Matvraket Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Tenker å ta rn tur til London, og titter litt på priser og klokkeslett. Ser at flyet går fra Norge kl 7 om morran på fredagen og tilbake igjen på søndagen samme tid. Synes dette er litt teite tider, men så er det kanskje like greit? Da kommer man seg hjem og får hnetet seg litt igjen før jobb mandagen...Og hvordan er det i London? Er det åpent på søndagene? Oxford street osv? Hvor lang tid bruker man fra flyplassen til london sentrum?
Tante Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Ved Bayswater er iallefall de fleste butikkene åpne Man bruker nok minst en god time til flyplassen, kommer an på hvordan du reiser
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Kommer også an på hvilken flyplass du skal reise til og fra. Det er ihvertfall 3 flyplasser i London som har ruter fra Norge.... Stansted ligger i overkant av en time utenfor byen, Gatwick ca 45 minutter og Heatrow er jeg litt usikker på men mener den ligger enda nærmer enn Gatwick.... De fleste butikker er åpne noen timer på søndag også.
Gjest Piggen Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Oxford street er åpen fra 12-18 på søndagene. Camden market har også åpent da og jeg vil tro at man kan finne søndagsåpne butikker innimellom også! Vi har alltid reist til Stansted flyplass og flytoget fra liverpool street tar ca 45 minutter (hvis jeg husker riktig). Vi pleier ikke å ta det tidligste flyet hjem igjen, men det er på grunn av at vi ikke gidder å stresse og stå opp så tidlig!
Matvraket Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Syns det er veldig dyrt til London i november / desember...I grunnen har jeg ingenting å sammenligne med, for har aldri vært her før. Men hører fra andre at de betaler 1300 kroner tur retur osv...Jeg finner bare enormt dyre reiser, men kanskje fordi jeg må reise ihelgen pga jobb. jeg har lett via finn.no og norwegian.no
Gjest Piggen Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Syns det er veldig dyrt til London i november / desember...I grunnen har jeg ingenting å sammenligne med, for har aldri vært her før. Men hører fra andre at de betaler 1300 kroner tur retur osv...Jeg finner bare enormt dyre reiser, men kanskje fordi jeg må reise ihelgen pga jobb. jeg har lett via finn.no og norwegian.no Et tips er å sjekke ryanair hvis du har mulighet til å reise fra flyplasser de flyr fra! Pleier å være billigere enn Norwegian! Vi drar til helga og betaler under 100 kroner tur/retur. Ikke så mange ukene siden vi bestilte turen heller...
Matvraket Skrevet 2. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2009 Men i al verden, hvordan kan det bli så billig hos ryanair? Hva er det dem ikke har eller hva er det man må betale utenom? Hvorfor kan de gjrøe det så billig? jeg forsøkte å søke her og fikk tur retur to pers for en tusenlapp...
Bex Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Jeg pleier å reise lørdag-tirsdag når jeg skal til London. Litt billigere blir det, hvertfall. Pleier å betale fra 800-1200 kr tur/retur for fly Oslo-Gatwaick med Norwegian. Reiser du med Ryanair, må du vel til Rygge? Men det funker kanskje om man har bil!
gard Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Hei Butikkene på Oxford street var iallefall åpne på søndagen da jeg var der i september så jeg vil nok anbefale deg å reise tidlig bort på fredag og sent hjem på søndag dersom det er mulig slik at du får utnyttet helgen helt....eller enda bedre...reis på torsdag og kom hjem på mandag :-) Det er så mye å se i London at du trenger en del tid. Og flybillettene blir som regel billigere når en flyr på tider som ikke er så vanlige :-)
Glynis Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Et tips er å sjekke ryanair hvis du har mulighet til å reise fra flyplasser de flyr fra! Pleier å være billigere enn Norwegian! Vi drar til helga og betaler under 100 kroner tur/retur. Ikke så mange ukene siden vi bestilte turen heller... Er ikke dette teknisk umulig grunnet gebyrer?
Gjest Piggen Skrevet 3. november 2009 #11 Skrevet 3. november 2009 Er ikke dette teknisk umulig grunnet gebyrer? Uff, her må jeg visst bare legge meg langflat... Fikk dobbeltsjekket med mannen da han kom hjem i går og prisen jeg oppgav var ikke helt riktig. Beklager dette! Vi betaler kr 210 per person for hver vei. I tillegg tror jeg de tar kr 300 pr vei for innsjekket bagasje (Det skal ikke vi ha - så turen blir jo billigere da). Vi drar på lørdag og kommer hjem på tirsdag. Og vi har bil så det er greit for oss å reise til andre flyplasser enn Gardermoen.
Matvraket Skrevet 3. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2009 dumme meg, skulle ha bestilt i går for idag er prisene betydelige høye!!! Ser på norwegian og braathens... Hvor bestiller dere?
Gjest Gjest_monica_* Skrevet 3. november 2009 #13 Skrevet 3. november 2009 Skal en helg i desember, og reiser med BA. Et lite tips, er å alltid sjekke wideroe.no først, se hva som er billigst der, og så gå på det flyselskapets hjemmeside og se om det er enda rimeligere der. Har faktisk opplevd at Widerøe selger SAS-billetter billigere enn SAS selv. Men ang London, i november/desember, bør man være tidlig ute med å bestille, for _alle_ skal juleshoppe der. Og spesielt i disse lave-pund-tider. Men et annet lite tips er å sjekke charterselskapene, ser at de ikke er så ille på pris enda.
Gjest MooCow Skrevet 3. november 2009 #14 Skrevet 3. november 2009 Det meste av butikker og en del markeder er aapne paa soendager saa det er ikke noe problem. England stopper ikke opp paa soendager slik som Norge gjoer. Ikke at det hadde vaert saa dumt egentlig ...
Matvraket Skrevet 4. november 2009 Forfatter #15 Skrevet 4. november 2009 (endret) Tusen takk for tips folkens! Da har jegbestilt tur til London! Hvis det er flere som sitter med samme tanken,s å kan jeg anbefale norwegian i dag og imorgen! De har 50 % på billettene sine. Løp og kjøp :gjeiper: Nå skal jeg lese "den store London tråden" her inne og se om jeg blir klokere;) Endret 4. november 2009 av Matvraket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå