Gå til innhold

Kan jeg motta lønn under svangerskaqpspermisjon?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Atilla, ikke pålogget

Etter at jeg gikk ut i svangerskapspermisjon, har min mann startet sitt eget firma der jeg er medeier. Jeg er i svangerskapspermisjon, med vår 3-måneder gamle datter. Ettersom at hun stort sett sover, har jeg mye tid til overs og kan derfor utføre enkelte administrative oppgaver for å hjelpe ham.

Nå ønsker han å utbetale lønn for dette. Spørsmålet mitt er da: Hvor mye kan jeg tjene mens jeg er i svangerskapspermisjon?

Har hørt at det er et minstebeløp - men har også hørt at det trekkes fra svangerskapspermisjonen fra første krone man tjener. Isåfall - blir det også trukket fra evt aksjeutbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan det er med aksjeutbytte vet jeg ikke, men får du det som lønn blir du trukket fra første krone så du vil ikke tjene noe som helst ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sett litt over trygdeetatens sider, men finner ikke noe dette med hvor mye man kan tjene under svangerskapspermisjon.

Ta kontakt med trygdekontoret du så får du det svaret du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber under fødselspermisjonen.

Jeg hadde to jobber før. En 100% og en der jeg jobbet ca en time i uken som instruktør på et treningssenter. Jeg har begynnt på i jobben som instruktør, og får lønn uten å bli trekt FORUTSATT permisjonen. Hvis jeg jobber mer, blir jeg trukket fra, og tjener ingenting på det. Itillegg har jeg ikke søkt om å få støtte fra Trygdekontoret for denne lønnen. Bare fra den jobben der jeg jobbet 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres merkelig ut om det skulle være lov å tjene penger mens man er i permisjon. Å bruke tidskonto er en ting, men å tjene penger i tillegg til å få utbetalt full permisjonslønn tror jeg ikke trygdekontoret synes er ok. Det er jo en grunn til at man får utbetalt permisjonspenger, og grunnen er at man ikke jobber fordi man er hjemme med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...