Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kontrakt som tilkallingsvikar/timehjelp - ingen faste vakter. De ringer bare et par dager i forveien og spør om jeg kan komme. De siste måneden har vel dette tilsvart cirka 80 % stilling. Nå er jeg blitt syk, men har ikke avtalt noen vakter de neste dagene. Får jeg da ikke sykepenger overhodet? (Jeg blir sannsynligvis sykemeldt i en uke eller to.)

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en kontrakt som tilkallingsvikar/timehjelp - ingen faste vakter. De ringer bare et par dager i forveien og spør om jeg kan komme. De siste måneden har vel dette tilsvart cirka 80 % stilling. Nå er jeg blitt syk, men har ikke avtalt noen vakter de neste dagene. Får jeg da ikke sykepenger overhodet? (Jeg blir sannsynligvis sykemeldt i en uke eller to.)

Takk for svar.

du får nok ikke sykepenger for arbeidsgiverperioden da nei....

Skrevet

Nei, tror ikke du får sykepenger. Hadde du vært syk i lengre tid slik at du hadde fått sykepenger fra NAV, hadde du fått utbetalt et gjennomsnitt av det du tjente ifjor.

Men spør fastlegen. Kanskje du kan få henvisning til sosionom hvis ikke fastlegen har peiling, sosionomer har oversikt over alle muligheter du har i en slik situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...