Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg sliter en del og lurer på noe.

vært gift i hele mitt liv, møtte min nå x mann da jeg var 14 år og holdt sammen med han helt til 4 år tilbake.

da tok jeg skrittet å tok skillsmisse, vi hadde vokst fra hverandre. alt bra og gode venner.

etter ca 5 mnd som singel møtte jeg en kar, han kom fort inn i livet mitt og ble her, samboer nå. vært det i nesten 3,5 år.

men jeg sliter, han har en fortid jeg ikke takler.

han har 5 barn fordelt på 3 damer, vært en villbass som har roet seg, han sier selv at det er jeg som fikk han til og roe ned og vil ha meg resten av livet, han er verdens snilleste mann og jeg elsker han.

men jeg forstår ikke dette med åssen det er å ha en stor fortid.

han har opplevd masse han, fine damer overalt osv. jobbet som stripper har han å.for ikke å snakke om alle damene han har vært i senga med,, sukk.

jeg har vært ei dundre på langt over 100 kilo men slanket meg og er nå normal i str, men kroppen bærer store preg av vekttapet. enda jeg har hatt oprasjoner for å stramme hud over hele meg så blir jeg jo ikke 18 år igjen..

er snart 40 år nå å føler meg teit.

er dette en mann å satse på ?

han har aldri gjort noe for å gjøre meg sjalu, han holder ikke ting skjult for meg osv. al kontakt med de damene har barn med er åpen.

men det knyter seg i hele meg, jeg trekker meg unna og takler det bare ikke.

noen som kan hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)
hei.

jeg sliter en del og lurer på noe.

vært gift i hele mitt liv, møtte min nå x mann da jeg var 14 år og holdt sammen med han helt til 4 år tilbake.

da tok jeg skrittet å tok skillsmisse, vi hadde vokst fra hverandre. alt bra og gode venner.

etter ca 5 mnd som singel møtte jeg en kar, han kom fort inn i livet mitt og ble her, samboer nå. vært det i nesten 3,5 år.

men jeg sliter, han har en fortid jeg ikke takler.

han har 5 barn fordelt på 3 damer, vært en villbass som har roet seg, han sier selv at det er jeg som fikk han til og roe ned og vil ha meg resten av livet, han er verdens snilleste mann og jeg elsker han.

men jeg forstår ikke dette med åssen det er å ha en stor fortid.

han har opplevd masse han, fine damer overalt osv. jobbet som stripper har han å.for ikke å snakke om alle damene han har vært i senga med,, sukk.

jeg har vært ei dundre på langt over 100 kilo men slanket meg og er nå normal i str, men kroppen bærer store preg av vekttapet. enda jeg har hatt oprasjoner for å stramme hud over hele meg så blir jeg jo ikke 18 år igjen..

er snart 40 år nå å føler meg teit.

er dette en mann å satse på ?

han har aldri gjort noe for å gjøre meg sjalu, han holder ikke ting skjult for meg osv. al kontakt med de damene har barn med er åpen.

men det knyter seg i hele meg, jeg trekker meg unna og takler det bare ikke.

noen som kan hjelpe ?

Hurra, jippi - du har ordnet deg en mann som andre vil ha, er det ikke herlig. Du må jo stole på ham, så får du heller ta problemene hvis de skulle dukke opp.

Herregud hvor usikre vi mennesker er, vi bruker hele livet vårt på å finne noen vi passer med, og så klaffer det og så tviler vi på intensjonen til disse menneskene.

Endret av MikeWaters
Skrevet
Hurra, jippi - du har ordnet deg en mann som andre vil ha, er det ikke herlig. Du må jo stole på ham, så får du heller ta problemene hvis de skulle dukke opp.

Herregud hvor usikre vi mennesker er, vi bruker hele livet vårt på å finne noen vi passer med, og så klaffer det og så tviler vi på intensjonen til disse menneskene.

du får det til å hørest lett ut, skulle ønske det var så lett.

Skrevet

Tror du på skjebnen? Hva med å roe deg med at det er en grunn til at du møtte denne mannen? Hva så om det ikke kommer til å vare for evig, kos deg for hver dag som går.

Skrevet

Samme gjest som over her, jeg ser jeg formulerte meg litt dumt. Det er godt mulig at dere blir gamle sammen, men poenget mitt er at det ikke er vits i å bekymre seg for et evt brudd før det kommer. Det viktigste er at man jobber med å stadig bli en bedre person og følger de gode ønskene man har.

Skrevet
Samme gjest som over her, jeg ser jeg formulerte meg litt dumt. Det er godt mulig at dere blir gamle sammen, men poenget mitt er at det ikke er vits i å bekymre seg for et evt brudd før det kommer. Det viktigste er at man jobber med å stadig bli en bedre person og følger de gode ønskene man har.

han har fridd å hele pakka å vil ha meg resten av livet, sier han.

å jeg jobber hardt med selvtilliten min og vi krangler aldri om dette her, jeg bekymrer ikke han med dette problemet i det hele tatt.

men jeg har jo ikke noe å stille opp med, verken erfaring eller flott kropp, en dag går han lei..føler det beste er å trekke meg unna.han spør om hvorfor jeg er stille å sånn men tør ikke fortelle noe, flaut a gitt...være sånn, føle sånn..

Skrevet

Jeg tror jeg ville kunne blitt litt skeptisk om mannen min hadde en veldig "vill" fortid, fordi jeg kanskje ville slitt med å stole på at han hadde forandret seg (men for all del, en som har hatt mange kjærester kan også være en trofast og god partner! Det kan være mange grunner til at forholdene ikke har vart så veldig lenge... det er ikke sikkert det er bedre med en som har vært mange år i et halvdødt forhold og ikke tatt konsekvensene av at ting ikke funker)... men se de positive tingene, slik det framstår for meg i hvert fall:

Du er sammen med en attraktiv mann som har hatt fine damer som du selv skriver. Oddsen er stor for at han ser på deg også som fin, finest fordi det er deg han er sammen med nå. Ikke tenk over hvordan du selv tror du har vært, du er bra nok for deg selv og for ham.

Han virker åpen om fortiden, det er et godt tegn. Verre med folk som prøver å skjule noe. Forsåvidt ikke så lett å skjule fem barn med flere ulike kjærester :) Det er uansett sånn at man kan roe seg ned. I et forhold er det uavhengig av hvordan fortiden er, viktig å være åpne og ærlige så man kan ha tillit til hverandre.

Jeg tror alltid det kan bli litt å tenke på når man har ulik fortid, men alle har jo egentlig det. Om kjæresten min har hatt tre kjærester før, og jeg to, så kan vi jo ikke sette oss HELT inn i hva den andre følte for eksene sammenliknet med det forholdet som er nå. Det som er viktig er å forstå at fortid er fortid (ok, så er det noen som ikke klarer å legge fortida bak seg, men da kommer signalene fra flere kanter enn at de "har en historie"). De fleste har jo nok med å forholde seg til det som foregår her og nå... klart at noe atferd kan gjentaes, men det får man også flere signaler på.

Forholdet deres høres jo egentlig veldig bra ut :)

Skrevet

å jeg jobber hardt med selvtilliten min og vi krangler aldri om dette her, jeg bekymrer ikke han med dette problemet i det hele tatt.

men jeg har jo ikke noe å stille opp med, verken erfaring eller flott kropp, en dag går han lei..føler det beste er å trekke meg unna.han spør om hvorfor jeg er stille å sånn men tør ikke fortelle noe, flaut a gitt...være sånn, føle sånn..

Ikke tenk sånn! Du har masse erfaring selv om du har vært sammen med én person, det er tross alt et langt forhold og du har uansett levd et liv til nå. Og han synes garantert kroppen din er fin, og han kommer ikke til å gå lei av den. Det er bare en del av deg, og det virker jo som han liker DEG veldig godt ettersom han har fridd :) Kanskje du skulle snakket med noen andre om dette, legen din eller ei venninne eller noe?

Gjest Savoyard
Skrevet

Jeg synes du skal være ærlig med ham, og fortelle skkurat hva du føler. Kanskje han har et veldig godt svar på det. Denne stillheten og passiviteten som du viser nå er i hvert fall aldri riktig adferd, da blir han bare usikker. Tør å satse på at han er så mye mann som du håper han er, og at han mener det han sier.

Legg merke til at han ikke har valgt en av damene fra sin fortid, han har valgt deg. Hva tror du det kommer av? Kanskje han har blitt voksen, og nå kjenner seg selv så godt at ham til slutt har valgt riktig? Folk kan forandre seg ganske fundamentalt, og det er ikke utenkelig at han faktisk har rast fra seg, og endelig er klar til å ta fatt på det livet han egentlig vil ha.

Har du virkelig ingen gode egenskaper som kan få en mann til å like deg? Kanskje du kan prøve å se på dem, og ikke så mye på de du selv synes er negative? Ikke umulig at han ser noe helt annet når han ser på deg.

Vi har ingen garantier i livet, og du har ingen garanti for at dette vil vare evig. Men du vet ikke før du har prøvd med hele deg.

Tør å la de gode følelsene vinne denne gangen. Vi har ikke så mye å tape på å ta sjansen, det er jo det vi gjør i alle forhold til andre mennesker.

Kast deg ut i det, og så kan du heller bli overrasket hvis det ikke funker :)

Skrevet (endret)

Han har valgt DEG blandt ett stort antall damer han kunne fått. Han har vært bortpå mange. DU ER BEST. Så det med selvtillitt får du bare skru opp . OG skru den helt til himmels. Sett nesa i sky. Han har forstått hvem du er, og sett din indre og ytre skjønnhet. Han har prøvd, og prøvd og prøvd. Dama etter dame, og endelig har han funnet hun som er passe, som han trives med, og vil dele livet med. DETTE MÅ DU BARE FORSTÅ!

Endret av I Grosny
Skrevet
Han har valgt DEG blandt ett stort antall damer han kunne fått. Han har vært bortpå mange. DU ER BEST. Så det med selvtillitt får du bare skru opp . OG skru den helt til himmels. Sett nesa i sky. Han har forstått hvem du er, og sett din indre og ytre skjønnhet. Han har prøvd, og prøvd og prøvd. Dama etter dame, og endelig har han funnet hun som er passe, som han trives med, og vil dele livet med. DETTE MÅ DU BARE FORSTÅ!

nå har jeg prøvd å følge rådene som kom her, pratet med gubben tilogmed. han sier han hadde en mistanke om at det var dette som plaget meg. han sier han er verdens heldigste mann som har meg å fortiden den er der men han får jo ikke endret den. han prøver å glemme mye av den sier han og tenker kun på framtiden sammen med meg.

så nå skal vi jobbe sammen om dette. så jeg kan føle meg tryggere.

vi krangler jo aldri eller noe, sex 1 til 2 ganger pr dag og alt er egentlig topp, bare jeg som sliter etter stor kroppsforandring på meg selv. må jobbe med dette ja.

Gjest MikeWaters
Skrevet
nå har jeg prøvd å følge rådene som kom her, pratet med gubben tilogmed. han sier han hadde en mistanke om at det var dette som plaget meg. han sier han er verdens heldigste mann som har meg å fortiden den er der men han får jo ikke endret den. han prøver å glemme mye av den sier han og tenker kun på framtiden sammen med meg.

så nå skal vi jobbe sammen om dette. så jeg kan føle meg tryggere.

vi krangler jo aldri eller noe, sex 1 til 2 ganger pr dag og alt er egentlig topp, bare jeg som sliter etter stor kroppsforandring på meg selv. må jobbe med dette ja.

Se der ja, å prate sammen funker alltid. Det er ofte ikke hva man tar opp som er problemet, men hvordan man tar det opp. Vi mennesker er livredde for å ta opp negative ting om oss selv, mens vi veldig ofte vokser i andres øyne når vi klarer akkurat det. Kudos til deg :)

Skrevet
Se der ja, å prate sammen funker alltid. Det er ofte ikke hva man tar opp som er problemet, men hvordan man tar det opp. Vi mennesker er livredde for å ta opp negative ting om oss selv, mens vi veldig ofte vokser i andres øyne når vi klarer akkurat det. Kudos til deg :)

:rødme: stolt av meg selv nå ja, hehe å forelsket :gjeiper:

Skrevet
:rødme: stolt av meg selv nå ja, hehe å forelsket :gjeiper:

Det er kjemmpebra. :biggrin: Hold på den følelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...