen som har erfaringer med det? Hvor lenge kan en 13 åring være hjemme alene på kvelden? Når mor er på fest f eks? Hilsen alenemor med liten avlastning
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Det varierer fra barn til barn... Jeg har en 13-åring som kunne vært alene til midnatt, og en 16-åring som ikke kunne vært alene etter 22... Når jeg skal bort over natta, ligger barna hos venner eller besteforeldre.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg fikk være hjemme alene i helger fra jeg var 13, mens resten av familien dro på hyttetur - men kommer ikke til å la min få være hjemme alen i helger noen gang - jeg vet hvor mange fester selv "den perfekte datter/elev" kan holde
Wildy Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Mine jenter på 14 og 12 er hjemme alene på kvelden om jeg har senvakt ( er da hjemme ca 2200-2230)og min samober ikek er hjemme ( han reiser endel i jobb). De vil ikke være alene om natten, det er ett stort hus. Skar seg litt her i høst da jeg var på senvakt, ingen nattevakt kom og jeg kunne ikke kunne dra hjem. Ble en nødløsning med snille naboer som de kunne overnatte hos. Om jeg og samboeren min skal på noe de helgene ungene er hjemme ( ytters sjelden, men vi var i en 40-årsdag i fjor...) ordner vi det slik at jentene overnatter hos venner.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Tror det kommer en del an på barna. Har f eks en søster på 13 som gjerne er hjemme alene en helg. Hun lager mat, gjør lekser, har venner på besøk og styrer seg. Har ikke noe fest eller sånn enda iallfall. Foreldrene mine kunne enkelt ha funnet noen til å holde et øye med henne (meg f eks) men det trengs ikke. Så er det helt sikkert mange som ikke liker å være alene.
Gjest Purple Haze Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Mine gutter var alene fram til ca midnatt da de var på den alderen. Men så var de to da, og hadde selskap i hverandre. Eller de hadde en kompis på besøk. Er det en ide for ditt barn, TS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå