Gjest Elize Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 (endret) Den bærbare pc-en min er så treig. Det tar en evighet å komme inn på ulike sider på internett og web tv hakker og fungerer ikke ordentlig Hva kan jeg gjøre? Jeg kan lite om data og trenger å få ordentlig forklart hva jeg skal gjøre. Endret 2. november 2009 av Elize
Max Magnus Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Den bærbare pc-en min er så treig. Det tar en evighet å komme inn på ulike sider på internett og web tv hakker og fungerer ikke ordentlig Hva kan jeg gjøre? Jeg kan lite om data og trenger å få ordentlig forklart hva jeg skal gjøre. Mest sannsynlig har du hatt PCen en evighet (i IT-sammenheng er over 1 år en evighet) og har installert en hel haug med dritt (som alle oss andre). Les igjennom denne artikkelen for utfyllende info om hjelp til selvhjelp: http://www.klikk.no/teknologi/data/article400263.ece
Gjest Elize Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Mest sannsynlig har du hatt PCen en evighet (i IT-sammenheng er over 1 år en evighet) og har installert en hel haug med dritt (som alle oss andre). Les igjennom denne artikkelen for utfyllende info om hjelp til selvhjelp: http://www.klikk.no/teknologi/data/article400263.ece Sikkert en veldig flott side, men hvordan vet jeg hva jeg kan slette og hva jeg bør beholde?
Gjest Agurkolat Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Fjern det du ikkje trenger, små programmer, spel o.l. Antivirus og windows programmer bør ein la vera hvis ein treng da då.
Vestlandsrypa Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Sikkert en veldig flott side, men hvordan vet jeg hva jeg kan slette og hva jeg bør beholde? Kanskje du kjenner en data-kyndig som kan være til hjelp? HAr ikke lest artikkelen, men partisjonering kan være til hjelp, etter at du har renset pc'n. Og etter du har "rusket opp" i pc'n, så må du huske på å installere oppdatert antivirus og brannvegg, så du unngår nye virus mv.
Gjest Badabing Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Antagelig bør du formatere pc'en din. Det kan du gjøre ved å ta vare på det du vil ha av bilder og slikt (brenne det på cd/dvd eller legge det inn på en ekstern harddisk). Så sletter du harddisken før du legger inn operativprogram og software på nytt.
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Sikkert en veldig flott side, men hvordan vet jeg hva jeg kan slette og hva jeg bør beholde? Siden jeg gadd å søke opp en side til deg bør du gidde å lese igjennom den. Der står det til og med hvilke mapper du eventuelt kan slette.
Max Magnus Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Antagelig bør du formatere pc'en din. Det kan du gjøre ved å ta vare på det du vil ha av bilder og slikt (brenne det på cd/dvd eller legge det inn på en ekstern harddisk). Så sletter du harddisken før du legger inn operativprogram og software på nytt. Dette er ikke å anbefale hvis man ikke vet hva man driver med...
hjertesukka Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Mest sannsynlig har du hatt PCen en evighet (i IT-sammenheng er over 1 år en evighet) og har installert en hel haug med dritt (som alle oss andre). Les igjennom denne artikkelen for utfyllende info om hjelp til selvhjelp: http://www.klikk.no/teknologi/data/article400263.ece Takk for grei side, MM! Har hatt samme problem, og nå lot jeg maskinen selv søke opp programmer den fant unødvendige. Med hjelp av "din" side. Ikke vanskelig. Og ser ut som det funker bedre nå. Hilsen blond og grønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå