Gå til innhold

Til alle oss som elsker katten vår!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husregler for katter :catmilk:

Baderom

Følg alltid gjester på badet. Det er ikke nødvendig å gjøre noe. Bare sitt og glo.

Dører

Lukkede dører tillates ikke i noen rom. For å få åpnet ei dør, still deg på bakbeina og dask eller skrap med forbeina. Når døra så blir åpnet er det ikke nødvendig å bruke den. Etter åpning av utgangsdør, stiller du deg i døråpningen, halvt inne, halvt ute, og tenker på mye rart. Dette er spesielt viktig hvis det er veldig kaldt, regn, snø eller mye mygg.

Stoler og tepper

Hvis du må kaste opp, må du straks komme deg opp i en stol. Hvis du ikke greier det tidsnok, kan du bruke et orientalsk teppe. Hvis det ikke finnes noe orientalsk teppe, går også vanlige langhårstepper fint. Mens du kaster opp på teppet må du passe på å rygge like langt som en naken menneskefot.

Forstyrring

Hvis noen mennesker gjør noe, mens andre andre ikke gjør noe, skal du holde deg til de som gjør noe. Dette kalles «å hjelpe til» eller «forstyrre».

Her er reglene for «forstyrring»:

1.Når du følger med på matlaging skal du sitte rett bak kokkens venstre hæl. Du blir ikke sett, dermed er det større sjanse for å bli tråkket på, for så å bli tatt opp og trøstet.

2.Når noen leser ei bok må du komme deg inn tett under haka, mellom øynene og boka, hvis du da ikke kan legge deg tvers over selve boka.

3.For annet papirarbeid: Legg deg på papirene på en mest mulig hensiktsmessig måte, slik at så mye som mulig av papirene blir skjult. Lat som om du dormer, men fra tid til annen strekker du deg og klasker til blyanten eller pennen.

4.For folk som betaler regninger eller jobber med selvangivelsen eller julekortene må du alltid ha målet klart: Å forstyrre! Først setter du deg på papiret det jobbes med. Etter å ha blitt jaget vekk, setter du deg ved siden av og ser trist ut. Når du har blitt fjernet for andre gang dytter du penner, blyanter og viskelær ned fra bordet, en ting av gangen.

5.Når et menneske holder en avis opp foran seg må du hoppe opp på baksiden av avisen. Mennesker elsker å bli hoppet på.

6.Når et menneske arbeider ved en PC hopper du opp på pulten, spaserer over tastaturet og prøver å fange markøren på skjermen. Så legger du deg i fanget til mennesket, over begge armene.

Om å gå

Så ofte som mulig skal du sprette fram foran mennesker, så kjapt og nært som du kan. Spesielt viktig i mørket, i trapper når noen bærer på noe, og med en gang de står opp om morgenen.

Sengetid

Du skal alltid sove oppå menneskene slik at de ikke kan snu seg.

Sandkasse

Når du bruker sandkassa må du sparke ut så mye sand som mulig fra kassa. Menneskene elsker følelsen av kattesand mellom tærne.

Gjemsel

En gang i blant skal du gjemme deg et sted menneskene ikke kan finne deg. Du skal ikke, under noen omstendighet, vise deg før etter tre eller fire timer. Dette gjør at menneskene får panikk (en positiv opplevelse) fordi de tror du har stukket av eller gått deg vill. Med en gang du kommer fram vil menneskene overøse deg med klapp og andre kjærtegn. Sannsynligvis vil du få noe godt, også.

En siste tanke

Bruk alle muligheter til å komme innpå et menneske, helst ansiktet. Snu deg og vis dem rumpa di. Menneskene syns det er kjempefint, så gjør det ofte.

Endret av Betina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Når mennesket lager mat, setter du deg ned og hyler for full hals til du får noe. Når du får det, er det ikke bra nok, og du hyler litt til før du får noe godt. :)

:fnise::popcorn:

Artig :ler:

Skrevet

Denne er så tatt på kornet! Akkurat sånn er det! :ler:

Skrevet

Tror denne var skrevet om mine katter... :)

Men hva med denne:

Er det lenge siden du har fått oppmerksomhet nytter det å hoppe opp på et bord og begynne å spise matmors blomster...!

Skrevet
Tror denne var skrevet om mine katter... :)

Men hva med denne:

Er det lenge siden du har fått oppmerksomhet nytter det å hoppe opp på et bord og begynne å spise matmors blomster...!

Å klore på møblene kan også funke.

Skrevet

Hehe, ja. Katter har oss som regel godt trent også. Sitter pusen seg ned ved balkong døren så letter jeg på baken med engang for å slippe ham ut.

Dum som jeg er faller jeg for det hver gang. Katten er selvfølgelig bare ute etter stolen min, for han har egen katte dør som han bruker når han vil inn og ut.

Skrevet

Ja jeg tenkte denne ville falle i smak. Jeg lo så jeg grein første gang. Det var akkurat som den var skrevet til mine 2 katter :legrine:

Skrevet

Hihihi... som å lese om min lille, kjekke, stripete sjarmør :rødme:

Skrevet

Husets katt har tydeligvis ikke lest dette.

- Den går ikke inn på baderommet

- Skal ei innedør åpnes mjaues det, ytterdøra venter den stort sett bare på. Muligens lite mjau, men den kan riktignok stille seg halvveis ute/halvveis inne.

- Skal den kaste opp går den alltid ut på gulvet, aldri tepper eller stoler. Den forsøker definitivt å komme ut dersom den gis mulighet til det.

- Katta går igrunn primært etter meg, uansett om jeg gjør noe eller ikke

- Sover katta i senga så er det ved siden av meg, ikke oppå.

- Sandkasse har den ikke.

- Gjemsel, katta gjemmer seg ikke.

- Siste tanke, katta gnir hodet mot meg, viser ikke rumpa.

Så kort og godt, den lista stemte overhodet ikke.

Skrevet
Husets katt har tydeligvis ikke lest dette.

- Den går ikke inn på baderommet

- Skal ei innedør åpnes mjaues det, ytterdøra venter den stort sett bare på. Muligens lite mjau, men den kan riktignok stille seg halvveis ute/halvveis inne.

- Skal den kaste opp går den alltid ut på gulvet, aldri tepper eller stoler. Den forsøker definitivt å komme ut dersom den gis mulighet til det.

- Katta går igrunn primært etter meg, uansett om jeg gjør noe eller ikke

- Sover katta i senga så er det ved siden av meg, ikke oppå.

- Sandkasse har den ikke.

- Gjemsel, katta gjemmer seg ikke.

- Siste tanke, katta gnir hodet mot meg, viser ikke rumpa.

Så kort og godt, den lista stemte overhodet ikke.

Er ikke du en liten godklump :fnise:

Gjest stillness
Skrevet

He he..

Her var det mye jeg kjente igjen :)

De er nå koselige og kanskje litt irriterende noen ganger :fnise:

Skrevet

Mye kjent her også, ja. Blir rent satt ut av pus, jeg, som bare... sitter. På badet når jeg er på do, midt på stuegulvet når jeg sitter med PCen - bare sitter og kikker på meg.

Skrevet (endret)

Lille pusen vår får totalt noia om vi lukker dører etter oss, må se oss begge - samtidig ;) hvis den ene går på do, eller legger seg tidligere, går han rundt og mjauer og "offer seg" helt til han finner den av oss som mangler :fnise:

Det som er helt usedvanlig komisk med denne små'en er at han nøyer seg ikke med å bare sitte å kikke på den som sitter på do..neida.. enten skal han ligge i fanget, eller så står han på 2 bein ved bakkant på toalettskåla og kikker ivrig nedi på det som måtte bimmelimme eller bommelomme fra do-passasjeren :overrasket::fnise: og han er så ivrig i titte-jobben sin at han er på plass igjen tvert man fjerner han :tunge1: så her i huset kan man ikke være sjenert om man lar pusen bli med på dass....! :ler:

Endret av Knøtteliten
Skrevet

Det overraskelsesmomentet som katter går for, slutter aldri å imponere meg. Jeg kan lete høyt og lavt etter henne og lure på om hun ER inne før døra lukkes for kvelden. Leter på alle tenkelige og utenkelige steder, før jeg plutselig snur meg og hun sitter 30 cm fra ryggen min oppå stuebordet og ser på meg som jeg skulle være idot.

Skrevet

Haha spot on! :fnise:

utrolig artig å lese!

Skrevet
Det overraskelsesmomentet som katter går for, slutter aldri å imponere meg. Jeg kan lete høyt og lavt etter henne og lure på om hun ER inne før døra lukkes for kvelden. Leter på alle tenkelige og utenkelige steder, før jeg plutselig snur meg og hun sitter 30 cm fra ryggen min oppå stuebordet og ser på meg som jeg skulle være idot.

hahahaha det har jeg også opplevd før :ler:

Gjest bilgæren
Skrevet

Katter er nydelige vesen. Og ja, de lager mye moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...