Gå til innhold

Pus som tutter på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk vår andre pusekatt da hun bare var 6 uker gammel. Jeg vet at dette er fryktelig tidlig, men hun kom fra bondegård hvor bonden var drittlei kattunger. I frykt for at han ikke gadd vente til pus ble 12 uker, tok vi henne med oss. Hun var det nydeligste lille nøste :hjerte: Hun fant seg til rette med en gang hun kom. Spiste godt, gikk i kassen sin, og var rolig om natten. Eneste problemet vi hadde da hun kom, var katten vi hadde fra før. Han var 7 mnd den gang og mektig sjalu :sinna: Men dette ordnet seg også fint etterhvert.

Men i savnet etter mammaen sin, begynte den lille å tutte på meg istedenfor. Hun er jo helt vidunderlig når hun holder på! Trykker med labbene og tutter voldsomt :babysmokk:

Dyrlegen sa jeg bare skulle ta det som en tillitserklæring da hun hørte historien. Men nå er hun blitt 5 mnd, og jeg lurer på når hun skal slutte med dette?? Det gjør meg egentlig ingenting at hun gjør det(annet enn at hun har klort opp begge overarmene mine..hehe), men hun er jo langt over ammestadiet nå..De slutter jo egentlig å amme moren når de er rundt 7 uker.

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg hadde også en katt som ble tatt fra moren for tidlig, og som suttet på folk. Den holdt på med dette i månedsvis, men det avtok gradivs, og ved ca 1 års alder suttet den ikke lenger.

Skrevet

Vel jeg kan tenke meg at den slutter hvis du ikke lar den gjøre det? Jeg har selv hatt en katt som fikk kattunger. Den ene kattungen beholdt jeg å har derfor ovservert at kattungen ville sutte på mammaen sin selv etter at den ble en overvokst baby å egentlig ikke skulle ha et behov for det. Hadde kattemoren latt den holdt på så kan jeg tenke meg at den kanskje hadde holdt på fremdeles, men hun begynte å si nei til den å dytte den vekk fra seg. Den likte det ikke i starten men sluttet ganske enkelt fordi kattemoren ikke lot den få lov til det.

På samme måte er det kanskje du som må si nei til din kattunge? Hvis ikke så kan det være at den holder på i noen måneder til hvis den må finne ut selv når det er på ide for den å bli litt voksen :)

Skrevet

Jeg kan godt vente til hun blir et år og hun selv finner ut at hun må bli voksen. Jeg dytter henne vekk noen ganger for hun skal som regel tutte når jeg er opptatt med noe. Men lar henne som oftest få lov, for ellers setter hun seg ved siden av meg og ser veldig trist ut...

Skrevet

Heisann

Mine katter nærmer seg ti år, de ble tatt fra moren da de var fem uker gamle. De driver fortsatt med denne suttingen flere ganger i uken, selv om det nå som oftest bare er bena som blir brukt (ledsaget av kraftig maling) og ikke så mye av selve suttingen. De er vel unge til sinns da :sjenert:

Gjest Spinell
Skrevet

Tråkkingen med bena i forbindelse med kos fortsatte også katten min med livet ut. Dette har også andre katter i familien gjort, selvom de ikke ble tatt for tidlig fra moren sin. Jeg synes det er litt koselig, unntatt når det går ut over bare armer og legger, tynne strømpebukser e.l. :)

Skrevet
Vi fikk vår andre pusekatt da hun bare var 6 uker gammel. Jeg vet at dette er fryktelig tidlig, men hun kom fra bondegård hvor bonden var drittlei kattunger. I frykt for at han ikke gadd vente til pus ble 12 uker, tok vi henne med oss. Hun var det nydeligste lille nøste :hjerte: Hun fant seg til rette med en gang hun kom. Spiste godt, gikk i kassen sin, og var rolig om natten. Eneste problemet vi hadde da hun kom, var katten vi hadde fra før. Han var 7 mnd den gang og mektig sjalu :sinna: Men dette ordnet seg også fint etterhvert.

Men i savnet etter mammaen sin, begynte den lille å tutte på meg istedenfor. Hun er jo helt vidunderlig når hun holder på! Trykker med labbene og tutter voldsomt :babysmokk:

Dyrlegen sa jeg bare skulle ta det som en tillitserklæring da hun hørte historien. Men nå er hun blitt 5 mnd, og jeg lurer på når hun skal slutte med dette?? Det gjør meg egentlig ingenting at hun gjør det(annet enn at hun har klort opp begge overarmene mine..hehe), men hun er jo langt over ammestadiet nå..De slutter jo egentlig å amme moren når de er rundt 7 uker.

Noen som vet???

Vi hadde en katt som aldri sluttet med det. Synes ikke det var så sjarmerende etterhvert. I tillegg ble jo overleppen kanske sår.

Skrevet

Å tråkke når de koser seg gjør de fleste tamkatter, uavhengig av når de ble tatt fra moren. Men å sutte på ting kommer av at de ble avvent for tidlig, så der er nok det beste å forsøke å avlede kattungen, evt avvise den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...